Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Elevii și profesorii din India au vizitat Colegiul Național ,,Emanuil Gojdu”

În vizită la prima Academie Microsoft din țară

Elevii și profesorii din India au vizitat Colegiul Național ,,Emanuil Gojdu”

Luni, 7 noiembrie 2016, aveam să mai aflăm că Kulachi Hansraj Model School din New Delhi (India, director, prof. Sneh Verma), școală parteneră cu Școala Gimnazială ,,Oltea Doamna" în cadrul proiectului cultural educațional ,,De la fereastra noastră", este Academie Microsoft, ca și Colegiul Național ,,Emanuil Gojdu".

Cei 15 elevi indieni, însoțiți de profesorii lor Rashmi Kathuria și Anita Chadha și de profesorii coordonatori Mirela Tanc și Cristiana Vidican, de la ,,Oltea Doamna", au vizitat, ieri, Academia Microsoft a Oradiei (și României). Trebuie să precizăm faptul că în anul școlar 2014 - 2015, ,,Gojdu" a devenit prima și singura Academie Microsoft din România!
Doamna director, prof. Liana Papagiannis și doamna profesor Anca Mile, director adjunct, i-au primit în sala festivă, unde le-au prezentat școala (un scurt istoric), școala ca și clădire și ca și instituție reprezentativă cu tradiție și greutate în peisajul învățământului bihorean, dar nu numai, vorbindu-le despre patronul spiritual și despre academicienii care s-au ridicat de pe băncile acestei școli de renume (ca foști elevi gojdiști), expuși cu poze pe coridorul care duce la ..Cartea de Aur" (muzeul colegiului). Discutând și despre sistemul de educație din România și din India, oaspeții aveau să afle că gojdiștii sunt, din 2014, Academie Microsoft ca și Kulachi Hansraj Model School din New Delhi (India).
Calculele lor mintale o iau chiar înaintea calculatorului!
,,În cadrul întrevederii noastre, elevii și profesorii oaspeți au reușit să ne impresioneze cu metodele lor de calcul mintal, care o iau chiar înaintea calculatorului, capitol la care ne-am simțit depășiți cu mult! Chiar ne-am gândit la un proiect comun în care un profesor de la ei să vină o lună în Oradea să ne învețe matematică, un astfel de calcul mintal rapid, în cadrul unor activități extracurriculare. Oaspeții noștri au fost interesați de ce în învățământul din România, elevii noștri învață în clasa a VI-a ceea ce ei învață în clasa a III-a. Și noi, românii, până mai ieri, ne credeam grozavi, considerându-ne înaintea celor din vestul Europei, dar uite că nu suntem înaintea celor din estul lumii. Și ei sunt Academie Microsoft, au 6.000 de elevi, în trei corpuri de clădire, câte 50 de elevi într-o clasă, iar doamna profesor Rashmi Kathuria este profesor de top internațional, în top 50 mondial. Prin urmare, vedem foarte multe posibilități de colaborare cu ei, oportunități pe care nu trebuie să le ratăm", a spus directorul adjunct, prof. Anca Mile.
Au vizitat laboratorul de chimie, sala de sport și un cabinet de info
În scurta lor vizită prin ,,Gojdu", elevii indieni au trecut pe la laboratorul de chimie, unde, sub bagheta magică a doamnei profesor Anița Luncan, s-au format în timp zeci de olimpici naționali, unii ajungând studenți în SUA ( precum Ioana Moga, o fostă elevă a Școlii ,,Oltea Doamna", ca să dăm doar un exemplu, vizavi de proiectul ,,oltenilor" orădeni cu indienii - nimic nu e întâmplător: dl director Mircea Mitran fiind chiar oltean-oltean).
În sala de sport, dl profesor nu s-a mulțumit să-i aibă doar ca oaspeți și spectatori, ci i-a invitat să facă sport alături de gojdiști, iar ei au executat întocmai, cu plăcere, fără absenți. În primul cabinet de informatică unde au intrat, nu s-au mulțumit doar să asculte explicațiile domnilor profesori Adrian și Maria Niță, pentru că imediat au socializat cu gojdiștii din a XII-a, s-au pozat și s-au împrietenit cu ei, așa cum au făcut și vineri la ,,Oltea Doamna", la chimie și la info; fapt remarcat și de doamna prof. Anca Mile. ,,Realizez că sunt niște copii deosebiți, deschiși la minte, prietenoși, cu o inițiativă fantastică; imediat se lipesc de ai noștri, îi provoacă, îi îndeamnă la comunicare. Ei la școală studiază toate materiile în engleză. Curios lucru: nu se învață în hindusă, ci în engleză, iar sanscrita o învață ca limbă veche. Studiază în engleză și germană (în germană sau în franceză) ".
Revenind în sala festivă, gazdele le-au povestit oaspeților despre sistemul de educație românesc, despre oferta școlară gojdistă: despre secțiile de mate-info, științele naturii și științele sociale, despre clasele bilingve, capitol care i-a interesat foarte tare pe profesorii indieni...
A urmat schimbul de atenții (suveniruri); fiind luați prin surprindere, gojdiștii le-au oferit doar câteva reviste, din ultimul număr al revistei școlii - ,,Țara visurilor noastre", unde vor putea citi inclusiv articole în limba engleză. ,,Marele nostru cadou de astăzi este faptul că s-au arătat dornici să colaboreze cu noi", a conchis directorul adjunct, prof. Anca Mile, profesor de engleză, conducătorul și moderatorul întâlnirii.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (99 de poze), accesați Galeria foto: Elevii și profesorii din India au vizitat Colegiul Național ,,Emanuil Gojdu”.    

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 03:35:33 Ora de vară a Europei de Est