Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Un tronson de inel metropolitan va lega centura Oradiei de autostradă

Ministrului Transporturilor Sorin Buşe și primarul Ilie Bolojan

Un tronson de inel metropolitan va lega centura Oradiei de autostradă

Ieri, 6 octombrie 2016, la Primăria Oradea, în prezenţa ministrului Transporturilor Sorin Buşe, primarul Ilie Bolojan şi directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, Cătălin Homor au semnat protocolul de predare a documentaţiei tehnice a studiului de fezabilitate pentru tronsonul de legătură dintre centura oraşului Oradea şi viitoarea autostradă Transilvania.

Studiul de fezabilitate a fost realizat de Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Oradea, traseul proiectului ,,Legătura Centura Oradea (giraţie Calea Sântandrei) - Autostrada A3 (Biharia)" desfăşurându-se pe teritoriul administrativ al comunelor Borş, Biharia, Tămăşeu, dar şi al reşedinţei de judeţ, Municipiul Oradea. Se va realiza astfel o prelungire a inelului ocolitor al oraşului de aproape 20 km, pe un traseu exterior zonelor urbane, şi un racord la viitorul traseu al autostrăzii A3.
Proiectul a fost inclus recent în Master Planul de transport aprobat de Guvernul României, urmând să beneficieze de finanţare din bani europeni prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020.
În deschiderea întâlnirii, primarul Ilie Bolojan a spus: ,,Aşa cum ştiţi, jumătate din traficul rutier al României pe relaţia România - Europa se desfăşoară pe axa de circulaţie DN 1, axă care traversează intravilanul municipiului Oradea şi care generează un trafic important în partea de vest a ţării. Având în vedere că în etapa următoare este prevăzută construcţia autostrăzii Transilvania, unul din obiectivele importante pentru oraşul Oradea a fost conectarea la această autostradă şi, în subsidiar, evitarea tranzitului prin Municipiul Oradea. Folosesc acest prilej să mulţumesc Ministerului Transporturilor, prin reprezentanţii aici de faţă, pentru că în aceşti ani, în urma colaborării noastre, am reuşit să realizăm acest proiect integrat, care înseamnă centura Municipiului Oradea cu pasajele aferente, care au dus la decongestionarea nodurile rutiere. Tot în urma colaborării cu Ministerul Transporturilor, suntem în faza în care o primă etapă din acest al doilea proiect mare de legare a oraşului Oradea la viitoarea autostradă îl încheiem astăzi".
Primăria Oradea prin Zona Metropolitană Oradea s-a angajat să realizeze studiul de fezabilitate care să conecteze zona de sud a judeţului Bihor la viitoarea autostradă, precum şi aplicaţia de finanţare în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020. Acest proiect a fost făcut în două etape: s-a realizat prima parte a proiectului, respectiv un drum de aproximativ 9 km între giraţia de pe Calea Sîntandreiului până la DN 1, iar a doua etapă a constat în integrarea porţiunii de şosea, care mai rămânea de la acest punct până la autostradă, şi care făcea parte dintr-un proiect mai mare: drum expres Oradea - Arad, cu proiectul nostru. Studiul de fezabilitate are în vedere o şosea de legătură a oraşului Oradea cu 4 benzi, cu profil de autostradă, de aproape 20 km şi a cărei valoare estimată este de peste 158 milioane de euro.
,,Mulţumesc Ministerului Transporturilor pentru acest parteneriat şi pentru includerea acestui tronson de drum strategic pentru Municipiul Oradea în Master Planul de transport, deci în proiectele care vor fi finanţate din bani europeni prin Programul Operaţional Infrastructura Mare în perioada următoare", a completat primarul Ilie Bolojan.
Unul din angajamentele administraţiei locale este de a asigura prin contractorul nostru asistenţa tehnică până la demararea procedurilor de licitaţie.
Ministrul Transporturilor Sorin Buşe a spus: ,,Acest proiect se înscrie în strategia privind conectarea marilor oraşe ale ţării la arterele prezente sau viitoare de mare trafic, în acest caz autostrada Transilvania. De asemenea, acest proiect este posibil într-un timp accelerat, datorită parteneriatului cu administraţia locală, care este foarte activă şi pragmatică în a facilita astfel de proiecte. Totodată, acest proiect este posibil datorită Master Planului, care a fost aprobat de Guvern recent. Astfel, proiecte care înainte nu aveau o finanţare asigurată, prin Master Plan pot acum să beneficieze de fonduri europene. În următoarele şase săptămâni, până la finalul lui noiembrie, o să fie un val de proiecte mari, care urmează să fie anunţate. Mulţumesc primarului Ilie Bolojan pentru iniţiativa de care a dat dovadă şi pentru faptul că ne oferă oportunitatea de a veni în întâmpinarea nevoilor cetăţenilor".
În final, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, dl Cătălin Homor a spus: ,,Preluăm acest proiect cu toată responsabilitatea, iar el va deveni o certitudine nu în foarte mult timp. Primul pas pe care o să-l facem este să aprobăm indicatorii prin Hotărâre de Guvern, urmând apoi pregătirea proiectului tehnic şi lucrările propriu-zise care sunt programate a fi începute în cursul anului viitor. Termenul de execuţie este 2 ani. Deci, astăzi putem discuta că în 2019, autostrada va fi legată la Municipiul Oradea. Cu toţii aşteptăm ca modelul Oradea să fie multiplicat la principalele metropole ale României". (B.P.)

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 19:39:28 Ora standard a Europei de Est