Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Despre Parlamentul seniorilor

Proiectul ,,Cetăţeni activi la puterea a treia”

Despre Parlamentul seniorilor

Asociaţia Caritas România împreună cu Federaţia Carpo -,,Omenia" prin Programul de Cooperare Elveţiano-Român ,,Swiss -Romanian Cooperation Progamme" au pus bazele proiectului ,,Cetăţeni activi la puterea a treia".

Scopul proiectului este de a creşte capacitatea persoanelor vârstnice din România de a participa activ la influenţarea deciziilor politicilor publice în vederea creării condiţiilor favorabile pentru o îmbătrânire activă, demnă.
Obiectivele proiectului prevede:
*Formarea unui Parlament al seniorilor, care să cuprindă în prima sa etapă un număr de opt membri seniori care: să aibă rol de reprezentare a persoanelor vârstnice din România; să expună problemele vârstei a treia către senatori şi deputaţi; să schiţeze şi să prezinte acestora soluţii pentru rezolvarea problemelor identificate; să monitorizeze şi să contribuie la îmbunătăţirea legislaţiei care priveşte persoanele de vârsta a treia.
*Membrii Parlamentului seniorilor vor promova îmbătrânirea activă,
 solidaritatea şi comunicarea între generaţii şi o imagine demnă a bătrâneţii în România
*Membrii Parlamentului seniorilor vor colabora cu O.N.G.-uri care apără și promovează interesele persoanelor vârstnice, cu cluburi și centre de seniori
*Membrii Parlamentului seniorilor vor fi selectaţi din toate cele cinci regiuni al ţării, care au împlinit vârsta de 60 ani şi care trebuie să prezinte un backround profesional în diferite domenii de activitate, fără apartenenţă politică.
La sfârşitul lunii noiembrie 2016, un grup format din opt persoane din cele cinci regiuni ale României au fost convocați la Bucureşti pentru a fi investiţi ca membri în Parlamentul seniorilor, aceştia sunt: Geogică Bădărău - Bucureşti, Anca Zăvădescu - zona Ilfov, Dumitrof Filip - zona de Sud - Teleorman,
Săteanu Mioriţa - zona de Vest - Oradea, Tania Nicolaescu - zona Tulcea - Tulcea, Bonica Voinescu - zona de Est - Galaţi, Silvia Achiţei - zona de Nord - Iaşi, Szasz Ianos - zona centrală - Pe(t)roşani, Gheorghe Chioaru - preşedinte de onoare din partea Federaţiei Carpo ,,Omenia".
În cadrul primei întâlniri din 24-25 noiembrie 2016, s-au stabilit priorităţile de acţiune ale grupului, luând în considerare problemele cuprinse în Sinteza realizată în urma Cafenelelor seniorilor care în decursul a 3 ani au avut loc în localităţile: Bucureşti, Brăila, Timişoara, Câmpulung Muşcel, Copşa Mică, Cluj-Napoca, Satu Mare și Oradea.
Membrii Parlamentului seniorilor vor interpela, după alegerile din decembrie 2016, un număr de 35 de parlamentari, vor face comunicări prin mass-media şi vor colabora cu Societatea civilă pentru a cunoaşte opinia publică.
Datele și problemele sistematizate vor fi prezentate în data de 21 februarie 2017 membrilor celor două Camere Legislative și ministerelor din noul Guvern care administrează şi gestionează problemele persoanelor vârstnice.
Ca reprezentantă a Parlamentului seniorilor am sarcina de a prezenta problemele privind protecţia socială a persoanelor vârstnice şi prevederile acestui segment în Bugetul României pe anul 2017
Mă bucur de faptul că am fost selectată pentru a reprezenta interesele persoanelor vârstnice, activitate pe care o desfăşor cu multă dăruire şi pasiune şi am încredere în reuşita acţiunilor întregului colectiv care a pornit cu un deosebit avânt, dar şi cu un bogat bagaj de cunoştințe privind nevoile și necazurile persoanelor vârstnice.
Mioriţa Săteanu

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 09:47:28 Ora de vară a Europei de Est