Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Activitatea educativă ,,Din suflet pentru suflet”

Marți, la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea

Activitatea educativă ,,Din suflet pentru suflet”

Marți, 6.12.2016, la sediul Centrului Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea s-a desfășurat activitatea educativă intitulată: ,,Din suflet pentru suflet".

Activitatea a fost organizată în cadrul parteneriatului strategic Erasmus+, KA 2 LIFE ,,Schimb de bune practici privind copiii cu dificultăți de învățare, probleme de integrare și tulburări de comportament".
Grupul țintă al acestei activități a fost constituit din elevii grupelor de preșcolari I, II, III de la C.Ș.E.I. Nr. 1 Oradea și elevii clasei a VI-a de la Liceul de Arte, coordonați de prof. Sârb Liliana, prof. Cristea Ligia și prof. Erdeli Elena.
Proiectul amintit, cu numărul de referinţă 2016-1-HU01-KA219 -022994_2 este finanțat cu sprijinul Comisiei Europene, se va derula pe parcursul următorilor doi ani în perioada 1.11.2016- 31.10.2018, iar bugetul proiectului este de 22. 310 de euro.
Scopul activității a fost realizarea unor decorațiuni de Crăciun și socializarea celor 20 de preșcolari de la C.Ș.E.I. Nr. 1 Oradea cu 19 elevi de la Liceul de Arte.
Obiective: confecționare de îngerași; decorarea îngerașilor realizați; păstrarea tradiţiilor şi obiceiurilor de iarnă; intonarea unor colinde tradiționale; relaționarea/socializarea preșcolarilor de la CȘEI Nr. 1 Oradea cu colegii mai mari de la Liceul de Artă; expunerea produsul realizat pentru a putea fi admirat.
Partenerii noștri la această activitate, elevii Liceului de Artă, au adus preșcolarilor daruri din partea Moșului.
În cadrul activității, elevii și preșcolarii coordonați de cadrele didactice au realizat îngerași pe care mai apoi i-au decorat și au cântat colinde.
La finalul activității copiii au fost recompensați cu biscuiți, saleuri, ceai și dulciuri.
Produsele finale (îngerașii) realizați în cadrul activității au fost expuși la intrarea în instituție astfel încât strădania micilor artiști să poată fi văzută de părinții elevilor, de ceilalți elevi și profesori.
Coordonator proiect,
prof. Elena Erdeli, director adjunct
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Activitatea educativă ,,Din suflet pentru suflet”.

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 08:25:35 Ora standard a Europei de Est