Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
17 ianuarie 2021
1.*Cum se va face testarea pentru depistarea cazurilor de Covid-19 în școli
.....
Secretarul de stat în Ministerul Sănătății, Andreea Moldovan, a oferit o serie de explicaţii pentru ProTV, privind procedura de testare în şcoli, scrie G4Media.ro.
Autoritățile iau în calcul deschiderea școlilor în 8 februarie și au anunțat o serie de măsuri, astfel ca revenirea copiilor în bănci să nu devină un risc pentru sănătatea lor. Dacă un elev dintr-o clasă este depistat pozitiv, atunci toți colegii săi vor fi testați, a anunțat ministrul Sănătății. Iar dascălii și personalul din școli sunt incluși în etapa a doua a campaniei de vaccinare anti Covid-19.

2.* Concursul pentru inspectori școlari generali și generali adjuncți va avea loc în primăvara aceasta, anunță ministrul Educației, iar cel pentru directori de școli, în vară. „Varianta de concurs din Legea lui Daniel Funeriu era mult mai bună decât ce avem astăzi”.

3.* Toate școlile trebuie să-și creeze conturi pe platforma de vaccinare, ca să-i înscrie și programeze pe profesori și pe ceilalți angajați, potrivit unei adrese către unitățile de învățământ și inspectoratele școlare, semnată de ministrul Educației, obținută de Edupedu.ro
„Fiecare unitate de învățământ va desemna o persoană responsabilă cu înregistrarea unității de învățământ preuniversitar pe platforma alocată campaniei de vaccinare, centralizarea datelor de identitate și programarea la vaccinare a personalului angajat în respectiva unitate. Informațiile cu privire la acțiunea de vaccinare pot fi trebuie să fie accesate pe linkul https://vaccinare-covid.gov.ro/platforma-programare/”, se arată în documentul citat.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
30 decembrie
1.* Școlile trebuie să identifice și să raporteze numărul elevilor în situații de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I. Cîmpeanu: Vom stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar
.....
Ministerul Educației va dispune către toate unitățile de învățământ, prin intermediul inspectoratelor școlare, identificarea și raportarea până la 11 ianuarie 2021, a numărului elevilor aflați în situație de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I, se arată într-un comunicat de presă semnat personal de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
Astfel, se va stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar cauzat de dificultățile derulării procesului de învățământ în sistem online, a comunicat ministrul.

2.* Sondaj Salvați Copiii: 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală în ianuarie 2021, în condițiile în care 47% dintre elevi nu dețin toate resursele ca să învețe on-line
…..
Organizația Salvați Copiii România solicită deschiderea școlilor în luna ianuarie 2021, printr-un apel publicat pe pagina de Facebook. 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală…

3.* Școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, pandemia a limitat progresul școlar al acestora – raport O.F.S.T.E.D.
…..
Izolarea repetată din cauza pandemiei de coronavirus a limitat progresul elevului, impactul primei stări de urgență se resimte și acum, iar școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, se arată într-un raport al inspectoratului școlar britanic O.F.S.T.E.D. (The Office for Standards in Education, Children’s Services and Skills).

,,Eminescu în circuitul universal”

Eminescu Universalul

,,Eminescu în circuitul universal”

În 23 noiembrie 2016, la Casa Corpului Didactic din Oradea a avut loc, în prezența autorului Dumitru Copilu-Copillin, lansarea celei de a patra ediții, revăzute și adăugite, a volumului Eminescu Universalul. Eminescu în circuitul universal, apărută în acest an la Editura Bibliotheca din Târgoviște.

