Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

,,Propunem implicarea mediului de afaceri în activitatea de cercetare academică”

Marți, la Camera de Comerț și Industrie, întâlnire consultativă

,,Propunem implicarea mediului de afaceri în activitatea de cercetare academică”

Centrul pentru Antreprenoriat și Relația cu Mediul de Afaceri (DARMA), Universitatea Agora, Camera de Comerț și Industrie și reprezentanți ai mediului de afaceri au avut marți (8 noiembrie 2016), la Camera de Comerț și Industrie, o întâlnire consultativă, care se vrea lunară, după cum a precizat doamna prorector Gabriela Bologa, moderatorul întâlnirii.

Fiind prima întâlnire de acest gen, și în acest cadru instituțional, președintele Consiliului de administrație al Universității Agora, dl prof. univ. dr. ing. Mișu-Jan Manolescu, a prezentat în deschidere instituția academică ,,pentru a o cunoaște și a ne cunoaște intențiile", a subliniat domnia sa.
Rectorul fondator al Universității Agora a pornit de la Fundația Agora, cea care a înființat Universitatea Agora (și prima școală gimnazială internațională din zona de nord-vest), după care a făcut o radiografiere a instituției academice antreprenoriale, amintind despre cele patru specializări, cursuri de masterat și postuniversitare, despre proiectele europene derulate, despre editura universitară care editează cinci reviste, între care revista de informatică și calculatoare, cotată ISI, care este cea mai bună din țară și locul 93 în lume; despre relațiile externe cu instituții academice din China și India și despre centrele de cercetare, cu referire concretă la întâlnirea consultativă.
,,Noi credem în acest parteneriat cu mediul de afaceri, avem așteptări foarte mari și sperăm ca împreună să le ducem la îndeplinire. Propunem implicarea mediului de afaceri în activitatea de cercetare academică", a conchis dl președinte Mișu-Jan Manolescu.
Vorbind despre proiectele europene derulate, despre stagiile de practică ale studenților și despre voluntariat, doamna prorector Gabriela Bologa a făcut cunoscute punctele de vedere ale studenților și o dorință a conducerii instituției: ,,să acceptați studenții noștri care vor să facă voluntariat, să-i primiți în stagii de practică, să-i învățați să comunice și să înțeleagă ce înseamnă un program de lucru, obligațiile profesionale, competențele și responsabilitățile din cadrul firmei dumneavoastră".
În calitate de city-manager al Oradiei, dl Dacian Palladi și-a spus ofurile, arătându-se nemulțumit  de mediul academic orădean care nu răspunde prompt comenzii sociale, în asigurarea forței de muncă necesare în parcurile industriale din Oradea.
Punctul de vedere al city-managerului și răspunsurile puctuale venite din partea domnului președinte Mișu-Jan Manolescu le-am publicat anterior, în articolul ,,Care pe care. În război de acesta suntem!"
Dl manager public Corneliu Ursu, reprezentantul I.J.P.I.S. Bihor, cel care acreditează aceste cursuri, ne-a prezentat o altă realitate: ,,Din 80 de furnizori acreditați la nivel județean și în jur de 200 de programe, sub 10 la sută merg spre meserii; nici nu există interes sau poate și din comoditate: preferă un curs pe termen de o săptămână; dar, probabil, nu există cerere pe piață, cele mai multe programe se referă la manichiuriști, pedichiuriști, maseuri  și ospătari".
,,Ne confruntăm cu apariția unei falii"
Abordând managementul performant, președintele Senatului Universității Agora, doamna prof. univ. dr. Adriana Manolescu, a răspuns punctual observațiilor și ideilor exprimate la masa rotundă.
,,Dumnealui (dl Dacian Palladi - n.n.) este foarte bine angrenat în cerințele pieței, chiar și educaționale contemporane... Ne confruntăm cu apariția unei falii, a unei rupturi între vârste. Populația ocupată sau nu care a depășit o vârstă și se pare că este vorba de generația 30-40 de ani, vârstnicii nu pot să fie compatibili cu tinerii de astăzi. Această incompatibilitate generează multe dintre lucrurile pe care astăzi nu ni le mai explicăm. Noi, cei de-aici, cei care suntem un pic mai în vârstă, înțelegem că unii tineri nu sunt educați așa cum definim noi buna creștere și educația. Și noi definim educația eventual studii superioare și cultură generală. Educația pentru un tânăr absolvent de liceu poate să însemneze altceva. Cultura generală nu mai are nicio bază; pentru puțini dintre tinerii de liceu se poate defini, poate să spună ce înseamnă cultura generală, dar nu poate răspunde eventual la unele întrebări de cultură generală. Iar cel care pretinde cultură generală este deja considerat bătrân.
