Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Un regal artistic și un flashmob în cinstea partenerilor de proiect din India

Joi, la ,,Oltea Doamna”

Un regal artistic și un flashmob în cinstea partenerilor de proiect din India

În perioada 4 - 10 noiembrie 2016, Școala Gimnazială ,,Oltea Doamna" din Oradea a găzduit prima întâlnire oficială din cadrul proiectului cultural educațional internațional ,,De la fereastra noastră... ", prilejuită de vizita delegației de la Kulachi Hansraj Model School din New Delhi (India), formată din 15 elevi și doi profesori, Rashmi Kathuria și Anita Chadha.

Elevii și cadre didactice de la ,,Oltea Doamna" i-au primit cu mult drag, iar ei le-au răspuns cu aceeași monedă, arătându-se încântați, prietenoși și deschiși. Așa încât, de joi până joi, partenerii de proiect din India s-au bucurat de o excelentă tratație, atât în familiile la care au fost cazați, cât și  în cadrul instituțiilor pe care le-au vizitat în cele șapte zile de activități intense, bogate și variate. Joi, 10 noiembrie, în ultima zi de ședere în Oradea, partenerii lor de proiect de la ,,Oltea Doamna" s-au întrecut în a le prezenta sălile de clasă, activități demonstrative de matematică, educație și cultură civică, geografie și istorie națională și locală, tradiții, obiceiuri și mâncăruri tradiționale românești și ale altor etnii din Oradea și Bihor, într-un regal artistic, o reprezentație canină (dresură de câini) și un flashmob în curtea școlii.
Prof. Ramona Bireș și elevii din a II-a E i-au primit în sala de clasă cu o lecție de matematică (recapitulare, înmulțirea), cu un PowerPoint special, în care r. Donald le-a destăinuit (în chip ingenios) din tainele înmulțirii. Cântecul ,,Prieteni", în română și engleză, i-a bine dispus, iar ei i-au răsplătit pe micii artiști cu aplauze.
În clasa a II-a A, doamna prof. Gabriela Codorean și elevii săi i-au întâmpinat cu un purpuriu muzical, cântece în hindi și română: Chanbda mama door ke, Re mama re și Elefantul Cici.  Împlinind  joi 8 anișori, Cezar Munteanu a ținut să-i îndulcească și pe ei de ziua sa de naștere.
Păstrează-ți valorile pozitive pentru că ele vor deveni destinul tău
La lecția despre România, elevii clasei a III-a B, îndrumați de doamna profesor Romelia Ciarnău, le-au prezentat bogățiile și frumusețile țării printr-un montaj în PowerPoint (în limba engleză) și în chip ingenios prin intermediul imaginilor imprimate pe tricouri albe. ,,Tricourile personalizate, imprimate cu imagini reprezentând obiective turistice reprezentative și simboluri românești le-am dăruit în semn de prietenie, conform spiralei de la Cucuteni care înseamnă Punte între om și Univers, călăuziți de îndemnul lui Gandhi: Păstrează-ți valorile pozitive pentru că ele vor deveni destinul tău. Le-am dăruit tricourile cu simboluri care reprezintă România pentru colțul pe care ei îl vor amenaja în școala lor, ne-a spus doamna Romelia. La toate acestea mai vreau să adaug ceea ce a scris eleva mea, Tea Diaconu, despre această vizită: ,,Era o zi de joi, posomorâtă, cu nori cenușii și plini de tristețe, care prevestea ușor, ușor plecarea toamnei și venirea iernii. În ciuda timpului de afară, trăiam o emoție colosală, profundă și totodată eram extrem de nerăbdătoare să ajung în sala de clasă. Se anunța o zi colorată, plină de veselie, de evenimente netrăite până acum de mine. Ne așteptau două activități foarte interesante: vizita copiilor din India și asistarea la o reprezentație a unor câini dresați. Vizita m-a impresionat, deoarece am cunoscut niște prieteni noi, de altă naționalitate, și anume, din capitala Indiei, New Delhi. Timpul s-a scurs frumos alături de vizitatorii noștri, generându-le o serie de informații despre țara noastră, despre orașul Oradea și le-am dăruit tricouri personalizate special pentru ei, imprimate  cu cele mai importante puncte turistice din România. La sfârșitul orelor, am asistat la un exercițiu cu câini dresați, în curte. A fost o zi deosebit de palpitantă, care mi-aș dori să se repete".
În cadrul orei de educație și cultură civică, elevii din a IV-a A au prezentat tradiții și obiceiuri românești. Eleva Sasha Lascău i-a primit cu un salut de bun venit în engleză, iar doamna profesor Ilinca Tămășan i-a invitat să vizualizeze proiectele elevilor despre Oradea prezentate prin intermediul posterelor, afișelor, pe cutie și machete, arborele genealogic și instrumentele muzicale create de elevi din materiale refolosibile. ,,Ca amintire, elevilor le-am dăruit  câte un medalion (magnet cu harta României și imagini din Oradea), iar doamnelor câte o zgardă maramureșeană din mărgele cu motive tradiționale", ne-a explicat doamna profesor Ilinca Tămășan.
