Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Suntem chemați, ca prin rațiune, voință și pasiune, să conturăm identitatea învățământului românesc”

Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic - la 20 de ani

,,Suntem chemați, ca prin rațiune, voință și pasiune, să conturăm identitatea învățământului românesc”

Timp de trei zile, în perioada 25-27 noiembrie 2016, la Universitatea din Oradea se desfășoară manifestări științifice prilejuite de marcarea a 20 de ani de la înființarea Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic (D.P.P.D.) la Universitatea Oradea, singurul Departament de sine stătător din țară.

Lucrările conferinței (cu participare internațională) au fost deschise ieri (vineri, 25 noiembrie) de directorul D.P.P.D., doamna prof. univ. dr. Florica Orțan.
În prezidiu au luat loc: rectorul Constantin Bungău, președintele Senatului universitar, dl prof. univ. dr. Sorin Curilă, primul director al D.P.P.D., dl prof. univ. dr. Vasile Marcu, inspectorul școlar general al I.S.J. Bihor, dl prof. Alin-Florin Novac-Iuhas și studenta (de 10 de la Facultatea de Medicină și Farmacie) Patricia Reștea.
Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic din cadrul Universităţii din Oradea aniversează anul acesta două decenii de existenţă.
Au fost ani de căutări, de provocări şi reuşite, în care au fost implicaţi oameni cu vocaţie pedagogică, specialişti în educaţie şi formarea cadrelor didactice din Oradea, Bihor, dar şi din toate centrele școlare de învăţământ românesc, a spus doamna director în deschiderea conferinței, precizând misiunea și obiectivele strategice ale Departamentului, mulțumind seniorilor instituției ,,care și-au pus amprenta în construcția umană a D.P.P.D... Noi, împreună, suntem chemați să conturăm identitatea învățământului românesc. Dumnezeu să ne ajute!"
,,Douăzeci de ani înseamnă 53 de ani de învățământ pedagogic la Oradea"
,,Douăzeci de ani înseamnă 53 de ani de învățământ pedagogic la Oradea, după cum avea să sublinieze rectorul Universității, dl prof. univ. dr. Constantin Bungău, din 1963, când s-a înființat învățământul pedagogic la Universitatea din Oradea. Avem o structură de sine stătătoare, și să știți că din acest punct de vedere suntem prima (și singura) universitate din țară. Suntem un exemplu pentru multe universități din punct de vedere al organizării pedagogice într-un astfel de departament. Această conferință are un țel de a prezenta noile tehnici, inovări în această frumoasă știință (a educației - n.n.)", a conchis dl rector Constantin Bungău.
,,Ne propunem să dezvoltăm la Oradea tradiția gândirii libere..."
,,Ne propunem să dezvoltăm la Oradea tradiția gândirii libere, de integrare în circuitul valorilor democratice a modernității, a spus președintele Senatului universitar, dl prof. univ. dr. Sorin Curilă, în deschiderea cuvântul rostit, evidențiind rolul pe care l-a avut dl prof. univ. dr. Vasile Marcu la înființarea acestui departament, adevăratul creator al acestui departament. Domnia sa a mulțumit din suflet creatorului de școală în pregătirea personalului didactic, dar și altor profesori: Elena Bonchiș, Floare Chipea, Teodor Jurcuț, Paul Magheru, Mihai Drecin și Florica Orțan ,,pentru eforturile și sacrificiile deosebite pe care le-au făcut și pentru sprijinul pe care îl acordă în continuare Universității pentru consolidarea prestigiului academic orădean".
,,Formarea continuă nu mai este percepută ca un remediu la carențele formării inițiale"
Pornind de la emblematicul citat  despre profesiunea de dascăl (...), dl inspector școlar general Alin-Florin Novac-Iuhas a arătat că ,,educatorul de azi instruiește, educă, dirijează și evaluează neîncetat procesul formării și desăvârșirii valorilor omului de mâine. Este bine că formarea continuă nu mai este percepută ca un remediu la carențele formării inițiale, ci este percepută ca și un proces de lungă durată și permanent. Scopul fiecărui dascăl este acela de a-și înmulți și a-și pune în valoare zestrea de început. E ca și în pilda biblică cu talanții de aur pe care unii au știut  să-i înmulțească, iar alții i-au îngropat fără să-i valorifice".
