Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Întrecerea între tramvai, autoturism şi bicicletă

În cadrul Săptămânii Europene a Mobilităţii

Întrecerea între tramvai, autoturism şi bicicletă

Miercuri, 21 septembrie 2016, a avut loc în cadrul Săptămânii Europene a Mobilităţii tradiţionala întrecere între tramvai, autoturism şi bicicletă.

Semnalul de plecare s-a dat, fix, la ora 11.00.
Câte unul din cele trei mijloace de locomoţie s-au aliniat la start în cele două puncte, Gara Centrală şi Autogara Nufărul, iar punctul de sosire a fost stabilit în dreptul locomotivei amplasate în Centrul Civic.           
Tramvaiele care au participat la întrecere au fost mijloace de transport aflate în traseu, bicicliştii înscrişi în concurs sunt membri ai Asociaţiei Sportive Pro Bikers, iar autoturismele fac parte din parcul auto al OTL SA.
Iată timpii realizaţi de cele trei echipe:
din Nufărul   Tramvai (L 3R)         - 12 minute                           
                     Autoturism               - 14 minute
                    Bicicletă                  - 13 minute
de la Gara Centrală  Tramvai (L1N) 5 minute 25''
                               Autoturism       4 minute 43''
                              Bicicletă          6 minute
Putem spune cu mândrie că, pentru prima dată, chiar dacă doar pe unul din trasee (Nufărul - Centru Civic), a câştigat tramvaiul, fapt care dovedeşte că prioritizarea benzilor dedicate transportului public, aşa cum este cazul tronsonului Nufărul - Centru Civic, este în folosul utilizatorilor, dar şi al cetăţenilor oraşului. Din păcate însă, în oraş, la ore de vârf, există tronsoane pe care circulaţia tramvaielor este blocată de autoturismele care circulă de-a lungul căii de rulare, astfel că graficele de circulaţie nu pot fi respectate. Ne referim cu precădere la Str. Republicii, General Ghe. Magheru şi la B-dul Decebal. Dincolo de aceste inconveniente, ne bucură reuşita, cu atât mai mult cu cât, deplasându-ne cu tramvaiul vom polua mai puţin şi vom avea un oraş cu aer mai curat.
S-a dovedit încă o dată că bicicleta este, nu doar un mijloc de locomoţie destinat agrementului, ci şi o alternativă la deplasarea zilnică.
Biroul de relaţii cu publicul
soc.Tocuţ Carmen

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:13:00 Ora standard a Europei de Est