Lucrarea, prefațată de academicianul Mihai Cimpoi, prezintă interes în contextul relevanței universale a culturii române, oferind rezultatul unor laborioase cercetări asupra receptării operei eminesciene în cele 150 de limbi în care a fost tradusă până astăzi.
La eveniment au participat numeroși profesori, bibliotecari și documentariști din spațiul didactic și cultural orădean, interesați să descopere elementele de noutate aduse de proaspăta ediție a cărții recunoscutului eminescolog și istoric literar. În cuvântul de întâmpinare și de prezentare a scriitorului, doamna Carmen Bodiu, director al Casei Corpului Didactic Bihor, a evocat personalitatea creatoare a lui Dumitru Copilu-Copillin și îndelungata activitate universitară prin care acesta a contribuit la conturarea unei dimensiuni universale a operei marelui poet român.
Alături de scriitor, invitatul de onoare al evenimentului a fost domnul prof. univ. dr. Vasile Marcu, un fidel colaborator al CCD Bihor, și bun cunoscător al contribuțiilor critice publicate de Dumitru Copilu-Copillin de-a lungul timpului, care a subliniat meritele acestor studii, deopotrivă literare și lingvistice. Recenta carte impresionează prin efortul investigativ, prin pasiunea documentării și a explorării tuturor traducerilor realizate până astăzi după textele literare ale lui Mihai Eminescu, prin acribia organizării unui vast material rezultat și prin sistematizarea concluziilor într-o formă de aleasă ținută academică, dar, totuși, accesibilă unui public larg.
În urma prelucrării datelor culese, Dumitru Copilu-Copillin a descoperit că opera eminesciană a fost tradusă în publicații tipărite ori apărute în mediul virtual, online, în 85 de limbi. La acestea se adaugă traducerile automate în alte 65 de limbi, rezultând un total de 150 de limbi din peste 250 de țări. Pentru cei familiarizați cu metodele cercetării științifice, analiza statistică este un reper care, dincolo de aspectul său aparent cantitativ, aduce informații valoroase și interesante despre adevărata dimensiune a receptării și ecourilor unei opere literare. În cazul lui Eminescu, se confirmă uluitoarea răspândire a scrierilor sale pe un imens spațiu geografic, ceea ce duce, fără îndoială, la o fertilă asimilare a imaginarului artistic izvorât din profunzimile romantismului vizionar specific secolului al XIX-lea. Astfel, o parte semnificativă a ediției lansate vizează receptarea operei eminesciene în publicații apărute în germană, italiană, franceză, spaniolă, portugheză, alte limbi romanice, engleză, rusă, alte limbi slave, limbi fino-ugrice, limbi izolate din Balcani, limbi baltice, arabă, turcă, georgiană, armeană, alte limbi transcaucaziene, indo-europene, precum și limbile unor țări din Orientul Îndepărtat și din Asia de Sud-Vest.
Într-o intervenție deosebit de consistentă, scriitorul a dezvăluit publicului prezent la întâlnire că, într-o anumită etapă de reliefare a unor aspecte necunoscute legate de biografia marelui poet, atenția i s-a îndreptat asupra revistei Familia, publicație ce a primit în paginile sale, cu 150 de ani în urmă, poezia debutului eminescian, De-aș avea.... În acest parcurs biografic, Oradea rămâne un loc privilegiat, grație publicistului și scriitorului Iosif Vulcan, îndrumător cultural de excepție, om cu o viziune modernă și unificatoare asupra destinelor literaturii române, care a strămutat aici prestigioasa revistă românească. Eminescu și Familia rămân două repere istorico-literare unite în spirit și vocație creatoare. Nu doar Eminescu datorează mult Familiei, de la numele predestinat până la amprenta stilistică așezată asupra orizontului său de inspirație, ci și Familia îi datorează enorm scriitorului.
Autorul lucrării a mai remarcat felul cum cartografia întemeietoare eminesciană așază, în punctele sale cele mai fierbinți, și alte spații transilvănene, spre care tânărul poet se îndreptase cu dorința de a descoperi Centrul vieții și al spiritualității românești, coagulat de înaintașii pașoptiști dintr-o altă familie de suflet, cea din care se desprinsese modelul poemelor sale dramatice, Andrei Mureșanu. Într-o altă așezare centrală a lumii sale, gimnazistul de la Cernăuți descoperise adevărata bibliotecă și pe mentorul său spiritual în ipostaza, prea repede pierdută, a îndrăgitului dascăl de limba și literatura română, Aron Pumnul.
Așadar, Dumitru Copilu-Copillin a refăcut printr-o emoționantă evocare în fața publicului orădean, punctele de referință de pe harta literară și sufletească eminesciană, cu personalitățile și întâmplările emblematice, ce aveau să-și pună amprenta asupra unui destin creator de excepție. Ultimii ani de viață ai lui Mihai Eminescu, a susținut istoricul literar, nu vor putea fi înțeleși fără acest recurs la evenimentele întemeietoare.
Întâlnirea cu cititorii s-a încheiat cu o călduroasă invitație de a lectura volumul Eminescu Universalul, pentru a descoperi și alte subtile conexiuni între biografia scriitorului, opera sa și receptarea universală a acesteia.
Prof. dr. metodist Maria Hulber
Casa Corpului Didactic Bihor
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Eminescu în circuitul universal”.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

luni, 18 ianuarie 2021