Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ziua Educației la Ecoșcoala ,,Avram Iancu”

Activități și jocuri specifice copilăriei

Ziua Educației la Ecoșcoala ,,Avram Iancu”

Educația e cea mai puternică armă pe care o poți folosi pentru a schimba lumea - Nelson Mandela.

La Școala Gimnazială ,,Avram Iancu" din Oradea, Ziua Educației a fost sărbătorită atât de preșcolari și școlari, cât și de dascăli prin diverse momente, activități și lecții speciale.
Ziua Educației la grupa mică A (educ. Negruț Diana și Anca Todoca) de la Grădinița Nr. 44 - ,,Rază de soare" Oradea (structură a școlii noastre) a fost marcată prin jocuri de mișcare și jocuri cu text și cânt (,,Iepurașu-n iarbă", ,,Bat din palme" etc.) și prin activități artistice de desen și muzică pe tema ,,Grădinița mea". La grupa mare B (prof. Bodea Floare și Puiu Ana Maria), au fost subliniate importanța și rolul cărților în viața omului, aportul lor la dezvoltarea personalității, dar și grija pe care trebuie s-o avem față de ele. Activitățile au îmbrăcat forma jocului. Observând că ploaia s-a oprit, iar razele soarelui au dat năvală punând stăpânire pe bolta albastră, copiii le-au imortalizat sub forma unor ciupercuțe colorate pe melodia ,,Noi suntem ciupercuțe", ,,construind" apoi ,,Podul de piatră", precum un curcubeu. Trecând acum în barca clasei I, în clasa Iepurașilor (I A, profesor Negruț Mariana), Ziua Educației a fost marcată prin colaje de desene: ,,Şcoala mea", ,,Învăţătoarea mea", ,,La mulţi ani, dragă doamnă învăţătoare!" și cântecele specifice: ,,Sunt şcolar", ,,Şcolărei şi şcolăriţe", iar la final ,,La mulţi ani" tuturor dascălilor, alături de promisiunea că vor fi mai ascultători şi vor învăţa mai bine; toți elevii au fost răsplătiți cu diplome. La clasa a II-a C (a doamnei prof. Cîrciumaru Stelieana), elevii au aflat cum se face școală în alte țări, după care au realizat un „copac al educației", cu exprimarea preferințelor  pentru activitățile extracurriculare agreate. Ziua specială s-a încheiat cu o călătorie în Sistemul Solar, finalizată cu premierea lucrărilor grafice, care au fost dăruite claselor pregătitoare și claselor I pentru lecțiile tematice.
Cum e să fii învățător!
Ștrumfii din a III-a C (prof. Toader Monica) au agreat evenimentul grație activităţilor speciale: un colaj cu tema „Şcoala prin ochi de copil"; evidențierea unor calități pozitive ale dascălilor și aşteptările pe care ei le au de la educatori. Un rol care i-a sensibilizat și stimulat a fost acela de a fi pentru cinci minute învăţătorul colegilor. Paisprezece copii curajoşi şi creativi au jucat rolul dascălului: Daria a completat un aritmogrif despre toamnă, Alexandru le-a ţinut lecţia despre Tyranosaurus Rex, Patric a memorizat o ghicitoare, Maria i-a învăţat scrierea corectă (cei/ce-i), Antoniu a făcut experimentul erupţiei unui vulcan, Ariana a consolidat cifrele romane, Mihai le-a povestit despre apariţia automobilelor, Oana le-a propus să deseneze ceea ce le place, Samira le-a dat un test la matematică, Andreea le-a pregătit ştrumfi de colorat, Ioana le-a testat cultura generală, Deian le-a inventat un exerciţiu cu ordinea operaţiilor, Ianis a rezolvat oral câteva exerciţii, iar Anne le-a făcut cunoştinţă cu Ştefan cel Mare.
Concluzia zilei: o zi obișnuită de școală a devenit una specială, în care partenerii și-au inversat rolurile, au devenit mai toleranți și mai creativi, mai veseli și mai apropiați, în fond ambii erau sărbătoriții zilei.
Dorina Toader
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Ziua Educației la Ecoșcoala ,,Avram Iancu”.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 19:36:57 Ora de vară a Europei de Est