 În semn de prețuire, generalul Inspectoratului Școlar Județean Bihor a oferit Departamentului orădean o diplomă de excelență.
,,Am învățat să trăiesc și să lucrez cu iubire, cu credință și cu nădejde"
,,De la primul director al Departamentului de pregătire a personalului didactic am învățat și am furat meserie, arta managerială, talentul, vocația, căldura și dragostea pentru frumos". Astfel l-a prezentat actualul director al D.P.P.D. pe întemeietorul Departamentului, dl prof. univ. dr. Vasile Marcu.
,,Sunt oameni la care  și dacă le spui de o mie de ori cuvinte nu înțeleg nimic, dar sunt oameni la care nu trebuie  să le spui nimic și înțeleg totul. Aceștia sunteți voi cei prezenți aici. Vă mulțumesc. Universitatea noastră este cotată la trei stele între primele 15 universități din România de azi. De la părinții mei și de la bunica mea, am învățat să trăiesc și să lucrez cu iubire, cu credință și cu nădejde", a recunoscut dl prof. univ. dr. Vasile Marcu și a detaliat. De la domnia sa am aflat apoi cum s-a născut Departamentul și cum a ajuns să fie de sine stătător; faptul că ,,Departamentul este cel mai mare angajator din Universitate"; cum a ajuns să mai câștige un P (în plus în denumire), adică trei P și nu doi: D.P.P.P.D., în traducere liberă: Departamentul pentru pregătirea și perfecționarea personalului didactic.
Fără lipsă de modestie, pentru că aceasta este realitatea și e bine să se știe: ,,Eu am introdus în România noțiunea de kinetoterapie și am înființat prima specializare de kinetoterapie la Universitatea din Oradea. Săptămâna trecută a fost promulgată legea kinetoterapiei". Și a mai subliniat domnia sa două lucruri la care ține să reflecteze colegii universitari: ,,1.Cred că este o mare greșeală pedagogică învățământul centrat pe copil; învățământul se centrează pe cadrul didactic, un cadru didactic de vocație, cu măiestrie pedagogică, cu tact educațional, cu empatie, să se comporte față de copii cum ar vrea se comporte ei față de el; cu dragoste pentru ceea ce face, cu umor, cu zâmbetul pe buze, cu o gândire pozitivă; un profesor care își asumă responsabilitatea. 2. O constatare: Acolo unde se predă foarte bine religia în școli, nu sunt probleme educative în școala respectivă". Iar la final a înmânat trofeul câștigat în 2005, să rămână în cadrul Departamentului. ,,În 2005, am fost distins cu Premiul de excelență pentru învățământul superior. Am scris pe el 1996-2016, 20 de ani. Îl transfer acum colegei mele. Și încă ceva: Scrieți cărți, participați la comunicări științifice și promovați imaginea Universității că de acolo vă luați banii!"
După cuvântul emoționant al studentei mediciniste Patricia Reștea, care a mulțumit profesorilor la sărbătoarea formării (sale) pedagogice, președintele Senatului universitar, dl prof. univ. dr. Sorin Curilă, a înmânat diplome meritul academic, mai întâi seniorilor: Marcu Vasile, Bonchiș Elena, Chipea Floare, Matei Maria, Catarig Lucia, Morgovan Mariana, Danciu Magdalena, Alexandrescu Maria, Hanțiu Ecaterina, Pitic Zorica, Magheru Paul, Derșidan Ioan, Chelemen Ioan, Sabău Ioan, Josan Nicolae, Drecin Mihai, Bențe Florian, Filip Florian, Cuc Octavian, Mărcuț Petru, Burcă Sabin, Dragoș Petru, Durgheu Cornel, Jurcuț Teodor, Copil Dumitru (de la Universitatea Ecologică din București), Zdrehuș Cristina și Abrudan Casandra, colegilor din cadrul Departamentului, precum și cadrelor didactice asociate, decanilor unor facultăți, precum și metodiștilor din Universitate.
Potrivit agendei, sâmbătă și duminică sunt programate lucrări pe secțiuni și expoziție cu materiale educaționale.
Moise-Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Suntem chemați, ca prin rațiune, voință și pasiune, să conturăm identitatea învățământului românesc”. 

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 12:37:43 Ora de vară a Europei de Est