Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Agenţia Bihor a Băncii Naţionale a României, la patru pași de centenar

Pe 10 noiembrie

Agenţia Bihor a Băncii Naţionale a României, la patru pași de centenar

Banca Națională a României participă direct la viața economică și social-culturală a Oradiei, ca cetățean instituțional, de acum 96 de ani! „Agenţia Oradea Mare" a Băncii Naţionale a României a luat ființă la data de 10 noiembrie 1920, după 40 de ani de la publicarea, în Monitorul Oficial nr. 90, a Legii pentru înființarea unei bănci de scont și circulațiune, obiectivele Băncii Naţionale a României reuşind astfel să pătrundă şi în Transilvania şi Banat.

Împrejurările istorice au făcut ca instituţiile statului român să fie aşezate la loc de cinste în teritoriile ocupate de Imperiul Austro - Ungar abia după realizarea Marii Uniri din 1 Decembrie 1918. Dar, Banca Naţională a României s-a preocupat încă de la înfiinţare (17/29 aprilie 1880) de extinderea activităţii sale pe întreg teritoriul ţării.       
Semnificativ este și faptul că Agenția Bihor își desfășoară activitatea în aceeași clădire din 1920. Cu o excepție -  pentru o scurtă perioadă de timp (1940-1945) funcţionarii au fost mutați la Beiuș (între 1944 - 1945) şi la Brad (între 14.09 - 09.10.1944), până la eliberarea Oradiei care fusese cedată Ungariei prin Dictatul de la Viena.
Imobilul în care Agenția Bihor a Băncii Naționale a României își desfășoară activitatea a fost construit între anii 1911 - 1913, cu destinaţia de sediu de bancă, după concepţia arhitectului Hubert Ioszef. În acest imobil, până în 1919  a funcţionat o filială a Băncii Austro-Ungare. Contractul de vânzare-cumpărare a fost perfectat între reprezentanţii statului român şi Comisiunea de lichidare a Băncii Austro-Ungare. Din punct de vedere arhitectural şi funcțional, imobilul reflectă concepţia anilor construcţiei - fiind proiectat cu dublă funcţionalitate - sediu de bancă şi locuinţe pentru conducere. Faţadele clădirii conţin elemente arhitecturale decorative specifice stilului neoclasic şi secession, cele principale fiind mai bogat ornamentate.
Încă din perioada devalorizării accelerate a argintului, Banca Națională a României a jucat un rol important prin dezvoltarea şi introducerea unui climat de ordine în circulaţia bănească, prin alimentarea permanentă cu monedă naţională, ieftinirea şi stabilizarea creditului, sprijinirea construirii pieței de capital, susținerea creării sistemului bancar modern, contribuția adusă la dezvoltarea capitalul autohton, astfel spus, a susținut și dezvoltat un climat de încredere pe piaţa banilor - factor vital în economia de piaţă - , limitând astfel practicile cămătăreşti în zona afacerilor mici şi mijlocii. Un scop principal al activităţii Băncii Naţionale a României a fost și sprijinirea economică şi culturală a românilor din Transilvania, a celor din Crişana în special.
Principalele atribuţii ale agenţiei după înfiinţarea în 1920 au fost retragerea din circulație a coroanelor austro - ungare și convertirea acestora în lei, contribuind intens la unificarea monetară a țării. De-a lungul timpului, activitățile și atribuțiile agenției au fost adaptate permanent astfel încât obiectivele Băncii Naționale a României și rolul acesteia să fie atinse și îndeplinite. La această dată, obiectivul fundamental al acestei instituții publice independente este asigurarea și menținerea stabilității prețurilor (conform Statutului). Totodată, Banca Națională a României sprijină politica economică generală a statului, fără a prejudicia îndeplinirea obiectivului său fundamental.
Ancuța Foghiș

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 14:45:38 Ora de vară a Europei de Est