Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Prăjituri cosmice și rachete dulci

În cadrul proiectului “Pământul – planeta vie”

Prăjituri cosmice și rachete dulci

Avem o planetă grozavă și un sistem solar nemapomenit de dulce (dulce-dulce!), dar și niște constructori și piloți extraordinari. Toate acestea aveam să le aflăm astăzi (vineri, 10 octombrie 2008), în “Săptămâna mondială a spațiului cosmic”, la Grădinița nr. 43 din Oradea, de la copiii educatoarei institutoare Ioana Klein.

 Nu vă grăbiți să trageți concluzii pentru că nu v-am spus încă nimic. Ei știu tot ce se întâmplă pe cer. Acolo sus, foarte departe de noi, există corpuri mari și rotunde. Ele se numesc planete, și sunt nouă (Mercur, Venus, Pământ, Marte, Jupiter, Saturn, Uranus, Neptun și Pluto) într-un loc anume numit spațiu. Ele se învârtesc în jurul Soarelui. Pe planeta Pământ trăiesc oameni. Câteodată, unele planete pot fi văzute cu ochiul liber, dar, de cele mai multe ori, nu le putem vedea decât în timpul nopții cu telescopul. Cel mai ușor de văzut sunt Venus și Jupiter. Ele strălucesc ca niște stele. Luna este foarte departe, dar nu atât de departe ca Soarele...
Din aproape în aproape, de la un joc la altul, în cadrul activităților artistico-plastice, ale celor de matematică și știință, în jocurile de rol și de mișcare, de educare a limbajului, de construcții, prin activități frontale, pe grupuri și individuale, în fel și chip, pe parcursul întregii săptămâni, de luni până vineri, inclusiv, preșcolarii grupei mari pregătitoare au aflat o sumedenie de lucruri, traduse pe limba lor, la nivelul lor de înțelegere, despre Soare și Lună, constelații, Carul Mare, Carul Mic, Calea Lactee, galaxie, astronomi, sateliți și roboți. Ce face Soarele ziua, ce se întâmplă noaptea, ce fac plantele și animalele, cum se explică anumite fenomene...
Pornind de la povestea „Micul prinț”, s-a ajuns la concursul de rachete și prăjituri, astfel încât întreaga familie a fost pusă pe jar și la treabă în „Săptămâna mondială a spațiului cosmic”.
Dimineață, nu reușeam să-i surprind cum despachetau rachetele și prăjiturile („cosmice”) pregătite acasă pentru marele concurs. Mai mult, educatoarea lor, Ioana Klein, i-a înscris la concursul internațional „World Space Week”. A făcut toate acestea pentru ca prichindeii de azi, școlarii de mâine să știe mai multe și să-și poată explica de ce avem zi și noapte, patru anotimpuri, ce rol are Soarele, ce face Regina-nopții, bufnița, cum trăiesc liliecii și licuricii...
Concursul de rachete și prăjituri „cosmice” au reliefat munca în echipă a familiei și imaginația constructorilor și cofetarilor casei, care au creat opere nebănuite, premiate cu diplome, iar la final, cu toții s-au înfruptat din prăjiturile alese, deosebit de gustoase.
Directoarea grădiniței, inst. Rodica Ciocan, s-a arătat încântată de reușita activității de evaluare.
„De fapt, eu am urmărit cu interes toate activitățile desfășurate pe întreaga săptămână, activități de cunoaștere a mediului, activități artistico-plastice, matematice, de educare a limbajului, jocurile de rol, de mișcare, distractive, și pot spune că toate au informat și educat, copiii și-au îmbogățit vocabularul, dar, mai mult decât atât, și-au putut explica anumite fenomene care se petrec în natură și la care ei sunt părtași, vrând-nevrând. O sumedenie de activități reușite, iar astăzi am văzut cu toții roadele unei bune colaborări în sânul familiei. Rachetele confecționate și prăjiturile pregătite acasă, în familie, nu cumpărate de la cofetărie, sunt produse ale imaginației bogate și științei colective. Cu siguranță că toată familia a știut că aceasta a fost „Săptămâna mondială a spațiului cosmic”.
La cele spuse de doamna directoare, noi nu o să mai adăugăm decât felicitări copiilor, părinților și institutoarei Ioana Klein, pentru idei și produsele realizate, pentru reușita activității la care am participat! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Prăjituri cosmice și rachete dulci.  

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 13:10:29 Ora de vară a Europei de Est