Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Relevanța activităților științifice ale cadrelor didactice din învățământul preuniversitar

Sesiunea de comunicări: Problematica activităților științifice și intelectuale

Relevanța activităților științifice ale cadrelor didactice din învățământul preuniversitar

În consens cu înalta misiune asumată, Casa Corpului Didactic a județului Bihor contribuie la dezvoltarea profesională a personalului din învățământul preuniversitar printr-un program de activități complexe, destinate perfecționării științifice.

Astfel, în 24 noiembrie 2016, la sediul instituției s-a desfășurat Sesiunea de comunicări științifice cu tema Problematica activităților științifice și intelectuale, care s-a bucurat de o largă receptare în rândul participanților. Invitatul de onoare al evenimentului a fost doamna prof. univ. dr. Florica Ștefănescu de la Facultatea de Științe Socio-Umane din cadrul Universității Oradea, personalitate academică recunoscută datorită contribuțiilor sale în domeniul economiei.
În cuvântul de deschidere, rostit în prezența unui public, format din aproximativ 100 de cadre didactice, doamna director al CCD Bihor, prof. Carmen Bodiu, a reliefat rolul și importanța problematicii tratate în lucrările științifice propuse, considerând că, prin aceasta, se întâmpină în mod fericit nevoia de continuă afirmare a cadrelor didactice pe plan didactic și științific.
Într-o captivantă intervenție, menită să provoace un orizont de așteptare, doamna prof. univ. dr. Florica Ștefănescu a susținut necesitatea ideii ca profesorii din învățământul preuniversitar să mențină un contact nemijlocit cu lumea academică și să participe continuu la propria formare prin elaborarea de lucrări științifice. Prelegerea domniei sale s-a axat în jurul unor puncte de maxim interes pentru cadrele didactice înscrise la studii doctorale ori la examenul național de obținere a gradului didactic I. Tehnicile de elaborare a unei lucrări științifice reprezintă un adevărat tur de forță intelectuală pentru orice aspirant la un titlu academic sau didactic, iar acestea trebuie să respecte anumite condiții obligatorii de redactare. Într-un demers logic și coerent, abil argumentat, invitata de onoare a sesiunii a subliniat etapele de lucru, exigențele documentării, metodele de cercetare propriu-zisă, strategiile de organizare și de prelucrare a datelor culese, identificarea și reliefarea elementelor de noutate, modalitățile de inserare a citatelor și formele concrete de redactare a lucrării. Doamna Florica Ștefănescu a făcut o adevărată pledoarie în favoarea respectării normelor de probitate profesională, avertizând asupra riscurilor plagiatului, considerat o gravă formă de fraudă academică.  În încheierea discursului, s-a referit la revistele de specialitate din țară și din străinătate, la publicațiile cu cotație academică ISI (International Science Index), editate strict sub procedura de selecție cunoscută sub denumirea peer review.
Cea de-a doua parte a sesiunii a constat în prezentarea propriu-zisă a lucrărilor înscrise în programul evenimentului. Referitor la modul de abordare a lucrărilor, d-na prof. dr. Popa Rodica a evidențiat o parte din tematica celor 51 de lucrări cuprinse în program, perfect armonizate problematicii: metode de cercetare științifică, condiții de redactare a lucrărilor științifice, tehnici de studiu, relevanța activităților științifice organizate de cadrele didactice în procesul instructiv-educativ, modul de concepere a referințelor bibliografice și de elaborare a bibliografiilor de specialitate etc.
Participanții și-au susținut rezultatele propriilor cercetări în forme cât mai persuasive, recurgând la strategii demonstrative, la imagini sugestive ori la înregistrări realizate în timpul desfășurării unor proiecte. Fiecare intervenție s-a distins prin rigoarea științifică, prin pasiunea pentru detaliu și prin identificarea unor forme cât mai atractive de aplicare a rezultatelor inovative în activitatea didactică de zi cu zi.
Pentru început, psihologii Alin Crețu și Crina Crețu au ilustrat modul de formare a competenței informaționale, fundamentată pe latura comunicativ-funcțională, în lucrarea teoretică intitulată Dezvoltarea competențelor informaționale din perspectiva nivelurilor școlare. Aspectele conceptuale s-au regăsit într-o viziune dinamică și concisă, bazată pe exemple edificatoare din practica terapiei cognitiv-comportamentale.
Printr-un demers științific riguros documentat, dar străbătut de o sensibilă notă afectivă, doamna profesor Carmen Bodiu, director al Casei Corpului Didactic Bihor, a evocat personalitatea lui Iosif Vulcan, mentor și îndrumător spiritual al Revistei de cultură Familia, publicație strămutată, încă din primii săi ani de viață, pe meleagurile orădene. Lucrarea intitualtă Lucian Drimba. Pe urmele lui Iosif Vulcan a revelat faptul că premisele acestei incursiuni biografice, dublate de o atentă receptare critică, se regăsesc în scrierile cărturarului Lucian Drimba, ale cărui cercetări au adus la lumină o bogată dimensiune culturală ce definește spiritul locului.
În Metode de cercetare documentară a memorialisticii detențiilor postbelice românești, doamna prof. dr. Maria Hulber, metodist al CCD Bihor, a împărtășit celor prezenți o selecție din metodele de cercetare aplicate în etapa documentării, a prelucrării datelor culese și a redactării tezei sale de doctorat în Filologie.
În încheiere, doamna profesoară Maria Tănase, de la Școala Gimnazială ,,Octavian Goga" din Oradea, și-a completat lucrarea, intitulată Valorificarea cercetării științifice asupra mediului înconjurător, cu o suită de exemple de bune practici obținute în urma aplicării proiectelor de studiere a mediului alături de elevii săi din învățământul preuniversitar.
Sesiunea de comunicări științifice a provocat un deosebit interes în rândul cadrelor didactice, atât prin ținuta materialelor prezentate, cât și prin cadrul privilegiat de exprimare a fiecărui dascăl pasionat de problematica aleasă. În perioada următoare, cei preocupați de latura propriei dezvoltări profesionale, sunt invitați să participe și la alte forme de manifestare științifică propuse de Casa Corpului Didactic Bihor: simpozioane, seminarii, mese rotunde și școli de vară.
Prof. dr. metodist Maria Hulber
Casa Corpului Didactic Bihor

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 03:48:24 Ora de vară a Europei de Est