Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

O nouă fereastră deschisă... direct spre India, episodul al II-lea

După episodul din 26 septembrie - Specific și tradițional în arta culinară

O nouă fereastră deschisă... direct spre India, episodul al II-lea

Vineri, 7 octombrie 2016, în stupul harnicelor albiniţe ale clasei I A, de la Şcoala Gimnazială ,,Oltea Doamna" din Oradea, îndrumate de doamna profesor Cristiana Vidican, am asistat la un nou dialog (legătură directă) cu India.

După derularea primei activităţi (din cadrul proiectului internaţional: De la fereastra noastră... în direct cu Şcoala „Kulachi Hans Raj Model School" din India) despre specific și tradiţional în arta culinară indiană și în cea românească, activitatea de vineri a vizat felul în care ne îmbrăcăm, în funcție de anotimp: ce ţinute (sport sau pentru ocazii deosebite) abordăm, precum şi prezentarea câtorva costume tradiţionale româneşti din zona noastră.
,,Ţin să precizez că elevii mei (și părinții lor) au fost cei care şi-au ales tipul de ţinută pe care l-au prezentat în direct prietenilor noștri din India. Ținuta de vară, spre exemplu, ei o asociază cu  cea de vacanţă, de relaxare la piscină, la mare -  prilej de etalare a costumelor de baie, a ochelarilor de soare şi a căştilor de înot; dar şi alte ţinute lejere purtate în sezonul estival. Iarna, ca să ne referim la cealaltă extremă, odată cu vacanţa de iarnă, sosește și Moşul cu darurile, iar copiilor le fuge mintea la săniuș, la schiat și la bulgărit...
De la partenerii noștri aveam să aflăm că în India putem vorbi doar de trei anotimpuri: de vară, de iarnă şi de cel ploios. Elevii coordonaţi de doamna profesor Rashmi Kathuria de la „Kulachi Hans Raj Model School" ne-au prezentat haine din bumbac și din in, sănătoase pentru piele pentru anotimpul cald, căciuli din lână, pulovere din caşmir pentru vremea foarte rece şi încălţăminte din plastic/ cauciuc, pelerine, umbrele pentru zilele ploioase ale anotimpului care predomină în ţara paradoxurilor. Ei s-au arătat plăcut surprinşi de costumele noastre tradiţionale, lucrate manual, cu migală, împodobite cu flori, paiete şi mărgele, de ilicul viu colorat din catifea sau piele, de chimirul tricolor și de nelipsitul şorţ care completează portul popular feminin din zona noastră. Noi am admirat tradiţionalele rochii indiene - sari-  aurii și argintii pentru ocazii festive. Și la activitatea de vineri am fost sprijiniți tehnic de doamna profesor Mirela Tanc, inițiatorul proiectului, căreia îi mulțumim.
Ineditul întâlnirii virtuale de vineri cu prietenii noştri de peste mări şi ţări l-a constituit intrarea în direct şi cu Şcoala „Şt. O. Iosif" din Braşov, cu clasa doamnei învăţătoare Livia Dobrescu, și ei prezentând pentru partenerii indieni tot ţinute vestimentare specifice fiecărui anotimp din România.
Mai dorim să mulţumim pentru înțelegere și sprijin conducerii școlii noastre, dlui director Mircea Mitran, doamnei director adjunct, prof. dr. Liliana Bocoi, precum și directorului școlii „Kulachi Hans Raj Modern School" din New Delhi - India, doamna prof. Sneh Verma".
Felicitări, Cristiana și Mirela, pentru această nouă izbândă, vouă, copiilor și părinților, vrednici mesageri în promovarea Oradiei, Bihorului și a României peste mări și țări. Așteptăm următoarea activitate, despre salut şi specificul său în cele două țări.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (66 de poze), accesați Galeria foto: O nouă fereastră deschisă... direct spre India, episodul al II-lea.

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 21:02:17 Ora de vară a Europei de Est