Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Delegația CŞEI Nr. 1 Oradea a participat la reuniunea de proiect în Turcia

În perioada 13-19 noiembrie

Delegația CŞEI Nr. 1 Oradea a participat la reuniunea de proiect în Turcia

În perioada 13-19 noiembrie 2016, o delegație formată din director adjunct, prof. Elena Erdeli, prof. Șipoș Lăcrimioara, Hava Laura și Herlaș Mirela, a participat la reuniunea transnațională din Turcia în cadrul proiectului Erasmus+ KA2, LIFE ,,Schimb de bune practici privind copiii cu dificultăți de învățare, probleme de integrare și tulburări de comportament".

Proiectul, finanțat cu sprijinul Comisiei Europene, este coordonat de Medgyessy Ferenc Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola, Budapesta, Ungaria şi are ca parteneri alături de CŞEI Nr. 1 Oradea, instituţii din Turcia - Suadiye Ortaokulu, Suadiye - Kartepe,  Italia - I.C. Francesco Petrarca și Spania - Colegio Publico Ocejon, Guadalajara, Castilla - la Mancha, Catania, Sicilia
Pentru titlul proiectului care exprimă scopul general al acestuia: ,,Schimb de bune practice privind copiii cu dificultăți de învățare, probleme de integrare și tulburări de comportament", partenerii au stabilit de comun acord un acronim foarte sugestiv: LIFE
Dintre obiectivele proiectului amintim: *dezvoltarea,/învățarea unor noi metode pedagogice aplicate de profesorii participanți la proiect în educarea elevilor cu dificultăți de învățare, probleme de integrare și tulburări de comportament *crearea unor condiții educaționale mai bune pentru elevi pentru a avea mai mult succes la școală și ulterior pe piața europeană a muncii *dezvoltarea competențelor TIC şi a celor de comunicare într-o limbă străină *observarea procesului de predare în diferite țări *participarea profesorilor la training-uri, schimburi de experiență și idei într-o cooperare internațională *transmiterea și aplicarea în practică a experienței/bunelor practici de către profesorii participanți la mobilitățile programate în cadrul unor ateliere de lucru și  asistențe la activități *instituirea unui sistem funcțional în scopul detectării timpurii a elevilor cu dificultăți de învățare, probleme de integrare și tulburări de comportament.
Proiectul amintit, cu numărul de referinţă 2016-1-HU01-KA219-022994_2 este finanțat cu sprijinul Comisiei Europene și se va derula pe parcursul următorilor doi ani, în perioada 1.11.2016 - 31.10.2018, iar bugetul aprobat este de 22.310 de euro.
Activităţile propuse pentru partenerii de proiect sunt numeroase:
1.Curs de limbă engleză, decembrie 2016 - februarie 2017 (în funcție de nevoile individuale și calendarul fiecărei organizații).
2.Activităţi de tip job shadowing, acumularea de bune (și, poate, de ,,rele") practici între colegi - primăvară - vară 2017.
3.Combinarea unor noi metode învățate și bune practici într-o singură practică pedagogică proprie; transmiterea noilor metode învățate în școală colegilor care nu au participat la evenimentele de formare transnațională.
4.Întâlnire transnațională pentru managementul proiectului, în noiembrie 2016, în Turcia.
5.Eveniment de formare a personalului pe termen scurt, 5 zile, în martie 2017, în Italia; perfecționare profesională și shadowing la locul de muncă.
6.Eveniment de formare a personalului pe termen scurt, 5 zile, în luna octombrie 2017 în România.
7.Schimb pe termen scurt al grupurilor de elevi, 5 zile, în luna aprilie 2018, în Spania.
8.Eveniment de formare a personalului pe termen scurt, 5 zile, în luna octombrie 2018, în Ungaria.
În cadrul reuniunii, delegația din România a cunoscut coordonatorii și reprezentanții celorlalte țări partenere, a prezentat instituția noastră în cadrul ședințelor de proiect, a participat la discuțiile și atelierele de lucru pe echipe. Ședințele de proiect au dezbătut următoarele subiecte: *Prezentarea instituțiilor partenere *Prezentarea specificului sistemelor de învățământ din țările partenere *Descrierea situațiilor și problemelor specifice copiilor cu dificultăți de învățare, probleme de integrare și tulburări de comportament *Prezentarea calendarului viitoarelor activități de proiect *Distribuirea sarcinilor și asumarea responsabilităților *Realizarea de workshop-uri pe echipe vizând următoarele probleme:
Stabilirea modalităților de comunicare între partenerii de proiect; Propuneri pentru organizarea și desfășurarea cursurilor de limba engleză; Stabilirea programului reuniunii din Italia; Realizarea unor chestionare de evaluare a activităților derulate; Elaborarea unui ghid pe problematica incluziunii; Chestionare adresate profesorilor vizând incluziunea.
Totodată pe parcursul șederii în Turcia reprezentanții CȘEI Nr. 1 Oradea au avut oportunitatea de a vizita următoarele instituții: Suadiyne Secondary School, școala gazdă;Ummu Kumru Special Training Center- Centrul educațional pentru elevii cu cerințe educative special; Nuh Çimento Work School Center for disabilities students - școală profesională pentru elevii cu dizabilități; Visit the Science & Art School (BİLSEM) centru pentru elevii supradotați; Parcul Gölkay; Seka Park Film Studio, cel mai mare studio de film din Europa; Seka Paper Museum - fabrica de hârtie; Thokoly Imre House; Mevlevi House, casă tradițională turcească; Excursie la Iznik Bursa: Vizitarea Casei lui Süleyman Paşa Medresisi, II Murat Bath, Moscheea Mahmut Çelebi, Moscheea Aya Sofya şi Lacul İznik, Moscheea Green; Cina festivă, la care am avut onoarea de a cunoaşte oficialităţi ale Primăriei locale, Kartepe şi pe ministrul Educaţiei Naţionale.
Prof. Elena Erdeli
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 16:58:20 Ora de vară a Europei de Est