Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Trei perle ale Evului Mediu: Bratislava, Praga, Budapesta

La pas prin Europa

Trei perle ale Evului Mediu: Bratislava, Praga, Budapesta

Cu dorința de a vedea, reține si înțelege mai bine lecțiile de istorie și geografie, noi, o parte dintre elevii Liceului Teologic Baptist ,,Emanuel" Oradea, am pornit la sfârșitul lunii octombrie 2016, într-o fascinantă călătorie, prin trei capitale europene: Bratislava, Praga, Budapesta, însoțiți de profesorii noștri, domnul și doamna Iștoc, care an de an organizează cu multă pasiune acest gen de excursii.

Cu entuziasm și curiozitate așteptam să întâlnim locuri încărcate de istorie și cultură.
În prima zi, primul popas l-am făcut la Bratislava, capitala Slovaciei, situată în sud-vestul țării. Bratislava își dezvăluie frumusețile pe ambele maluri ale Dunării. Am vizitat Palatul Grassalkovich, o clădire reprezentativă, construită în stil rococo împletit cu baroc, astăzi fiind reședința președintelui Slovaciei. Poarta Sfântului Mihail ne-a uimit prin construcția ei medievală, fiind înaltă de 50 de metri, datând din secolul al XIV-lea. Am traversat Dunărea pe un pod  ce poartă numele de Novi Most sau Podul Nou. Este impresionant acest pod asimetric, având la unul din capete un turn deasupra căruia este construit la o înălțime de 85 m, un restaurant sub formă de farfurie zburătoare. Urcând în acest turn am avut parte de o panoramă încântătoare asupra întregului oraș, atât cel nou cât și cel vechi. Castelul Bratislava, poate cel mai reprezentativ obiectiv turistic al capitalei, este o clădire masivă, cu turnuri în cele patru colțuri, situată pe un deal stâncos, din Carpații Mici, chiar deasupra fluviului Dunărea. Se distinge de restul clădirilor tocmai prin grandoare și impozanță. Catedrala Sfântul Martin sau Domul din Bratislava este cea mai mare și cea mai veche biserică din Bratislava. Se află exact sub Castelul Bratislava, aici pe vremuri fiind încoronați regi ai Ungariei. Am ajuns și în Piața Centrală, înțesată cu clădiri care mai de care mai frumoase și niciuna la fel, cu arhitecturi distincte, cu magazine, terase și statui, una dintre ele fiind a soldatului napoleonian, ce stă pe gânduri, sprijinit de o bancă.  
A doua zi a excursiei noastre am petrecut-o într-una din cele mai populare destinații din Europa de Est, Praga, capitala Cehiei, supranumită și ,,orașul celor 100 de turnuri" sau ,,orașul de aur". Praga ne-a fascinat prin arhitectura veche care s-a păstrat excelent mai bine de 600 ani și prin cultura extraordinară pe care acest oraș o are de transmis, reunind o multitudine de stiluri arhitecturale: romanic (sec. al X-lea), gotic, renascentist, baroc, rococo, clasic, neoclasic și Art Nouveau. Praga se află pe râul Vltava. Există cel puțin șapte poduri care trec peste Vltava, legând partea vestică a orașului de partea estică. Cel mai faimos și cel mai aglomerat este Podul Carol, rezervat pietonilor, cu o lungime de 515 metri și o lățime de aproximativ 10 metri. Balustradele podului sunt decorate cu 30 de statui, majoritatea realizate în stil baroc. Orașul vechi, numit în cehă, Stare Mesto, reprezintă zona spre care se îndreaptă cei mai mulți vizitatori. Cea mai interesantă clădire din Stare Mesto este Primăria Veche, datând din secolul al XIV-lea, care se compune din câteva clădiri apropiate, cu fațade gotice și renascentiste. Cel mai frumos și impresionant ornament al primăriei este Ceasul Astronomic, considerat cel mai vechi mecanism de acest gen din Europa, oferind de fiecare dată când sunt anunțate orele un adevărat spectacol animat. Castelul din Praga, reședința președintelui Republicii cehe, este centrul istoric și politic al statului dar și al orașului Praga, reședința tuturor regilor cehi de-a lungul timpului, datând din secolul al IX-lea. Am fost impresionați de ceremonia de schimbare a gărzilor și de parada costumelor de epocă. Catedrala Sfântul Vitus, ridicată în secolul al XIV-lea, este una somptuoasă, pe care cu greu o poți cuprinde cu privirea. Nu te poți îndepărta suficient pentru a o fotografia în întregime. Coloanele imense de marmură și arcadele din interior subliniază maiestuozitatea Catedralei. Strada Aurarilor, situată în incinta Cetății din Praga, este formată dintr-un șir de unsprezece case colorate, relativ  joase, construite pentru a-i găzdui pe gardienii împăratului. Numele său se datorează aurarilor care au locuit mai târziu în acel loc. La Mănăstirea Loreta ne-a impresionat ceasul din turnul acesteia, celebru pentru cele 27 de clopote ale sale.
La întoarcerea spre casă (în a treia zi a excursiei noastre), am poposit în superba  capitală a Ungariei, Budapesta. Vizitând Bastionul Pescarilor, o clădire din secolul al XIX-lea, am avut parte de o priveliște spectaculoasă  asupra orașului, dar și asupra faimoaselor poduri de peste Dunăre. Privind Palatul Parlamentului, pe timp de seară, am convenit că este cea mai frumoasă clădire din întreg orașul. În Piața Eroilor am contemplat Monumentul Mileniului, construit pentru a comemora 1000 de ani de la așezarea ungurilor în Câmpia Panoniei, de asemenea statuile regilor maghiari și ale altor personaje celebre din istoria Ungariei. Plimbându-ne pe Bulevardul Andrassy am putut admira clădirile cu fațadele lor impunătoare, restaurantele și magazinele de lux, arhitectura clădirii Operei de Stat precum și statuile unor mari compozitori din istoria universală.
Încheiem prin a cita un vechi proverb chinezesc: ,,Aud și uit, văd și rețin, fac și înțeleg". 
Bodog Gianina, Domocoș Luiza, Cheon Siyoon, Bîrle Tudor, Popoviciu Paul,
elevi în clasa a V-a A, prof. diriginte, Iștoc Ramona
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Trei perle ale Evului Mediu: Bratislava, Praga, Budapesta.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 04:53:47 Ora de vară a Europei de Est