Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

,,Cooperarea Internațională Interinstituțională în Era Globalizării”

A VI-a ediție - Conferința Internațională de Științe Administrative 2016

,,Cooperarea Internațională Interinstituțională în Era Globalizării”

6th Edition - Agora International Administration Conference 2016 ,,International Interinstitutional Cooperation in the Era of Globalization"

Facultatea de Științe Juridice și Administrative din cadrul Universității Agora din Oradea a organizat joi și vineri, 8-9 decembrie 2016, Conferința Internațională de Științe Administrative, aflată la cea de-a VI-a ediție, cu tema „Cooperarea Interinstituțională Internațională în Era Globalizării".
Primul eveniment al lunii decembrie, marcat de Universitatea Agora din Oradea ca o manifestare anuală, s-a realizat sub egida Facultății de Științe Juridice și Administrative și a Departamentului de Ştiinţe Sociale, în Amfiteatrul Verde, printr-o serie de prezentări și comunicări în plen.
În deschiderea conferinței, președintele Conferinței Internaționale de Științe Administrative, drd. George Marius Șinca, a salutat și prezentat invitații conferinței în ordinea în care aceștia au luat cuvântul: conf. univ. dr. Alina-Angela Manolescu, în calitate de reprezentant al conducerii Universității Agora din Oradea și președinte al Departamentului de Științe Sociale, urmată de doctorand Daniela Crișan, în calitate de oaspete și vorbitor, afiliată fiind Departamentului de Psihometrie și Statistică, Facultatea de Științe Sociale și Comportamentale a Universității din Groningen, Olanda. Prezentarea acesteia s-a intitulat „Methodologies for the design, analysis, and scoring of tests and questionnaires". Al treilea vorbitor, fiind din partea aceleiași instituții olandeze, doctorand Susan Niessen a prezentat lucrarea de cercetare în care domnia sa este antrenată, intitulată „Assessing Non-cognitive Characteristics in Selection Procedures", fiind urmată de prof. univ. dr. Rob Meijer, profesor în Psihometrie și Tehnici Statistice în cadrul Departamentului de Psihometrie și Statistică, Facultatea de Științe Sociale și Comportamentale a Universității din Groningen, Olanda. Prezentarea domnului Rob Meijer s-a intitulat „Signs versus Samples in Selection: Applications in Organizations and Education". Domnul prof. univ. dr. Rob Meijer este în același timp și consultant al echipelor de examinare din cadrul instituțiilor cu specific al situațiilor de urgență în Olanda, consultant al Departamentului Central de Poliție Olandez, consultant pe probleme de statistică în aplicarea și utilizarea tehnologiei adaptive-computerizate în Statele Unite ale Americii.
A doua parte a conferinței a fost dedicată problemelor administrației locale, naționale și internaționale în ceea ce privește colaborarea acestora cu organizațiile nonguvernamentale pe problematica traficului de ființe umane. Un prim invitat a fost doamna Leanne Rhodes, fondator și președinte al ONG Abolishion Inc., originară din Australia. Am fost informați cu privire nu doar la colaborările interinstituționale internaționale cât și cu privire la proiectele de cercetare pe care le au, acestea fiind expuse prin prezentarea cu titlul „Human trafficking as cybercrime", urmată și completată în acest domeniu de doamna Ioana Veronica Humelnicu, specialist pe probleme de prevenire și conștientizare în mediul social virtual, din cadrul aceluiași ONG Abolishion Inc. Domnia sa a prezentat o lucrare de actualitate, intitulată „Sextortion the newest online threat". În aceeași ordine de idei, doamna Simona Dejeu, inspector specialist al Agenției Naționale Împotriva Traficului de Persoane (ANITP) Oradea a prezentat parteneriatele și proiectele pe care le au în plan național și cu actori din mediul internațional.
Evidenţiind importanţa evenimentelor ştiinţifice în comunitatea Universităţii Agora din Oradea, doamna conf. univ. dr. Alina-Angela Manolescu a prezentat istoricul Conferinței Internaționale de Științe Administrative și a subliniat importanța acesteia în promovarea Cooperării Internaționale Interinstituționale și parteneriatele cu Centrul Euroregional de Prevenire și Combatere a Criminalității Transfrontaliere, Centrul de Informare EUROPE DIRECT Agora; Jean Monnet: Spațiul Public European, Catedra Jean Monnet, Modulul European: The free movement of persons inside E.U, Catedra Jean Monnet, Modulul European: Economic and Monetary Union.
În ultima parte a conferinței au fost anunțate cele două secțiuni de prezentare a lucrărilor; prima secțiune, moderată de doamna conf. univ. dr. Viorina Judeu, s-a intitulat „Euroregional Politics", iar cea de-a doua secțiune, moderată de domnul lect. univ. dr. Crăciun Leucea, s-a intitulat „Public Administration in the new development process 2013-2020". Aceste două secțiuni paralele de susținere a lucrărilor s-au desfășurat a doua zi, vineri, 9.12.2016.
În încheierea conferinței, în semn de prețuire, s-au oferit invitaților diplome de participare și a fost anunțată de către preşedintele conferinţei, drd. George Marius Șinca, ediția a VII-a, care va fi organizată de Universitatea Agora în data de 7 decembrie 2017.
Drd. George Marius Şinca
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Cooperarea Internațională Interinstituțională în Era Globalizării”.

Trimite email
luni, 16 iunie 2025, 16:22:42 Ora de vară a Europei de Est