Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

De ce să le citim copiilor/sau le dăm tableta (II)

Workshop - Parenting

De ce să le citim copiilor/sau le dăm tableta (II)

Sâmbătă, 8 octombrie 2016, la Cetatea Oradea, a avut loc Workshop - Parenting: ,,De ce să le citim copiilor/sau le dăm tableta", eveniment desfășurat în cadrul ,,Toamnei orădene".

Acest  workshop s-a adresat tuturor părinţilor, bunicilor şi cadrelor didactice, având ca scop îmbunătăţirea şi stimularea preocupării de a citi.
Interesul pentru citit a scăzut considerabil, din acest motiv am dorit să oferim tuturor informaţii şi sugestii despre creșterea inteligenţei prin citit. Numărul copiilor diagnosticaţi cu întârziere în limbaj a crescut alarmant în ultimii ani, în cadrul cabinetului nostru de psihologie un procent semnificativ este ocupat de aceşti copii. Cauzele acestor întârzieri sunt: lipsa de comunicare dintre părinte şi copil și lipsa poveştilor citite. De altfel, poveştile clasice citite au fost înlocuite de cele din mediul virtual.
Pentru o dezvoltare sănătoasă a copiilor din punct de vedere psihologic, este necesar  să oferim pe  lângă  afecţiune, hrană, protecţie şi un factor foarte important şi anume stimularea intelectului prin citit.
Într-o lume în care televizorul, tabletele, calculatorul ori internetul şi-au făcut tot mai mult loc în programul şi preocupările copiilor, este de datoria părinţilor şi a educatorilor să le formeze micuţilor gustul pentru lectură încă de la vârste fragede.
În secolul tehnologiei moderne, cărţile au fost înlocuite de gadget-uri, ipad-uri sau laptop-uri. Majoritatea informaţiilor sunt asimilate din surse electronice. În special, tinerii preferă să se uite la un film decât să citească o carte. Copiilor, chiar de la vârsta de 7 luni spre un an, li se pune în mână o tabletă pentru a înlocui diversele activităţi comune de familie, fapt care duce la întârzierea în limbaj şi chiar izolare socială.
Studiile internaţionale arată că cititul, încă din primii ani de viaţă, creşte capacitatea intelectuală a copiilor cu 8%, îmbogățeşte vocabularul, imaginaţia şi stimulează gândirea şi memoria. Dependenţa de tehnologia avansată provoacă o scădere cu 48% a empatiei şi determină izolarea socială în rândul copiilor. Un alt studiu arată că, la vârste mature, aceşti copii pot dezvolta anumite dependenţe (adicția de gadget-uri, alcool, joc patologic, mâncat compulsiv).
Cabinetul  nostru de psihologie a realizat în perioada august 2014 - august 2016 un studiu intitulat: ,,Întârzierea în limbaj poate fi cauzată de tehnologie".
Lotul a fost alcătuit din 264 de copii din populaţia rurală şi urbană, lotul fiind luat aleator, copii cu vârsta între 1 și 5 ani. S-a urmărit cât timp petrec aceşti copii pe tabletă,  telefon şi la tv, s-a evaluat nivelul lor de dezvoltare în limbaj şi durata de stat pe tabletă.
Concluziile: 67% din aceşti copii petreceau peste 4 ore pe zi pe gadgeturi: 16% din aceşti copii aveau limbajul normal dezvoltat pentru vârsta cronologică; 21% aveau o uşoară întârziere în limbaj; 63 % aveau întârziere accentuată în limbaj.
De ce este important să le citim copiilor încă din primele luni de viaţă?
Pentru că cititul ajută la: *îmbunătăţirea abilităţilor de comunicare şi socializare *creşterea  stimei de sine *reducerea  timidităţii *stimulează relaţionarea cu cei din jur *creşte capacitatea de empatizare *stimulează funcţiile cognitive și procesele gândirii: memorie, atenţie, concentrare, imaginație *dezvoltă intuiţia şi inteligenţa intelectuală şi emoţională *ajută la sănătatea fizică, prevenind îmbătrânirea creierului şi riscul de a face Alzheimer.
Psiholog clinician supervizor, psihoterapeut, consilier, logoped
Simona Hinţ (tel: 0740.054.037)
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: De ce să le citim copiilor/sau le dăm tableta (II).

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 09:47:30 Ora de vară a Europei de Est