Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

„Profesorul secolului XXI nu trebuie să predea aşa cum vrea, ci cum o cere elevul de azi, elevul digital”

Conferinţa internaţională de la Hotel Ramada

„Profesorul secolului XXI nu trebuie să predea aşa cum vrea, ci cum o cere elevul de azi, elevul digital”

Conferinţa de miercuri (9 noiembrie 2016) de la Hotel Ramada, cu participare internaţională, a fost, de fapt, încununarea cu succes a vizitei făcute de grupul de elevi de la Kulachi Hansraj Model School din New Delhi, India, însoţiţi de cele două doamne profesori, Rashmi Kathuria şi Anita Chadha, în cadrul proiectului „De la fereastra noastră", cu Școala Gimnazială „Oltea Doamna" din Oradea.

Tema conferinţei: „Profesorul secolului XXI" este una de actualitate în condiţiile în care se încearcă o îmbunătăţire permanentă a procesului instructiv-educativ, prin utilizarea de metode cât mai antrenante, care să îi implice pe elevi şi să-i determine să participe activ la propria lor formare.
La eveniment au onorat reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor,  doamna inspector școlar Felicia Ianţa, ai Universității din Oradea, doamna şef de lucrări dr. ing. Mariana Bei de la Facultatea de Protecția Mediului, dl prof. univ. dr. Vasile Marcu, doamna conf. univ. dr. Agneta Marcu, decan al Facultății de Muzică, şi doamna Daciana Nica din partea Asociaţiei FEAD.
Lumina cunoaşterii
În deschidere, elevii din India i-au încurajat pe invitaţi şi pe dascălii Şcolii „Oltea Doamna", participanţi la conferinţă, să aprindă (o candelă) Lumina cunoaşterii, care să lumineze simbolic inimile şi minţile celor pe care îi educă zi de zi.
Moderatorul  conferinţei (şi translator, totodată), doamna prof. Cristiana Vidican, i-a dat cuvântul directorului Şcolii „Oltea Doamna", dl prof. Mircea Mitran, care a felicitat partenerii și a încurajat colaborarea şi schimbul de experienţă, benefic tuturor.
Vorbind despre vizita delegației de elevi și profesori din India, doamna prof. Mirela Tanc, coordonatorul de proiect, a prezentat în imagini vizita prietenilor din India - ilustrată pe larg în cadrul unor fotoreportaje publicate pe site-ul de tineret-învățământ ,,Ovidan.ro", iar în două numere de revistă tipărită -  ,,Ovidan" nr. 181 și 182), au fost consemnate întâlnirile virtuale dintre partenerii orădeni și cei indieni și conferința de presă premergătoare vizitei.
,,Profesorul modern este obligat să se adapteze cerinţelor societăţii, care este una electronică"
Profesorul de matematică de top 50 internațional, doamna profesor Rashmi Kathuria ne-a făcut cunoștință cu profesorul secolului XXI,  dascălul zilelor noastre care „nu trebuie să predea aşa cum vrea, ci cum o cere elevul de azi, elevul digital. Profesorul modern este obligat să se adapteze cerinţelor societăţii, care este una electronică".  Atât elevii, cât şi părinţii din India au bloguri pe care discută şi rezolvă chestiunile care ridică probleme, se consultă cu elevi din alte ţări cu care colaborează online, prezintă proiecte în paralel câte trei sau patru şcoli din ţări diferite. Totul se bazează pe comunicare, colaborare, eficienţă, interdisciplinaritate. Rashmi predă matematica într-un mod inedit, folosind metode noi, care caută practicul şi aplicabilitatea cunoștințelor în viață înainte de toate. Tocmai pentru că încearcă să înţeleagă copiii şi modul lor de gândire, îi provoacă pe elevi să predea ei anumite lecţii, iar ea este cea care ia notiţe; caută să descopere matematica în artă și invers, iar în predarea figurilor şi corpurilor geometrice se folosește de mult material didactic și de aplicații practice...
Toate aceste sfaturi sunt demne de urmat, mai cu seamă că vin din partea unui profesor de top 50 internațional, deținător a nenumărate distincții  în domeniu (Google Certified Teacher/Edmodo Certified Learner|Best e Teacher Award 2007|MHRD National ICT Award 2012 |National Best Mathematics teacher AIRMC 2010|Pearson Teacher Award 2014| Global Teacher Accreditation 2015| Face2Faith Gold Award 2014|Outstanding Award 2015|Top 10 Finalists The Education Prize|Top 50 Finalist Global Teacher Prize 2016| Top Global Bloggers 2016 |MIELA winner 2016), un profesor titrat al sistemului de învăţământ asiatic, recunoscut pe plan mondial pentru eficienţa sa.
„Împreună putem" ar trebui să ne urmeze oriunde şi oricând"
Doamna Anita Chadha, profesor de limba engleză la KHMS - India, a asociat drumul dascălului cu o călătorie, în care iniţial credem că cerul este limita, pentru ca apoi să realizăm că nu există bariere sau constrângeri, dar a accentuat faptul că motto-ul: „Împreună putem " ar trebui să ne urmeze oriunde şi oricând; doar o colaborare strânsă între elev şi dascăl poate duce la succesul absolut.
În cuvântul său, domnul prof. univ. dr. Vasile Marcu a făcut o pledoarie  pentru dascălul dedicat din ziua de azi, spunând că a venit plin de iubire şi speranţă, având convingerea că atâta timp cât profesorii actuali îşi respectă meseria şi îi respectă pe cei cărora le predau, procesul  instructiv- educativ este unul care se îmbunătăţeşte de la an la an.
La finalul conferinței, membrii Ansamblului folcloric „Florile Bihorului" ne-au încântat pe toți cu melodii din zona noastră, iar elevii din India au replicat cu un dans tradiţional.
Cadrele didactice din India, precum şi directorul şcolii, doamna profesor Sneh Verma, au fost premiate cu diplome de excelență şi plachete de recunoştinţă pentru reuşita vizitei, iar elevii de la KHMS, precum și profesorii  Şcolii „Oltea Doamna", membri ai echipei de proiect, au fost premiați cu diplome de participare. 
Seara s-a încheiat cu o cină festivă, stropită cu  şampanie şi îndulcită cu tort.
Responsabili pentru activitatea de miercuri au fost: dna director adjunct prof. dr. Liliana Bocoi şi doamnele prof. Florina Musca şi Patricia Faur, iar de partea artistică s-a ocupat dna bibliotecar Dana Teședan. (C.D.)
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Profesorul secolului XXI nu trebuie să predea aşa cum vrea, ci cum o cere elevul de azi, elevul digital”.

Trimite email
miercuri, 5 noiembrie 2025, 19:03:05 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Phoenix la Hard Rock Cafe, București,
miercuri, 12 noiembrie 2025, ora 21.00...