Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Orașul meu ieri, azi și mâine”

Proiectul educațional „Chemarea străbunilor”

„Orașul meu ieri, azi și mâine”

Elevii din clasele a III-a B, a V-a B și a VIII-a A, de la Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Bălcescu” din Oradea, în calitate de parteneri în cadrul proiectului educațional „Chemarea străbunilor”, au avut ieri (vineri, 10 octombrie 2008), o activitate comună la Biblioteca județeană „Gheorghe Șincai” din Oradea, intitulată „Orașul meu ieri, azi și mâine”.

12 octombrie – Ziua municipiului Oradea
Așadar, elevii și îndrumătorii lor (înv. Maria Bughiu și profesoarele Alina Deliman și Alina Zaha - coordonatoare de proiect) s-au adunat în cadrul secției pentru copii a bibliotecii județene pentru venisajul expoziției cuprinzând produsele proiectului realizate de elevi (desene, picturi, colaje și ilustrații reprezentative în susținerea temei: Cum a arătat Oradea ieri, cum se prezintă astăzi, și cum ar putea deveni mâine), prilej cu care au susținut și un moment artistic, închinat evenimentului - „Ziua de 12 octombrie în istoria orașului Oradea”.
În deschiderea manifestării, înv. Maria Bughiu a prezentat semnificația evenimentului, Andreea Cristina Sava (din clasa a V-a B) a citit minunatul său eseu, intitulat „Orașul meu – orașul viitorului”, Denisa Ifrim (din clasa a V-a B) și Ana-Maria Mihăieș (clasa a III-a B) au cântat și încântat, iar Diana Birta (din clasa a VIII-a A) ne-a reținut atenția cu câteva repere din municipiul de pe Crișul Repede, cam ceea ce ar prezenta unui turist care ar dori să cunoască principalele monumente cultural-turistice ale municipiului Oradea. Tot în cadrul secției pentru copii a fost organizată o expoziție de carte, dedicată aceluiași eveniment.
Doamna Mariana Barna, șef de birou în cadrul secției, s-a arătat încântată de expoziție și colaborare, i-a felicitat pe elevi pentru inițiativă și lucrările realizate, dar și pentru emoționantul moment artistic prezentat, invitându-i să viziteze secțiile bibliotecii, să împrumute cărți și să se înscrie la concurs.
Concursul „Maratonul lecturii”
În cadrul secției de împrumut, Adelina Boga și Simona Popa le-au prezentat copiilor condițiile  de concurs, precum și cărțile cu care pot să participe la „Maratonul lecturii”. Mulți dintre elevii prezenți se numără printre cititorii bibliotecii, deținând permis în acest sens, și fiind deja înscriși la concurs. Profitând de ocazie, câțiva și-au mai luat două-trei cărți, tot pentru concurs, poate-poate dau lovitura, și devin „regele” sau „regina lecturii”.
Concursul „Maratonul lecturii” a debutat în luna martie și se desfășoară până în luna decembrie (2008); se adresează copiilor (cu vârsta cuprinsă între 8 și 14 ani) care doresc că citească basme și povești pentru vârsta lor, cel puțin 20, dintr-o listă de o sută pusă la dispoziție de organizatori. În urma lecturii, ei trebuie să răspundă la câteva întrebări și să întocmească un rezumat al celor citite. În luna decembrie, va avea loc marea premiere, prilej cu care vor fi desemnați „regele” și „regina lecturii”.
Două noutăți
Dna Mariana Barna a ținut să le comunice copiilor faptul că, mai nou, biblioteca este deschisă și sâmbăta (între orele 9.00 și 13.00); lunea, biblioteca are program cu publicul între orele 12.00 și 19.00, iar marțea, miercurea, joia și vinerea, între orele 8.00 și 19.00.
Cea de-a doua noutate se referă la faptul că prelungirea termenului de împrumut se poate face și prin telefon, apelând la 0359/ 800.363 (interior 119).
Gazdele sunt bucuroase văzând că tot mai mulți copii trec pragul bibliotecii, singuri, însoțiți de părinți sau frați ori în grup organizat, cu colegii de clasă, împreună cu învățătoarea, dirigintele sau profesorul de română.
Vineri, biblioteca a fost vizitată, în mod organizat, pe grupuri de clase, de circa 200 de copii, de la Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Bălcescu” și Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan”. (Ov. DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Orașul meu ieri, azi și mâine”.

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 18:17:01 Ora de vară a Europei de Est