Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Trei mii de elevi au beneficiat de programul european de incluziune financiară „Schimbăm vieţi”

Programul LifeChanger

Trei mii de elevi au beneficiat de programul european de incluziune financiară „Schimbăm vieţi”

Elevii de gimnaziu din 73 de școli au exersat lucrul în echipă și rolul de lideri, dezvoltându-și o imagine clară asupra legăturii dintre educație, profesie și incluziunea financiară.

Programul „Schimbăm vieți" (LifeChanger), susţinut de Metropolitan Life şi Junior Achievement România, a sprijinit la nivel național peste 3.000 de elevi de gimnaziu, din 20 de localităţi din România, să dobândească noțiuni elementare de educaţie financiară și, astfel, să își dezvolte abilitățile financiare necesare vieții de adult.
Aflat în al doilea an de implementare în România, programul „Schimbăm vieţi" a fost adresat elevilor cu vârsta cuprins între 11 și 15 ani și a cuprins un set de opt activități desfășurate la clasă, de profesori, cu suportul consultanților voluntari Metropolitan Life, pe baza unui kit de materiale special dezvoltate și distribuite gratuit.
Prin intermediul activităților learning by doing, elevii au beneficiat de contexte educaționale în care și-au descoperit propriile abilități și interese, au făcut proiecții asupra viitorului și au înțeles rolul educației în conexiune cu viitoarea profesie și cu viitoarele venituri. Pentru aceasta, ei au fost provocați să își asume rolul de lideri, să prioritizeze cheltuieli în contextul unor venituri limitate și să stabilească soluții pentru diferite situații de risc.
„Programul a prins foarte bine, întrucât educația financiară nu făcea parte deloc din viața cotidiană a elevilor mei. Bagajul lor de cunoștințe legate de bani era foarte limitat. Pentru ei, banii nu însemnau decât un mijloc prin care își pot achiziționa diverse lucruri. Au aflat, prin intermediul programului, ce înseamnă să te întreții și ce efort fac familiile lor". (profesor, Școala Gimnazială Nicolae Titulescu, București)
Pe parcursul programului, peste 70 de consultanți Metropolitan Life s-au implicat ca voluntari, contribuind la explicarea practică a unor noțiuni financiare de bază și la dezvoltarea unei viziuni reale asupra conceptelor învățate.
„Am continuat și anul acesta să fim aproape de tânăra generație și am simțit chiar din interacțiunea cu cei mici importanța dezvoltării educației financiare în școală. Prin programul „Schimbăm vieţi", ne dorim să îi sprijinim în dezvoltarea cunoștințelor care îi vor ajuta să își construiască viața de adult pe care și-o doresc. Sperăm că un astfel de program să poată fi extins cât mai mult geografic și să fie un reper și pentru alte organizații care doresc să sprijine dezvoltarea ABC-ului financiar în România", a declarat Emilia Bunea, CEO Metropolitan Life.
Dezvoltarea programului se bazează pe o tradiție de 37 de ani de colaborare constantă între Junior Achievement și MetLife, grupul din care face parte Metropolitan Life la nivel global.
Prin intermediul programului, peste 24.000 de elevi din Europa și Orientul Mijlociu au beneficiat de experiențe educaționale de antreprenoriat și incluziune financiară, dar și de consultanță din partea a peste 700 de voluntari Metropolitan Life. În România, în anul 2017, programul „Schimbăm vieți" (LifeChanger) va fi disponibil pentru 4.000 de elevi, care vor dobândi abilități pentru o viață sigură și independentă financiar.
Loredana Poenaru

Trimite email
marți, 16 aprilie 2024, 17:31:33 Ora de vară a Europei de Est