Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Cartea săptămânii’’- model de activitate literară

La ,,Miron Pompiliu” Ștei

,,Cartea săptămânii’’- model de activitate literară

Această activitate, numită sugestiv ,,Cartea săptămânii", este una dintre activităţile pe care le-am desfăşurat intens cu elevii de gimnaziu, în ultimii ani.

Acest proiect de activitate a suferit mai multe transformări de-a lungul timpului, fiind iniţiat în școală încă din anul 2008. A purtat la început o denumire mai sofisticată, ,,Carte pentru minte şi suflet" şi se baza pe munca în echipă a elevilor din clasă.
În momentul de faţă, activitatea care îşi propune să stimuleze interesul elevilor pentru lectură s-a modificat, deoarece experienţa anilor trecuţi mi-a arătat faptul că forma de organizare a activităţii, pe echipe, avea avantaje, dar şi numeroase dezavantaje. În ultimii 3 ani, activitatea ,,Cartea săptămânii"a fost organizată sub o altă formă şi încet, încet tinde să devină una dintre activităţile obişnuite ale elevilor mei.
Activitatea aflată în discuţie se desfăşoară săptămânal, în cadrul orelor de limba şi literatura română, la clasele de gimnaziu şi se întinde pe parcursul a 15-20 de minute, pline de sensibilitate. În prima zi din săptămână, lunea, elevii care au citit în cursul săptămânii o carte sau fragmente dintr-o carte (un basm, o nuvelă, o schiţă, o povestire, o legendă etc.) prezintă în faţa clasei conţinutul acesteia, oferă informaţii despre colecţia şi editura la care a apărut, îşi exprimă opinia în legătură cu acţiunile din text sau faţă de personajele pe care le-au întâlnit, vorbesc despre sentimentele trăite pe parcursul lecturii. Copiii îşi împărtăşesc unii altora experienţa citirii unei cărţi şi trăiesc alături de colegi momente cu o puternică încărcătură emoţională. Pentru a facilita activitatea de prezentare a cărţii citite, elevii au la dispoziţie un jurnal de lectură structurat de profesorul de limba şi literatura română. Acest jurnal constituie un instrument de lucru eficient pentru elevul dispus să noteze pe parcursul lecturii impresiile de lectură şi citatele semnificative din textul citit. Cu ajutorul jurnalului de lectură, elevii pot realiza prezentări de carte surprinzătoare, chiar captivante, împletind informaţiile notate în jurnal cu prezentarea orală a textului citit. Este extrem de plăcut, în calitate de profesor, să asişti la o prezentare de carte, în cadrul căreia elevii poartă, efectiv, un dialog despre cartea citită şi fac schimb de opinii, care de care mai interesante. Cu atât mai reuşită este o prezentare de carte, cu cât creşte interesul colegilor pentru textul propus. De altfel, modul în care se desfăşoară această activitate, este foarte important; însufleţirea cu care un elev îşi prezintă textul citit, face ca acest text să fie mai atractiv sau mai puţin atractiv pentru restul colegilor. De aceea, evaluarea şi notarea elevului care realizează o prezentare de carte este proporţională cu numărul de pagini citite, cu modul în care a realizat prezentarea, dar mai ales cu stimulul pe care a reuşit elevul să-l producă asupra colegilor săi, cu interesul pe care l-a stârnit faţă de cartea citită, în rândurile elevilor clasei.
Elevii sunt evaluaţi de profesor şi notaţi cu puncte de la 1 la 10. De-a lungul semestrului, un elev va obţine un număr mai mare sau mai mic de puncte înregistrate în caietul special al profesorului, în funcţie de numărul de texte citite şi de modalitatea de prezentare a cărţii, în faţa clasei. Aceste puncte vor fi concretizate, la sfârşitul semestrului, în nota pentru lectura suplimentară, a fiecărui elev, notă ce se va trece în catalog.
La sfârşitul fiecărui an şcolar, se va acorda un premiu simbolic, pentru ,,cel/cea mai harnic/harnică cititor/cititoare a clasei".
Activitatea ,,Cartea săptămânii" devine astfel, din punctul meu de vedere, o strategie eficientă de stimulare a interesului pentru lectură, de dezvoltare a unor abilităţi de lucru pe text, dar mai ales de dezvoltare a abilităţilor de producere de text. Pot afirma cu tărie acest lucru, deoarece, în urma unor lecturi, elevii devin interesaţi să producă şi ei texte, fie modificându-le pe cele deja citite, fie realizând scrieri originale, imaginative. Această activitate evidenţiază, de asemenea, ardoarea şi pasiunea pentru lectură a unor elevi din clasele de gimnaziu. Aceste rezultate deosebite în privinţa lecturii s-au reflectat, evident, şi asupra activităţii de producere de text. Elevii care au fost desemnaţi pe parcursul anilor de studiu ,,cei mai harnici cititori", au dat dovadă de calităţi scriitoriceşti deosebite, de o exprimare nuanţată şi de un simţ artist, specific omului de litere.
Fără a avea pretenţia de a considera că e o activitate ce implică pe toţi elevii în aceeaşi măsură, ,,Cartea săptămânii" contribuie totuşi la direcţionarea elevului spre lumea lecturii, asigurând, într-o măsură mai mică sau mai mare, imboldul de care are nevoie elevul de gimnaziu pentru a citi ceva, din când în când. Mult succes tuturor dascălilor care își propun să readucă lectura printre activitățile obișnuite ale elevilor!
În loc de fotografii, am atașat un model al jurnalului de lectură, completat de un participant la activitate.
Director,
prof. Simona Pantea

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 15:58:10 Ora de vară a Europei de Est