Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Alegerile parlamentare, Ziua Națională și un ghişeu mobil al serviciului Paşapoarte la Salonta

Pe agenda Conferinței de presă a prefectului Claudiu Adrian Pop

Alegerile parlamentare, Ziua Națională și un ghişeu mobil al serviciului Paşapoarte la Salonta

În Conferința de presă de miercuri, 23 noiembrie 2016, dl prefect Claudiu Adrian Pop a abordat trei subiecte: 1. Stadiul pregătirii alegerilor parlamentare din data de 11 decembrie 2016 2.Organizarea festivităților de Ziua Naţională a României la 1 Decembrie 2016 3.Înființarea unui ghişeu mobil al serviciului Paşapoarte la Primăria din Salonta, aşa cum funcţionează la Beiuş, Marghita și Valea lui Mihai.

Perioada electorală a început în data de 12 septembrie, odată cu intrarea în vigoare a HG de stabilire a datei alegerilor.
Prin Ordinul Prefectului nr. 514/13.09.2016 s-a constituit Comisia Tehnică Județeană Bihor
În data de 26 septembrie 2016 s-a constituit  Biroul Electoral de Circumscripție nr. 5 Bihor cu cei trei judecători, s-a completat cu reprezentantul Autorității Electorale Permanente și a fost completat cu reprezentanții partidelor politice;
Sediul Biroului Electoral de Circumscripție Nr. 5 Bihor a fost stabilit prin Ordinul Prefectului nr. 519/20.09.2016 - ca fiind Sala nr. 3 - Prefectura Bihor;
În data de 3 octombrie a avut loc ședința de instruire a primarilor și secretarilor cu privire la atribuțiile și sarcinile care intră în responsabilitatea acestora. Primarii vor tipări listele electorale permanente, până la data de 8.12.2016, liste pe care le vor preda președinților secțiilor de votare în preziua votării 10.12.2016;
La nivelul judeţului Bihor avem un număr de 652 de secții de votare. Prin Hotărârea AEP s-a stabilit numerotarea și delimitarea, precum și sediile secțiilor de votare; au fost aduse la cunoștință publică prin postare pe site-ul Prefecturii; primarii au obligaţia să le afișeze la sediul primăriei și ale secțiilor de votare;
Ștampile: Prin Ordinul Prefectului nr. 520/21.09.2016 au fost aprobate dimensiunile ștampilelor de control ale Biroului Electoral de Circumscripție nr. 5 Bihor și ale birourilor electorale ale celor 652 de secții de votare, fiind confecționate și achiziționate în data de 2 noiembrie, fiind sigilate la sediul Prefecturii;
S-a încheiat Contractul de tipărire a buletinelor de vot în data de 31 octombrie, cu SC Tipografia PRODCOM SRL TG. JIU; prefectul, conform legii, a asigurat întocmirea machetelor celor două tipuri de buletine de vot (Senat și Camera Deputaților), transmiterea acestora la AEP în vederea avizării, precum și comunicarea copiilor machetelor avizate la BEJ Bihor, care le-a afișat la sediul acestuia în data de 9 noiembrie; tipărirea a început în data de 12 noiembrie. Termenul limită (maxim) de tipărire este, potrivit legii, 26 noiembrie.
La nivelul judeţului nostru, se vor tipări un număr de 1.111.746 de buletine de vot, după cum urmează: 555.104 de buletine pentru exercitarea votului pentru fiecare categorie, Senat și Camera Deputaților (504.609 alegători + 10% ); 652 Senat și 652 Camera Deputaților - pentru afișarea a câte un buletin anulat la fiecare secție de votare; 102 buletine Senat și 102 buletine Cameră - pentru afișarea la sediile BEJ Bihor și al primăriilor; 30 de buletine (15 din fiecare tip de buletin) pentru partidele politice;
S-au achiziționat și recepționat în data de 8 noiembrie materialele ce vor fi distribuite în secțiile de votare, în vederea bunei desfășurări a procesului de votare (tuș, tușiere, tipizate, rechizite etc.), pentru asigurarea bunei funcționări a birourilor secțiilor de votare;
A fost identificată și urmează a fi amenajată locația unde vor fi arhivate materialele (buletine anulate și neutilizate, ștampile, buletine de vot etc.) ce au fost utilizate în secțiile de votare și care se vor preda prefectului după încheierea procesului electoral - la sediul Prefecturii; (se vor păstra timp de 3 luni, urmând a fi predate spre topire unei firme specializate) - noutate în legislație.
Președinții și locțiitorii secțiilor de votare sunt desemnați prin tragere la sorți computerizată, de către AEP -în 26 noiembrie 2016, la ora 10 în toată ţara. Până cel târziu în data de 29.11.2016 vor fi completate birourile secțiilor de votare cu reprezentanţii partidelor politice de către BEJ Bihor, iar prin intermediul prefectului se va comunica primarilor componenţa acestora
AEP și BEJ, împreună cu prefectul, Direcția de Statistică, STS, Jandarmi, Poliție etc. vor asigura instruirea acestora în data de 5 decembrie, în două serii, la Casa de Cultură a Sindicatelor;
Distribuirea buletinelor de vot - va avea loc în data de 9 decembrie, pe cinci zone, de către BEJ Bihor, cu sprijinul prefectului, potrivit unui grafic;
Predarea rezultatelor la BEJ și a sacilor cu buletine și a celorlalte materiale - potrivit unui grafic aprobat de BEJ, prefect și Statistică
Noutăţi:
Înregistrarea și filmarea numărării voturilor de către membrii birourilor secțiilor de votare - de către operatorul cu tableta; Securizarea plicurilor în care se vor sigila ștampilele Votat după închiderea secțiilor de votare;
Organizarea festivităților de Ziua Naţională a României
Repetiţia din data de 27 noiembrie 2016, ora 11,30
,,Vă fac cunoscut faptul că la 1 Decembrie, fiind un moment de aniversare naţională este un bun prilej pentru a evidenţia meritele deosebite ale unor personalităţi din diferite domenii. Pe acest considerent am solicitat instituţiilor să nominalizeze cea mai reprezentativă persoană care s-a remarcat în anul 2016 prin activitatea sa, făcând cinste profesiei şi judeţului Bihor".
Un ghişeu mobil al serviciului Paşapoarte la Salonta
,,În vederea asigurării unei administraţii cât mai eficiente şi mai aproape de cetăţean, vă fac cunoscut faptul că, am depus diligenţele ca, începând cu anul viitor, la Primăria Salonta să funcţioneze un ghişeu mobil al serviciului Paşapoarte, aşa cum funcţionează în Beiuş, Marghita și Valea lui Mihai", a spus, în încheiere, dl prefect Claudiu Adrian Pop.
Claudia Timofte,
director Cancelarie
Prefectura Bihor

Trimite email
luni, 10 noiembrie 2025, 16:17:43 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Din Oradea la Băile Felix

Știați că
Cea de-a XII-a ediție a festivalului-concurs „D'ALE PORCULUI" se va desfășura... nu la Oradea, ci la Băile Felix, sâmbătă și duminică, în 15 și 16 noiembrie 2025...