Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Frământări de limbă

La Grădinița „Betel” din Oradea

Frământări de limbă

În cadrul Liceului Teologic Penticostal „Betel” funcționează o grădiniță cu program prelungit, având trei grupe, cu un efectiv de circa o sută de copii (în grupa mică sau grupa fluturașilor, grupa pregătitoare sau grupa ursuleților și grupa mijlocie - mare sau grupa îngerașilor).

Reguli de comportament
Cu dragoste și respect, cu știință și tact pedagogic, preșcolarii pot fi modelați precum plastilina, în multe privințe. La această vârstă, ei cred totul, iar cuvântul educatoarei este sfânt. Acum, ei învață ce este bine și ce este rău, cum trebuie să se comporte în grădiniță și familie, pe stradă și în alte locuri publice. E relativ ușor de format priceperi și deprinderi, și, cu multă muncă, răbdare și perseverență, chiar și obișnuințe.
Ieri (joi, 2 octombrie 2008), copiii educatoarelor institutoare Camelia Caba și Melinda Creangă au învățat reguli de comportament în diferite situații date. La întâlnirea de dimineață au conversat în engleză, iar prin intermediul unei povestioare au fost „teleportați” în lumea sfântă, printre îngerași. Revenind cu picioarele pe pământ, au avut de modelat animale îndrăgite și mașinuțe.
Cei din grupa pregătitoare (îndrumați de educatoarele institutoare Luminița  Moga și Natalia Ile) au fost bucuroși să se joace „Spune cum este și ce culoare are” (un joc senzorial); să deseneze și să coloreze (într-un joc al anotimpurilor); să grupeze obiectele și numerele (în cadrul unui joc didactic); nu au lipsit de pe agenda zilei rugăciunea și memorizarea.
Copiii din grupa îngerașilor (îndrumați de educatoarele institutoare Alina Manea și Lidia Petrica) au avut o activitate de construcții (rafturi pentru cărți din piesele lego), dublată de un joc de rol – „De-a educatoarea”, în cadrul activităților alese; La activitatea comună, ei au aflat despre trei dintre drepturile lor: dreptul la educație, dreptul la familie, și la naționalitate; în completare, au relaționat în cadrul unei activități recreative.
În cadrul jocurilor și activităților alese, au făcut exerciții de limbaj (mai pretențios spus – frământări de limbă), s-au distrat intrând pe sub „Podul de piatră” și căutând „Iepurașul în iarbă”.
În joc, e posibil orice, iar imaginația lor nu are margini. Măcar acum să creadă și să vadă că totul e posibil, să vrea să facă bine și să fie buni cu cei din jur, să credă în steaua lor norocoasă! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Frământări de limbă.

Trimite email
miercuri, 5 noiembrie 2025, 13:06:55 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Phoenix la Hard Rock Cafe, București,
miercuri, 12 noiembrie 2025, ora 21.00...