,,Sfaturile sunt făcute pentru a nu fi urmate!"
Tinerii, dl Dacian Palladi nu se încadrează în grupa de vârstă despre care vă vorbeam, pretind viteză, profit repede, rezultate, repede, mâine. Acesta este modelul de management american. Am un obiectiv, oricare ar fi acela: să fiu fericit, să-mi iau mașină, să mă căsătoresc, să divorțez. Și trebuie să se îndeplinească cât mai repede, foarte repede. Nu am timp să citesc o carte pentru că e un obicei desuet. Nu am timp să fac trei-patru ani de școală. Iar cei care vin și-mi spun: pune mâna pe carte, îmi fac rău, îmi aduc ofensă. Sfaturile sunt făcute pentru a nu fi urmate", a mai adăugat doamna președinte Adriana Manolescu. Vorbind despre obiective, gândirea liniară și timpul care nu mai curge liniar, domnia sa a ajuns și la activitatea de coaching. ,,Coachingul (C) este o știință relativ nouă în România. C nu este management, nu este psihologie, dar are metode și tehnici de la mai multe științe", a apreciat doamna președinte Adriana Manolescu.
,,Nevoia de voluntariat"
Dl Dorel Puchianu (de la Involing) le-a dat sugestii universitarilor să-și adapteze (modeleze) metodele și tehnicile în funcție de studenți și de informația pe care doresc să o transmită; s-a referit la cel mai bun sistem de educație din lume, la sistemul de învățământ finlandez (,,Finlandezii nu merg pe sistemul de competiție, ci pe cel de cooperare") și a încheiat cu nevoia de voluntariat. ,,Un grup de voluntari, în mod voluntar, să ia legătura cu toate companiile pe care le punem la dispoziție pentru a vedea nevoia de voluntariat", a spus D.P.
,,Să creionăm împreună un profil ocupațional al județului Bihor"
Chiar dacă avem în Bihor 170.000 de salariați (a spus directorul executiv al AJOFM Bihor, dl Bekesi Csaba), ,,la ora actuală nu cunoaștem profilul ocupațional al județului Bihor, al Oradiei și nici nu ne asumăm acest lucru. Un operator se formează în șapte luni, firmele au nevoie acum de 150 de operatori CNC, de alți 300 de specialiști, această livrare de forță de muncă nu se poate face de pe o zi pe alta. Haideți să creionăm împreună un profil ocupațional al județului Bihor!" Este îndemnul directorului AJOFM Bihor, dl Bekesi Csaba.
,,Un proiect de licență se poate face în parteneriat cu dumneavoastră"
,,Ne-am trezit. ,,Totul centrat pe student" este vorbărie goală dacă nu o dezvolți. Trebuie să vedem ce vrea viața de la el. În 2008, aveam în țară peste un milion de studenți, azi mai sunt 500.000, 70% la stat și 30 la sută în instituțiile particulare. Problema este a întregului sistem, a spus decanul Facultății de Științe Economice a Universității Agora, dl Casian Butaci. Dacă un copil poate să ajungă la 12 ani specialist IT, asta înseamnă că desființăm liceele de informatică și facultățile de profil(?)! Vă propun o colaborare. Noi avem licențele pentru studenți. Un proiect de licență se poate face în parteneriat cu dumneavoastră. Avem o postuniversitară; în șase luni dăm un specialist pe resurse umane", a spus dl decan Casian Butaci.
,,Studentul nu cere bani, el vrea să învețe", a adăugat și a subliniat doamna prorector  Gabriela Bologa.
Specialistul în activitatea de coaching
Despre specialistul în activitatea de coaching a vorbit doamna conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu.
Universitatea Agora din Oradea organizează cursul de specialist în activitatea de coaching, acreditat de ANC (Autoritatea Națională pentru Calificări - Ministerul Educației și Cercetării Științifice); cursul se desfășoară pe o perioadă de 180 de ore (120 de teorie și 60 de ore de practică), îmbinând armonios tehnicile de coaching tradițional cu tehnicile de Programare Neuro-Lingvistică (NPL). ,,Specialistul în C nu dă niciodată sfaturi, precum mentorul, el îmi arată tehnica și mă susține pentru a ajunge la obiectivul pe care mi l-am propus. El ajută persoana respectivă să găsească drumul cel mai bun, mai rapid, mai eficient și mai eficace în saltul de la potențial la performanță în NPL", a precizat doamna conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Propunem implicarea mediului de afaceri în activitatea de cercetare academică”.   

Trimite email
vineri, 2 mai 2025, 06:39:08 Ora de vară a Europei de Est