Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Frământări de limbă

La Grădinița „Betel” din Oradea

Frământări de limbă

În cadrul Liceului Teologic Penticostal „Betel” funcționează o grădiniță cu program prelungit, având trei grupe, cu un efectiv de circa o sută de copii (în grupa mică sau grupa fluturașilor, grupa pregătitoare sau grupa ursuleților și grupa mijlocie - mare sau grupa îngerașilor).

Reguli de comportament
Cu dragoste și respect, cu știință și tact pedagogic, preșcolarii pot fi modelați precum plastilina, în multe privințe. La această vârstă, ei cred totul, iar cuvântul educatoarei este sfânt. Acum, ei învață ce este bine și ce este rău, cum trebuie să se comporte în grădiniță și familie, pe stradă și în alte locuri publice. E relativ ușor de format priceperi și deprinderi, și, cu multă muncă, răbdare și perseverență, chiar și obișnuințe.
Ieri (joi, 2 octombrie 2008), copiii educatoarelor institutoare Camelia Caba și Melinda Creangă au învățat reguli de comportament în diferite situații date. La întâlnirea de dimineață au conversat în engleză, iar prin intermediul unei povestioare au fost „teleportați” în lumea sfântă, printre îngerași. Revenind cu picioarele pe pământ, au avut de modelat animale îndrăgite și mașinuțe.
Cei din grupa pregătitoare (îndrumați de educatoarele institutoare Luminița  Moga și Natalia Ile) au fost bucuroși să se joace „Spune cum este și ce culoare are” (un joc senzorial); să deseneze și să coloreze (într-un joc al anotimpurilor); să grupeze obiectele și numerele (în cadrul unui joc didactic); nu au lipsit de pe agenda zilei rugăciunea și memorizarea.
Copiii din grupa îngerașilor (îndrumați de educatoarele institutoare Alina Manea și Lidia Petrica) au avut o activitate de construcții (rafturi pentru cărți din piesele lego), dublată de un joc de rol – „De-a educatoarea”, în cadrul activităților alese; La activitatea comună, ei au aflat despre trei dintre drepturile lor: dreptul la educație, dreptul la familie, și la naționalitate; în completare, au relaționat în cadrul unei activități recreative.
În cadrul jocurilor și activităților alese, au făcut exerciții de limbaj (mai pretențios spus – frământări de limbă), s-au distrat intrând pe sub „Podul de piatră” și căutând „Iepurașul în iarbă”.
În joc, e posibil orice, iar imaginația lor nu are margini. Măcar acum să creadă și să vadă că totul e posibil, să vrea să facă bine și să fie buni cu cei din jur, să credă în steaua lor norocoasă! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Frământări de limbă.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

sâmbătă, 4 aprilie 2020