Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiectul „All included” 0922/16 Yepro - Suedia

Parteneri din România, Germania, Franța și Suedia

Proiectul „All included” 0922/16 Yepro - Suedia

Între 31.10 și 5.11.2016 la școala Kaggeholms folkfolkhögskala (www.kaggeholm.se) situată pe mica și frumoasa insulă Helgo în Ekerö, din afara orașului Stockholm, se desfășoară proiectul Erasmus + „All included".

Sunt patru țări participante: România, Germania, Franța și gazda, care au fiecare câte zece reprezentanți. Din totalul de 40, fiecare stat are câte doi lideri de tineret.  
Echipa din România, formată din Secția de tineret a Uniunii Femeilor Bihor Oradea al cărei lider este Anna Georgies, a fost pregătită de psihologul Alin Crețu, atât la cabinetul personal al acestuia cât și la sediul Astroclubului „Meridian Zero" din Oradea. Prin intermediul psihodramei, tinerii au fost instruiți: cum să „spargă gheața", să identifice situațiile de excluziune socială, care sunt persoanele aflate în aceste categorii, cum să aducă în discuție problemele pe care le-au propus, cum să le facă cunoscute, cum să îi antreneze și pe ceilalți în asumarea rolurilor pe care urmează să le joace și cum să creeze impact asupra celorlalți, cum să își stăpânească emoțiile, ce expresii să folosească, ce să evite, cum să se încadreze în timpul afectat și cum să fie niște buni oratori. Echipa din Oradea / România a realizat și o prezentare în care au fost incluse printre altele interviuri cu: inginer Miorița Săteanu - Cetățean de onoare al Municipiului Oradea, comisar- șef Ioana Indrieș de la Inspectoratul de Poliție Județean Bihor - Compartimentul de Analiză și Prevenire a Criminalității și psiholog Alin Crețu - psihodramatician și psihoterapeut.  
Limba în care se desfășoară lucrările este engleza, iar aplicantul a fost UngZon Huddinge din Suedia. Acest proiect este o continuare a unui altuia Erasmus +, desfășurat la Paris, JeJuSo (Les jeunes s'engagent pour la justitie sociale), care a avut loc în septembrie 2015, având ca temă justiția socială. Suedia a acceptat să aplice și să găzduiască următorul proiect, adică acesta, cu tema: Incluziunea Socială și Provocarea Normelor. Organizațiile partenere sunt, în moduri diferite implicate puternic în problemele sociale de justiție și incluziune astfel încât abilitățile comune, le oferă posibilitatea de a face schimb de experiență în ceea ce privește normele în vigoare din fiecare țară. Scopul este de a găsi în mod activ instrumente și metode, prin lucrul în comun, pentru incluziunea socială, în vederea descoperirii și conștientizării diferențelor sociale și culturale respectiv asemănărilor dintre normele existente. Organizația Make Equal a fost invitată pentru a-i ghida cu privire la metodele axate pe soluții.
O a doua parte a activităților constă în  a-i învăța pe participanți să scrie un proiect și să obțină finanțare, lucru materializat prin invitarea lui Staffan Lindqvist de la Fritidsforum.
Evaluarea va fi individuală pentru toți participanții. În vederea monitorizării progresului proiectelor, reuniunile viitoare se vor face prin intermediul social media. Documentația integrală va fi accesată de către toți partenerii, online. Un grup media va fi format pentru a discuta și a crea un spațiu social media partajat care să continue și după acest proiect.
Grija față de tineri s-a materializat prin faptul că aceștia au fost rugați să specifice dacă sunt alergici la anumite alimente sau dacă din motive medicale, au nevoie de o dieta specială.
Alin Crețu
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proiectul „All included” 0922/16 Yepro - Suedia.

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 13:27:16 Ora de vară a Europei de Est