Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Cavalerul tristei figuri” a cucerit inimile publicului gălăţean

Trei premii pentru orădeni... din 10

„Cavalerul tristei figuri” a cucerit inimile publicului gălăţean

Aplauze furtunoase şi premii pentru teatrul orădean la cea de-a XXVIII-a ediţie a Festivalului Naţional de Comedie, organizat de Teatrul Dramatic „Fani Tardini" din Galaţi. Teatrul ,,Regina Maria" a participat la festival cu spectacolul „Omul din La Mancha", de Dale Wasserman, regia Korcsmáros György şi s-a întors acasă încununat cu lauri: trei dintre cele zece premii acordate au fost câştigate de spectacolul orădean.

Astfel, premiul pentru decoruri este acordat israelianului Paul Salzberger, premiul pentru costume a mers la Amalia Judea, cei care au oferit contur prin decorul spectaculos şi veşmintele impresionante musicalului orădean, iar premiul publicului este câştigat de spectacolul „cu o extraordinară desfăşurare de forţe" (Victor Cilincă „Viaţa Liberă"): OMUL DIN LA MANCHA.
Festivalul Naţional de Comedie din Galaţi, cu o tradiţie de 40 de ani în peisajul cultural românesc, şi-a deschis porţile sâmbătă, 5 noiembrie şi s-a încheiat ieri, 13 noiembrie 2016, oferind un adevărat regal teatral gălăţenilor.
Selecţionerul acestei ediţii a Festivalului de Comedie a fost criticul de teatru Alice Georgescu, iar juriul a fost alcătuit din criticul de teatru Doina Papp, cronicarul de teatru şi jurnalistul cultural Gabriela Lupu, regizorul Radu Dinulescu, scenografa Vioara Bara, actorul şi scriitorul Cornel (Mimi) Brănescu şi Prof. Zanfir Ilie, managerul bibliotecii „V.A. Urechia", consilier în cadrul Comisiei de Cultură a Consiliului Local.
Mulţumim publicului gălăţean pentru dragostea cu care ne primeşte în fiecare an. Suntem onoraţi şi bucuroşi de premiile care ne-au fost acordate şi pornim glorioşi spre alte aventuri şi alte cuceriri... de inimi.
Vom poposi la Festivalul Internaţional de Teatru Clasic de la Arad cu spectacolul „Domnul Jurdan", rescriere dramatică de Victor Ioan Frunză după comedia ,,Burghezul Gentilom" de Jean Baptiste Poquelin Molière și după ,,Jourdain cel scrântit", de Mihail Bulgakov, direcția de scenă Victor Ioan Frunză, care se va juca vineri, 18 noiembrie, de la ora 19.00, la Sala Mare a Teatrului Clasic „Ioan Slavici". Ultima oprire din această lună va fi la Festivalul Internaţional de Teatru Interferenţe din Cluj-Napoca, cu spectacolul „În inima nopţii - Episodul Lear", un scenariu de Gavriil Pinte, cu inserții de George Banu și Monique Borie, regia artistică Gavriil Pinte, în data de 26 noiembrie, care se va bucura de două reprezentaţii: de la ora 16.00 şi de la ora 22.00, la Hala Remarul.
Florina Dometi

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 12:05:11 Ora standard a Europei de Est