Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

O serbare literară (II)

Lecturile copilăriei

O serbare literară (II)

Marți, 20.12.2016, în cadrul Centrului de Documentare şi Informare al Şcolii Gimnaziale ,,Miron Pompiliu" Ştei, s-a desfăşurat, o activitate literar-artistică, intitulată: O serbare literară - tradiţii şi obiceuri de Crăciun.

Această activitate face parte din cadrul proiectului judeţean ,,Lecturile copilăriei" şi a ajuns la cea de-a XVI-a ediţie. Concursul a durat mai bine de o oră şi l-a avut ca oaspete pe Moş Crăciun.
Lectura îmbinată cu un strop de pasiune, puţină dăruire şi multă implicare au fost ingredientele unei Serbări literare care i-a avut ca actori pe elevii claselor a IV-a A  prof. Romulus Fâşie şi a IV-a B prof. Pirtea Larisa. Elevii au trebuit să-şi întocmească din timp caiete de lectură, sub îndrumarea d-nei bibliotecare şi a învăţătorilor, pentru a fi prezentate în cadrul Centrului de Documentare şi Informare.
Serbarea-concurs a fost organizată, coordonată şi prezentată de către bibl. inst. Ileana Tomescu, fiind structurată pe cinci probe de literatură, Poveşti şi personaje, Autori cunoscuţi, Ghicitori literare, Proverbe româneşti, şi Recunoaşteţi fragmentul.
În cadrul primei probe, ,,Poveşti şi personaje" elevii claselor a V-a au trebuit să-şi dovedească talentul de mici actori. Pe baza acestor scenete, concurenţii au avut de răspuns la trei întrebări.  Fiecare răspuns corect a fost notat cu o steluţă roşie care a reprezentat calificativul F.B.
Primii care i-au arătat Moşului talentul de buni actori au fost elevii clasei a V-a A, Avram Andreea, June Gabriela și Deliman Dragoş,  care au interpretat sceneta Muma lui Ştefan cel Mare, de Dimitrie Bolintineanu; echipajul clasei a V-a B, format din elevii Pantea Mara, Petrugan Daniela, Todorici Mihai, a interpretat sceneta La cireşe, de Ion Creangă. Au urmat elevii clasei a V-a C care au jucat un fragment din Portretul colegei de bancă, de Mircea Sântimbrean, iar din clasa a V-a D, elevii:  Dumbravă Ştefan, Dobândă Cătălin, Pirtea Dragoş, Brie Ionuţ şi Flore David au interpretat un fragment din Prinţ şi cerşetor, de Mark Twain. O surpriză plăcută ne-au oferit elevii clasei a V-a de la Colegiul Naţional ,,Avram Iancu" Ştei  cu sceneta D-l Goe..., de Ion Luca Caragiale, coordonaţi de bibliotecar Epureanu Cristina. Probele au fost presărate cu momente magice, în care colindătorii grupurilor vocale ale Şcolii, Tinere mlădiţe şi Armonia, coordonați de prof. Daniela Rada şi Gheorghe Drăgan, au transmis prin vocile lor cristaline, căldură şi speranţă în suflete.
După parcurgerea cu succes a probelor din concurs, elevii au fost răsplătiţi cu aplauze şi cu aprecieri din partea juriului format din: prof. Panici Mangra Adelina - consilier educativ, prof Toth Ioana și Vlaş Angela. Spectacolul nu a fost lipsit nici de prezenţa lui Moş Crăciun care a scos din tolba sa daruri felurite pentru cei 80 de participanţi la concurs. Spectatorii au fost răsplătiţi şi ei pentru răbdare, cu bomboane şi colaci. În finalul activităţii, prof. Simona Pantea, director şi Liana Moruţ, director adjunct au apreciat activitatea celor implicaţi în concurs şi au oferit diplome, multumindu-le organizatorilor şi învăţătorilor pentru  implicarea şi profesionalismul de care au dat dovadă. Mulţumim pe această cale şi sponsorilor noştri inimoşi Primăriei Ştei Consiliul Local Ştei, grupului de firme European FOOD Ştei şi S.C  Buru S.R.L, care au făcut ca desaga Moşului să fie plină şi-n acest an.
Prof. Cristina Andru
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O serbare literară (II).

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 21:24:13 Ora de vară a Europei de Est