Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Şcoala tradiţională, home-schooling sau şcoala specială?

În „Clubul Prietenilor TopFormalis

Şcoala tradiţională, home-schooling sau şcoala specială?

În cadrul proiectului „Clubul Prietenilor TopFormalis" inclus în Calendarul Activiăţilor Educative Judeţene Bihor 2016-2017, Asociaţia pentru Educaţie şi Formare „TopFormalis" din Oradea a invitat doritorii la workshop-ul moderat de psihologul Alin Creţu, având temă: Disonanţa cognitivă a familiei: şcoala tradiţională, home-scholing sau şcoala specială?

Evenimentul a avut loc marţi, 11 octombrie 2016, la Biblioteca Judeţeană „Gheorghe Şincai" Oradea, etajul II.
Workshop-ul s-a adresat elevilor studenţilor, părinţilor, profesorilor şi celor interesaţi de situaţia învăţământului românesc actual, în contextul dilemei pe care multe familii o au în a-şi îndruma copiii către şcolile de stat, spre cele private sau spre alte alternative educaţionale. În deschidere, președintele asociației, prof. univ. dr. Valentin Blândul, a prezentat agenda evenimentului. Formatorul, costumat de această dată în clovn, dar cu foarte multă seriozitate, nu și-a propus să dea răspunsuri şi soluţii certe, ci să analizeze împreună plusurile şi minusurile fiecărei alternative, urmând ca participanţii să tragă concluziile. În expunere a îmbinat cea mai modernă tehnologie cu metodele non-formale și psihodrama, antrenând publicul în număr de peste patruzeci de persoane, grupat succesiv, pe mai multe ateliere.
Participanții din Oradea au fost de la: Colegiul Tehnic „Traian Vuia", Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă „Orizont", Grădiniţa Nr. 56; Universitatea din Oradea, școlile gimnaziale „Lucreția Suciu" și „Nicolae Bălcescu", liceele teoretice „Lucian Blaga" și  „Onisifor Ghibu", Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuşi", Colegiul Naţional „Iosif Vulcan", Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Nr. 1 și Grădiniţa Nr. 45 - ,,Ion Creangă".
Audienții din alte localități au fost de la: Colegiul Tehnic „Unirea" Ştei, Liceul Teoretic „Nicolae Jiga" Tinca și Colegiul Agricol Nr. 1 Valea lui Mihai.
A fost încă un eveniment marca TopFormalis! (A.C.)
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Şcoala tradiţională, home-schooling sau şcoala specială?

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:32:21 Ora standard a Europei de Est