La clasa a IV-a C, doamna profesor Rodica Foltuț a gândit o lecție de matematică: muncă diferențiată, pe grupe și individual, cu trimiteri interdisciplinare la literatură (la anul de naștere al lui Mihai Eminescu), cu exerciții și jocuri de perspicacitate, care au antrenat gândirea, spiritul de observație și imaginația creatoare.
În clasa I B a doamnei profesor Doina Sabău a fost mare veselie, încât cântecele antrenante i-au determinat pe oaspeți să se prindă în horă. La bucuria lor au participat și domnul director Mircea Mitran și doamna inspector școlar Felicia Ianța.
La clasa pregătitoare C, profesor Elena Pavel, au avut parte de o lecție specială de matematică, la nivelul celor mai mici prichindei, cu muncă frontală, diferențiată pe trei ateliere și trei grupe, folosind fișe individuale și mult material didactic, la tablă și în cadrul atelierelor. ,,Dacă indienii te primesc, potrivit tradiției, cu un pahar cu apă și fructe uscate, noi i-am primit cu un salut în indiană, cu Tom și Jerry, le-am cântat cântecelul ,,Toamna", iar la despărțire, le-am oferit drept amintire fructe uscate de-ale noastre", ne-a spus doamna prof. Elena Pavel.
Apa trece, pietrele rămân, ca și prietenia care s-a legat
Doamna profesor Cristiana Vidican, alături de doamna profesor Mirela Tanc, coordonatorul și inițiatorul acestui proiect, a dus greul în cele șapte zile de vizită, aflată mereu în priză, cu tot ce ține de comunicare (traducere în și din engleză), organizarea și desfășurarea activităților din afara școlii (vizitele la C.N.,,Emanuil Gojdu" și la Facultatea de Protecția Mediului, conferința internațională de la Hotel ,,Ramada"...), iar joi, în sala de clasă a prezentat un regal artistic româno-indian, cu cele două imnuri naționale, cu versuri și cântece patriotice, iar copiii toți (din clasa I A) au fost îmbrăcați în costume populare tradiționale. Cu ajutorul părinților, a prezentat (din nou) și a oferit oaspeților mâncăruri românești, bucate ovo-lactovegetariene, pe gustul musafirilor: salate de cartofi și de năut, platouri reci, sarmale cu soia, pâine integrală și cu semințe, cozonac, clătite, gogoși, plăcinte bihorene cu brânză, spanac și dovleac, plăcinte cu mere, limonadă, suc natural din mere, suc natural din sfeclă, măr, miere de albine și portocale, sau din spanac, mere, miere și portocale...  Gazdele și oaspeții au dansat pe muzică tradițională românească și indiană, împreună cu domnul director Mircea Mitran, doamna inspector școlar Felicia Ianța și doamna profesor Mirela Tanc. Surprizele regalului artistic au venit din partea elevilor clasei a VIII-a D (și doi din a VII-a D), îndrumați de doamna profesor de limba germană Veronica Tocaciu, care au prezentat un dans tradițional german, în costumele tradiționale oferite de Forumul German; elevii clasei I D, coordonați de doamna prof. Luciana Morlocan au colorat atmosfera cu superbele culori ale toamnei în cadrul unui număr de carnaval al fructelor și legumelor autumnale, iar elevii clasei pregătitoare E și doamna lor, Daniela Oros, le-au pregătit partenerilor și prietenilor indieni drept amintiri o hartă a României, înflorită, în culorile tradiționale, cu aranjamente florale din hârtie glasată.
Tot pentru prietenii indieni, în curte, au avut loc o o reprezentație canină (dresură de câini), sub coordonarea profesorilor Emil Bondar și Marius Omuț, și un flashmob, la care au răspuns cu entuziasm și cei 15 elevii indieni, însoțiți de distinșii lor profesori de top internațional Rashmi Kathuria și Anita Chadha.
Felicitări colectivului de profesori și elevi de la ,,Oltea Doamna" și părinților acestora, partenerilor lor de proiect, care, cu toții, s-au dovedit vrednici ambasadori ai imaginii României în îndepărtata Indie, admirabil reprezentată prin mesagerii școlii Kulachi Hansraj Model School din New Delhi - India, director, prof. Sneh Verma.
Moise-Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (192 de poze), accesați Galeria foto: Un regal artistic și un flashmob în cinstea partenerilor de proiect din India.
 

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 10:47:17 Ora de vară a Europei de Est