Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Manifestări științifice dedicate științelor aplicate și cărții universitare

La Universitatea AGORA

Manifestări științifice dedicate științelor aplicate și cărții universitare

În perioada 9 - 11 octombrie 2008, comunitatea academică a Universității AGORA a marcat debutul anului academic 2008-2009 și acreditarea specializărilor prin două evenimente științifice de înaltă ținută: a XVI-a ediție a Conferinței de matematică aplicată și industrială, CAIM 2008 (9 – 11 octombrie) și Zilele cărții AGORA (9 – 10 octombrie).

Conferința de matematică aplicată și industrială, CAIM 2008 a fost organizată în parteneriat cu Societatea Română de Matematică Aplicată și Industrială – ROMAI și Colegiul Tehnic „Transilvania” din Oradea. Realizarea acestui eveniment se datorează efortului susținut depus de către șeful catedrei de Științe economice a Universității AGORA – conf. univ. dr. Ioan Dzițac,  de prof. univ. dr. Adelina Georgescu (președintele ROMAI) și de prof. dr. Mariana Ruge (directorul Colegiului Tehnic „Transilvania”). La ediția din acest an au participat peste 100 de specialiști din Canada, Italia, Iran, Japonia, Republica Moldova și România.
Conferința a fost cofinanțată de Autoritatea Națională pentru Cercetarea Științifică și Primăria municipiului Oradea.
În prima zi a conferinței (9 octombrie) au prezentat lucrări în plen: acad. Mitrofan Ciobanu de la Universitatea de Stat din Tiraspol, refugiat la Chișinău; prof. univ. dr. Vledilen Trenogin de la Institutul de Oțel și Aliaje din Moscova, prof. univ. dr. Mirela Ștefănescu de la Universitatea „Ovidius” din Constanța și Boris Loginov de la Universitatea Tehnică Ulianovsk, Rusia.
Lucrările conferinței s-au desfășurat în cadrul a șase secțiuni paralele (1- algebră, logică, topologie, 2 - ecuații diferențiale ordinare, sisteme dinamice finit dimensionale, 3 - analiză funcțională, ecuații diferențiale cu derivate parțiale, 4  - metode numerice, matematică industrială, 5 - informatică, 6 - educație matematică). La secțiunea a șasea, dedicată educației matematice, au participat și profesori de matematică de gimnaziu și liceu. De asemenea, profesorii de matematică din Oradea și din județul Bihor au dezbătut sâmbătă, 11 octombrie tema „Starea învățământului matematic românesc”.
În cadrul Zilelor cărții AGORA au fost lansate 22 de cărți din domeniul Dreptului și al Științelor economice publicate la Editura Universității AGORA, semnate de 14 cadre didactice ale Universității” a declarat directorul Editurii AGORA, lector univ.drd. Radu Florian.
Cărțile prezentate publicului orădean, s-au bucurat de recenzia unor specialiști de marcă dintre care menționăm: col. prof. univ. dr. Andronic Benone - decanul Facultății de Comandă și Stat Major, Universitatea Națională de Apărare „Carol I”, prof. univ. dr. Ilie Băbăiță - cadru didactic la Universitatea de Vest din Timișoara, prof. univ. dr. Aurel Chiriac – director al Muzeului Þării Crișurilor ș.a.
Editura Universității AGORA a fost înființată în anul 2000, sub egida sa fiind deja publicate un număr de peste 40 de titluri în domeniile dreptului și științelor economice, precum și trei reviste (revista  AGORA STUDII, apariție anuală, fondată încă din anul 2000, fiind deja la al optulea an de existență; International Journal of Computers, Communications & Control, fondată în anul 2006, ce apare de patru ori pe an. Menționăm că această revistă a dobândit recent o recunoaștere internațională o dată cu indexarea în ISI Thomson Scientific,  SCOPUS, EBSCO și în alte peste 20 baze de date internaționale, prin efortul extraordinar al colectivului redacțional condus de conf. univ. I. Dzițac; AGORA International Journal of Juridical Sciences, înființată în anul 2007 cu sprijinul ANCS, de asemenea o apariție anuală. 
Editura se bucură de recunoaștere națională, fiind acreditată de către Consiliul Național al Cercetării Științifice din Învățământul Superior. (Delia FLORIAN)

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 06:30:27 Ora de vară a Europei de Est