Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Singurul proiect Erasmus KA1 din Bihor aprobat în 2016

European training for psychologists

Singurul proiect Erasmus KA1 din Bihor aprobat în 2016

Începând din septembrie 2016, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 1 Oradea derulează proiectul Erasmus+, acţiunea cheie 1, proiect de mobilitate în domeniul educaţiei şcolare finanțat cu sprijinul Comisiei Europene având un buget de 23905 de euro.

Proiectul, intitulat ,,European training for psychologists", a fost propus şi este coordonat de directorul adjunct Elena Erdeli, fiind singurul proiect aprobat pentru judeţul Bihor evaluat cu 80 de puncte, al 26-lea proiect din cele 58 aprobate la nivelul ţării din lista celor 350 de candidaturi depuse la termenul din 2 februarie 2016.
,,Proiectul îşi propune dezvoltarea de competențe profesionale în domeniul educației speciale prin strategii moderne de recuperare și integrare a elevilor cu CES. Prin intermediul proiectului, 11 cadre didactice ale şcolii  vor avea oportunitatea de a participa la cursuri de formare în străinătate, cursuri organizate de partenerii noştri: Merganser Consulting Ltd din Marea Britanie şi Asociația "Evropei Ihnilates" din Grecia. Bugetul proiectului are o valoare de 23905 euro.
Primul curs organizat de Merganser Consulting Ltd în Marea Britanie ,,Inclusion and Special Educational Needs" cuprinde următoarele activităţi: Introducere în sistemul educațional din Marea Britanie; Curs opțional de Limba engleză; Stiluri de predare și învățare și probleme în curriculum în Marea Britanie; Vizită la două școli cu accent principal pe strategiile de diferențiere aplicate în predare și învățare, incluziune și cele mai bune practici din programa școlară din Marea Britanie; Abordări incluzive în predare; Observarea unor lecții, discuții profesionale cu privire la politici și practice pentru elevii cu CES  în școală; Workshop cu tema ,,Managementul clasei și motivarea elevilor"; Învăţarea experienţială folosind TIC ca resursă de predare /învățare, incluziune și motivație pentru studenți; Tutoriale profesionale de revizuire a obiectivelor de curs cu așteptări/dorințe cu caracter personal ale cursanților; Evaluarea cursului.
Cel de-al doilea curs intitulat ,,Communication with disabled people (PECS, MAKATON)" organizat de Asociația Evropei Ihnilates din Grecia pune accent pe: Folosirea metodelor de comunicare PECS și MAKATON; Metode de comunicare, orientare profesională, includerea persoanelor speciale în viața de zi cu zi; Înțelegerea diversității (nevoi educaționale speciale); Răspundem nevoilor persoanelor defavorizate; Evaluarea cursului și acordarea certificatelor de mobilitate.
În vederea selectării personalului didactic care va participa la cursurile de formare propuse în cadrul proiectului a fost elaborată o procedură care respectă principiul egalităţii de şanse şi al nediscriminării. Departajarea candidaţilor se va realiza în  ordinea descrescătoare a punctajelor obţinute conform probelor propuse şi a grilei de evaluare stabilite.
După participarea la cursuri, profesorii participanţi vor disemina la nivelul instituţiei informaţia şi experienţa acumulată şi vor aplica în practică metode, strategii de predare-învăţare-recuperare aplicate elevilor cu cerinţe educative speciale.
Rezultate proiectului sunt: 2 fluxuri (primul în U.K., al doilea în Grecia); 11 cadre didactice formate în domeniul educaţiei speciale; ateliere de lucru în echipă; strategii/metode noi de predare-învăţare; materiale informative privind cunoştinţele/ competenţele dobândite; materiale pentru diseminarea proiectului".
Felicitări, doamnă profesor Elena Erdeli, și pentru această izbândă, unică în Bihor, ca și palmaresul celor cinci titluri de Școală europeană!
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Singurul proiect Erasmus KA1 din Bihor aprobat în 2016.

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 08:28:58 Ora standard a Europei de Est