Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Alegerile parlamentare, Ziua Națională și un ghişeu mobil al serviciului Paşapoarte la Salonta

Pe agenda Conferinței de presă a prefectului Claudiu Adrian Pop

Alegerile parlamentare, Ziua Națională și un ghişeu mobil al serviciului Paşapoarte la Salonta

În Conferința de presă de miercuri, 23 noiembrie 2016, dl prefect Claudiu Adrian Pop a abordat trei subiecte: 1. Stadiul pregătirii alegerilor parlamentare din data de 11 decembrie 2016 2.Organizarea festivităților de Ziua Naţională a României la 1 Decembrie 2016 3.Înființarea unui ghişeu mobil al serviciului Paşapoarte la Primăria din Salonta, aşa cum funcţionează la Beiuş, Marghita și Valea lui Mihai.

Perioada electorală a început în data de 12 septembrie, odată cu intrarea în vigoare a HG de stabilire a datei alegerilor.
Prin Ordinul Prefectului nr. 514/13.09.2016 s-a constituit Comisia Tehnică Județeană Bihor
În data de 26 septembrie 2016 s-a constituit  Biroul Electoral de Circumscripție nr. 5 Bihor cu cei trei judecători, s-a completat cu reprezentantul Autorității Electorale Permanente și a fost completat cu reprezentanții partidelor politice;
Sediul Biroului Electoral de Circumscripție Nr. 5 Bihor a fost stabilit prin Ordinul Prefectului nr. 519/20.09.2016 - ca fiind Sala nr. 3 - Prefectura Bihor;
În data de 3 octombrie a avut loc ședința de instruire a primarilor și secretarilor cu privire la atribuțiile și sarcinile care intră în responsabilitatea acestora. Primarii vor tipări listele electorale permanente, până la data de 8.12.2016, liste pe care le vor preda președinților secțiilor de votare în preziua votării 10.12.2016;
La nivelul judeţului Bihor avem un număr de 652 de secții de votare. Prin Hotărârea AEP s-a stabilit numerotarea și delimitarea, precum și sediile secțiilor de votare; au fost aduse la cunoștință publică prin postare pe site-ul Prefecturii; primarii au obligaţia să le afișeze la sediul primăriei și ale secțiilor de votare;
Ștampile: Prin Ordinul Prefectului nr. 520/21.09.2016 au fost aprobate dimensiunile ștampilelor de control ale Biroului Electoral de Circumscripție nr. 5 Bihor și ale birourilor electorale ale celor 652 de secții de votare, fiind confecționate și achiziționate în data de 2 noiembrie, fiind sigilate la sediul Prefecturii;
S-a încheiat Contractul de tipărire a buletinelor de vot în data de 31 octombrie, cu SC Tipografia PRODCOM SRL TG. JIU; prefectul, conform legii, a asigurat întocmirea machetelor celor două tipuri de buletine de vot (Senat și Camera Deputaților), transmiterea acestora la AEP în vederea avizării, precum și comunicarea copiilor machetelor avizate la BEJ Bihor, care le-a afișat la sediul acestuia în data de 9 noiembrie; tipărirea a început în data de 12 noiembrie. Termenul limită (maxim) de tipărire este, potrivit legii, 26 noiembrie.
La nivelul judeţului nostru, se vor tipări un număr de 1.111.746 de buletine de vot, după cum urmează: 555.104 de buletine pentru exercitarea votului pentru fiecare categorie, Senat și Camera Deputaților (504.609 alegători + 10% ); 652 Senat și 652 Camera Deputaților - pentru afișarea a câte un buletin anulat la fiecare secție de votare; 102 buletine Senat și 102 buletine Cameră - pentru afișarea la sediile BEJ Bihor și al primăriilor; 30 de buletine (15 din fiecare tip de buletin) pentru partidele politice;
S-au achiziționat și recepționat în data de 8 noiembrie materialele ce vor fi distribuite în secțiile de votare, în vederea bunei desfășurări a procesului de votare (tuș, tușiere, tipizate, rechizite etc.), pentru asigurarea bunei funcționări a birourilor secțiilor de votare;
A fost identificată și urmează a fi amenajată locația unde vor fi arhivate materialele (buletine anulate și neutilizate, ștampile, buletine de vot etc.) ce au fost utilizate în secțiile de votare și care se vor preda prefectului după încheierea procesului electoral - la sediul Prefecturii; (se vor păstra timp de 3 luni, urmând a fi predate spre topire unei firme specializate) - noutate în legislație.
Președinții și locțiitorii secțiilor de votare sunt desemnați prin tragere la sorți computerizată, de către AEP -în 26 noiembrie 2016, la ora 10 în toată ţara. Până cel târziu în data de 29.11.2016 vor fi completate birourile secțiilor de votare cu reprezentanţii partidelor politice de către BEJ Bihor, iar prin intermediul prefectului se va comunica primarilor componenţa acestora
AEP și BEJ, împreună cu prefectul, Direcția de Statistică, STS, Jandarmi, Poliție etc. vor asigura instruirea acestora în data de 5 decembrie, în două serii, la Casa de Cultură a Sindicatelor;
Distribuirea buletinelor de vot - va avea loc în data de 9 decembrie, pe cinci zone, de către BEJ Bihor, cu sprijinul prefectului, potrivit unui grafic;
Predarea rezultatelor la BEJ și a sacilor cu buletine și a celorlalte materiale - potrivit unui grafic aprobat de BEJ, prefect și Statistică
Noutăţi:
Înregistrarea și filmarea numărării voturilor de către membrii birourilor secțiilor de votare - de către operatorul cu tableta; Securizarea plicurilor în care se vor sigila ștampilele Votat după închiderea secțiilor de votare;
Organizarea festivităților de Ziua Naţională a României
Repetiţia din data de 27 noiembrie 2016, ora 11,30
,,Vă fac cunoscut faptul că la 1 Decembrie, fiind un moment de aniversare naţională este un bun prilej pentru a evidenţia meritele deosebite ale unor personalităţi din diferite domenii. Pe acest considerent am solicitat instituţiilor să nominalizeze cea mai reprezentativă persoană care s-a remarcat în anul 2016 prin activitatea sa, făcând cinste profesiei şi judeţului Bihor".
Un ghişeu mobil al serviciului Paşapoarte la Salonta
,,În vederea asigurării unei administraţii cât mai eficiente şi mai aproape de cetăţean, vă fac cunoscut faptul că, am depus diligenţele ca, începând cu anul viitor, la Primăria Salonta să funcţioneze un ghişeu mobil al serviciului Paşapoarte, aşa cum funcţionează în Beiuş, Marghita și Valea lui Mihai", a spus, în încheiere, dl prefect Claudiu Adrian Pop.
Claudia Timofte,
director Cancelarie
Prefectura Bihor

Trimite email
luni, 16 iunie 2025, 14:59:57 Ora de vară a Europei de Est