Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Mens sana in corpore sano!”

Proiectul educativ ,,Adoptă un stil de viaţă sănătos!”

,,Mens sana in corpore sano!”

Sănătatea este starea de bine fizic, mental și social, nu numai lipsa bolii. Este o condiţie esenţială pentru existenţa fiecărui individ, este o resursă pentru viaţa de zi cu zi, nu obiectivul vieţii.

Cea mai importantă influenţă asupra sănătăţii o contituie stilul de viaţă. Sănătatea depinde în mare măsură de obiceiurile și deprinderile care formează stilul nostru de viaţă - adică ceea ce mâncăm, câtă mişcare fizică facem, cât alcool consumăm sau câte ţigări fumăm, şi nu în ultimul rând de calitatea relaţiilor noastre sociale. Starea de sănătate poate menţine, consolida sau altera ca o consecință a modificării a unuia sau mai mulţi factori care o condiţionează.
Ceea ce este mai esenţial este faptul că stilul de viaţă este un factor ce poate fi controlat, astfel ne putem controla și sănătatea. Eliminând obiceiurile alimentare nesănătoase, sedentarismul, fumatul, alcoolul, putem să ne menţinem mai sănătoşi. Menţinerea unei sănătăți psihice prin înlăturarea tensiunilor nervoase, a încordărilor şi a stresului este, o altă abordare a unui stil de viață sănătos.
Sănătatea depinde, în mare măsură, de stilul de viaţă pe care decidem să-l adoptăm. Secretul unui stil de viaţă sănătos este realizarea unor mici schimbări în viaţa noastră de zi cu zi. Astfel, în săptămâna dedicată activităţilor extraşcolare, săptămâna ,,Şcoala altfel!", elevii claselor a XI-a F, a XI-a H şi a X-a D de la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" Oradea, însoţiţi de profesorii: Tomescu Ioana, Budurean Corina, Darna Voichiţa, Ciugudean Luminiţa, Mic-David Diana şi Negruţiu Corina, au desfăşurat activităţi de educaţie pentru sănătate. Astfel, în cadrul proiectului educativ ,,Adoptă un stil de viaţă sănătos!", elevii au desfăşurat o primă activitate vizitând Fabrica de ciocolată ,,Ciocorom" din localitatea Beiuş, unde au putut degusta o ciocolată de calitate, fără conservanţi şi coloranţi chimici. Totodată, aici elevii au putut descoperi procesul de fabicare al ciocolatelor marca ,,Ciocorom", permiţându-li-se intrarea în incinta fabricii. Activitatea s-a desfăşurat în parteneriat cu Școala Gimnazială Căpâlna - prof. coordonator Borza Delia, Şcoala Gimnazială Cociuba Mare - prof. coordonator Popa Florica, Şcoala Gimnazială Olcea - prof. coordonator Huţ Gabriela, Liceul Ortodox Episcop Roman Ciorogariu, prof. coordonator Urdea Ramona, iar scopul acestui proiect este formarea deprinderilor de alimentaţie sănătoasă şi dezvoltare armonioasă în rândul tinerilor. Elevii  şcolii noastre au putut  lua astfel contact cu elevii din alte şcoli împărtăşind impresii şi marcând clipe adolescentine.
Pentru a ne menţine cât mai mult timp sănătoşi, trebuie să intervenim asupra stilului nostru de viaţă. Schimbarea stilului de viaţă se face printr-o alimentaţie echilibrată, consum de fructe și legume, consum de lipide vegetale, consum de peşte, consum de produse lactate, exerciții fizice moderate, respectarea orelor de odihnă, exerciţii de relaxare, respiraţie. În acest sens ,în cadrul aceluiaşi proiect educativ derulat în parteneriat cu Şcoala ,,Dacia" Oradea unde profesor coordonator este doamna profesor Bucşa Georgeta, elevii au luat parte la o masă rotundă unde, timp de două au dezbătut probleme legate de sănătate şi menţinerea acesteia. Activitatea s-a desfăşurat în incinta Restaurantului Vegetarian ,,Cris", sub găzduirea domnului Chirilă Florian, care i-a iniţiat pe elevii celor două şcoli prin prezentări PowerPoint în ceea ce priveşte hrana sănătoasă şi alimentele sănătoase pe care trebuie să le consumăm. S-a amintit totodată şi ceea ce nu este sănătos pentru organismul nostru, cum ar fi viciile şi repercusiunile acestora.
La finalul discuţiilor elevii au primit fluturaşi cuprinzând  regulile ce trebuie respectate pentru ca digestia alimentelor să fie una corectă şi, totodată, elevii s-au îndulcit cu o gustare sănătoasă.
Prof. Tomescu Ioana, Budurean Corina & Bucşa Georgeta
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: 

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 12:59:17 Ora de vară a Europei de Est