Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Internetul la Colegiul Economic „Partenie Cosma”, în „Școala altfel”

Pentru o mai bună informare

Internetul la Colegiul Economic „Partenie Cosma”, în „Școala altfel”

În data de 20.10.2016, în cadrul programului ,,Școala altfel", economiștii orădeni l-au avut ca invitat pe psihologul Alin Crețu, care a susținut prin intermediul psihodramei un workshop la care au participat elevii claselor a IX-a D și a IX-a F, ambele la profilul Economic, alături de diriginții lor, profesoarele: Adriana Miclăuș, Marcela Pașcalău și Sanda Miclăuș.

Tema pe care liceenii au propus-o a fost „Internetul și beneficiile, respectiv dezavantajele acestuia". Deși au fost convinși că stăpânesc tema, deținând detalii, tinerii au avut informații incomplete.
Modalitatea de comunicare a fost extrem de interactivă, actorii dorind să se evidențieze în permanență. Au fost abordate subiectele: nevoia permanentă de comunicare a oamenilor; originea militară și civilă a internetului; 25 de ani de www; rețelele de comunicații; servele pentru stocarea datelor; supraviețuirea internetului în cazul unor atacuri multiple; dirijarea tehnologiei prin intermediul internetului; Wi - Fi; virușii și antivirușii; integrarea în rețea a tuturor aparatelor din casă; realitatea augmentată; periferice 3 D; Facebook; Google și motoarele alternative de căutare; internetul negru; războaiele digitale; viitorul internetului; inteligența integrată în telefoane, tablete, televizoare; confidențialitatea și lipsa acesteia în / din spațiul virtual și multe altele.
A fost abordată în discuții și „Ziua Siguranței pe Internet", care are loc în fiecare an în luna februarie, respectiv importanța cunoașterii drepturilor de către utilizatori.
Decalajul între părinți și copii în domeniul digital este imens, existând inclusiv falii tehnologice. Gândirea și abordarea este diferită în cadrul fiecăreia dintre tabere, lucru care se va accentua în viitor.  
Feedback -ul oferit formatorului pentru activitate, a fost în totalitate pozitiv, participanții dorind să fie abordate în viitorul apropiat și alte teme.
Alin Crețu
Pentru mai multe poze, accesați Galeri foto: Internetul la Colegiul Economic „Partenie Cosma”, în „Școala altfel”.

Trimite email
sâmbătă, 13 decembrie 2025 la 04:47:29 Ora standard a Europei de Est