Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Excelența Sa Hans Klemm, ambasadorul SUA, a inaugurat American Shelf

Vineri, la Biblioteca Judeţeană ,,Gheorghe Şincai”

Excelența Sa Hans Klemm, ambasadorul SUA, a inaugurat American Shelf

Vineri, 21 octombrie 2016, Excelența Sa Hans Klemm, ambasadorul SUA la București, a inaugurat, la Biblioteca Judeţeană ,,Gheorghe Şincai" din Oradea, American Shelf (Raftul american de carte).

La eveniment au participat, alături de managerul bibliotecii, doamna Ligia Mirișan, prefectul Claudiu Adrian Pop, președintele Consiliului Județean Bihor, dl Pasztor Sandor, episcopul Oradiei, Preasfinția Sa Sofronie Drincec, angajați ai bibliotecii, reprezentați ai unor instituții și organizații locale, elevi și cadre didactice.
,,Cărțile reprezintă puntea între popoare"
Managerul bibliotecii, doamna Ligia Mirișan a salutat înalții oaspeți și distinșii invitați, mulțumind Excelenței Sale Hans Klemm pentru donația făcută bibliotecii (,,pentru că în acest fel credem că prietenia și sentimentele noastre adevărate se regăsesc pe aceste rafturi"); domnul prefect Claudiu Adrian Pop a subliniat faptul că: ,,Până la urmă, cărțile reprezintă puntea între popoare, poporul român este prieten al poporului american și viceversa", iar dl Pasztor Sandor a adăugat că: ,,Bihorul a fost perceput ca o poartă a Europei... și vom fi mereu o poartă spre Occident, chiar dacă o vom redefini în permanență..., iar ,,de astăzi, Biblioteca Judeţeană ,,Gheorghe Şincai" este mai bogată cu 152 de volume de carte, menite să dezvăluie cititorului o parte importantă a stilului literaturii americane"; donația americană cuprinde lucrări de referinţă, literatură americană clasică şi contemporană, lucrări de metodică a predării limbii engleze, materiale pentru perfecţionarea limbii engleze, precum şi cărţi pentru copii şi tineret;  ele vin să întregească uriașa zestre de peste 700.000 de volume existente în bibliotecă, ,,iar acest colț, acest raft va fi unul de suflet, pentru că ați venit personal să-i faceți inaugurarea", a adăugat doamna manager Ligia Mirișan.
Ambasadorul SUA a mulțumit pentru căldura cu care au fost primiți (Excelența Sa, soția și alți reprezentanți ai ambasadei) și a arătat că în calitate de ambasador ,,prioritară este aprofundarea înțelegerii dintre popoarele român și american", iar ,,această donație reprezintă începutul aprofundării, consolidării relațiilor pe care Ambasada SUA le are cu județul Bihor și cu acest oraș"; călătorind prin România, a fost impresionat de investițiile pe care județele le fac în bibliotecile județene.
,,Decizia este cea pe care o ia poporul român"
Răspunzând întrebărilor jurnaliștilor, Excelența Sa a subliniat faptul că în chestiunea legată de căsătorie, ,,decizia este cea pe care o ia poporul român"; prioritățile sale ca ambasador țin de întărirea parteneriatului, promovarea democrației, lupta instituțiilor statului împotriva corupției, respectarea drepturilor minorităților, libertăți cetățenești, promovarea prosperității, prin creșterea investițiilor, găsirea de noi modalități de creștere a înțelegere între popoare (așa cum este și acest eveniment), schimburi academice și promovarea securității în regiune; în problema (programul) vizelor, ambasadorul a fost tranșant, arătând că programul Viza este prevăzut în legislația americană, nu este o chestiune ce ține de politici și de negocieri. Se speră că prin alegerea unui nou președinte și a unui nou congres, acest subiect să fie readus în discuție astfel încât să ajute România.
Despre întâlnirea elevilor agoriști cu Excelența Sa în cadrul Secției de copii și tineret a bibliotecii, am scris deja. De la bibliotecă, ambasadorul Hans Klemm a plecat spre Universitatea din Oradea, unde avea să susțină o prelegere în Aula Magna și să răspundă întrebărilor studenților.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (69 de poze), accesați Galeria foto: Excelența Sa Hans Klemm, ambasadorul SUA, a inaugurat American Shelf.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 04:29:41 Ora standard a Europei de Est