Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Profesorul secolului XXI nu trebuie să predea aşa cum vrea, ci cum o cere elevul de azi, elevul digital”

Conferinţa internaţională de la Hotel Ramada

„Profesorul secolului XXI nu trebuie să predea aşa cum vrea, ci cum o cere elevul de azi, elevul digital”

Conferinţa de miercuri (9 noiembrie 2016) de la Hotel Ramada, cu participare internaţională, a fost, de fapt, încununarea cu succes a vizitei făcute de grupul de elevi de la Kulachi Hansraj Model School din New Delhi, India, însoţiţi de cele două doamne profesori, Rashmi Kathuria şi Anita Chadha, în cadrul proiectului „De la fereastra noastră", cu Școala Gimnazială „Oltea Doamna" din Oradea.

Tema conferinţei: „Profesorul secolului XXI" este una de actualitate în condiţiile în care se încearcă o îmbunătăţire permanentă a procesului instructiv-educativ, prin utilizarea de metode cât mai antrenante, care să îi implice pe elevi şi să-i determine să participe activ la propria lor formare.
La eveniment au onorat reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor,  doamna inspector școlar Felicia Ianţa, ai Universității din Oradea, doamna şef de lucrări dr. ing. Mariana Bei de la Facultatea de Protecția Mediului, dl prof. univ. dr. Vasile Marcu, doamna conf. univ. dr. Agneta Marcu, decan al Facultății de Muzică, şi doamna Daciana Nica din partea Asociaţiei FEAD.
Lumina cunoaşterii
În deschidere, elevii din India i-au încurajat pe invitaţi şi pe dascălii Şcolii „Oltea Doamna", participanţi la conferinţă, să aprindă (o candelă) Lumina cunoaşterii, care să lumineze simbolic inimile şi minţile celor pe care îi educă zi de zi.
Moderatorul  conferinţei (şi translator, totodată), doamna prof. Cristiana Vidican, i-a dat cuvântul directorului Şcolii „Oltea Doamna", dl prof. Mircea Mitran, care a felicitat partenerii și a încurajat colaborarea şi schimbul de experienţă, benefic tuturor.
Vorbind despre vizita delegației de elevi și profesori din India, doamna prof. Mirela Tanc, coordonatorul de proiect, a prezentat în imagini vizita prietenilor din India - ilustrată pe larg în cadrul unor fotoreportaje publicate pe site-ul de tineret-învățământ ,,Ovidan.ro", iar în două numere de revistă tipărită -  ,,Ovidan" nr. 181 și 182), au fost consemnate întâlnirile virtuale dintre partenerii orădeni și cei indieni și conferința de presă premergătoare vizitei.
,,Profesorul modern este obligat să se adapteze cerinţelor societăţii, care este una electronică"
Profesorul de matematică de top 50 internațional, doamna profesor Rashmi Kathuria ne-a făcut cunoștință cu profesorul secolului XXI,  dascălul zilelor noastre care „nu trebuie să predea aşa cum vrea, ci cum o cere elevul de azi, elevul digital. Profesorul modern este obligat să se adapteze cerinţelor societăţii, care este una electronică".  Atât elevii, cât şi părinţii din India au bloguri pe care discută şi rezolvă chestiunile care ridică probleme, se consultă cu elevi din alte ţări cu care colaborează online, prezintă proiecte în paralel câte trei sau patru şcoli din ţări diferite. Totul se bazează pe comunicare, colaborare, eficienţă, interdisciplinaritate. Rashmi predă matematica într-un mod inedit, folosind metode noi, care caută practicul şi aplicabilitatea cunoștințelor în viață înainte de toate. Tocmai pentru că încearcă să înţeleagă copiii şi modul lor de gândire, îi provoacă pe elevi să predea ei anumite lecţii, iar ea este cea care ia notiţe; caută să descopere matematica în artă și invers, iar în predarea figurilor şi corpurilor geometrice se folosește de mult material didactic și de aplicații practice...
Toate aceste sfaturi sunt demne de urmat, mai cu seamă că vin din partea unui profesor de top 50 internațional, deținător a nenumărate distincții  în domeniu (Google Certified Teacher/Edmodo Certified Learner|Best e Teacher Award 2007|MHRD National ICT Award 2012 |National Best Mathematics teacher AIRMC 2010|Pearson Teacher Award 2014| Global Teacher Accreditation 2015| Face2Faith Gold Award 2014|Outstanding Award 2015|Top 10 Finalists The Education Prize|Top 50 Finalist Global Teacher Prize 2016| Top Global Bloggers 2016 |MIELA winner 2016), un profesor titrat al sistemului de învăţământ asiatic, recunoscut pe plan mondial pentru eficienţa sa.
„Împreună putem" ar trebui să ne urmeze oriunde şi oricând"
Doamna Anita Chadha, profesor de limba engleză la KHMS - India, a asociat drumul dascălului cu o călătorie, în care iniţial credem că cerul este limita, pentru ca apoi să realizăm că nu există bariere sau constrângeri, dar a accentuat faptul că motto-ul: „Împreună putem " ar trebui să ne urmeze oriunde şi oricând; doar o colaborare strânsă între elev şi dascăl poate duce la succesul absolut.
În cuvântul său, domnul prof. univ. dr. Vasile Marcu a făcut o pledoarie  pentru dascălul dedicat din ziua de azi, spunând că a venit plin de iubire şi speranţă, având convingerea că atâta timp cât profesorii actuali îşi respectă meseria şi îi respectă pe cei cărora le predau, procesul  instructiv- educativ este unul care se îmbunătăţeşte de la an la an.
La finalul conferinței, membrii Ansamblului folcloric „Florile Bihorului" ne-au încântat pe toți cu melodii din zona noastră, iar elevii din India au replicat cu un dans tradiţional.
Cadrele didactice din India, precum şi directorul şcolii, doamna profesor Sneh Verma, au fost premiate cu diplome de excelență şi plachete de recunoştinţă pentru reuşita vizitei, iar elevii de la KHMS, precum și profesorii  Şcolii „Oltea Doamna", membri ai echipei de proiect, au fost premiați cu diplome de participare. 
Seara s-a încheiat cu o cină festivă, stropită cu  şampanie şi îndulcită cu tort.
Responsabili pentru activitatea de miercuri au fost: dna director adjunct prof. dr. Liliana Bocoi şi doamnele prof. Florina Musca şi Patricia Faur, iar de partea artistică s-a ocupat dna bibliotecar Dana Teședan. (C.D.)
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Profesorul secolului XXI nu trebuie să predea aşa cum vrea, ci cum o cere elevul de azi, elevul digital”.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 22:31:11 Ora de vară a Europei de Est