Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Mihai Eminescu a fost omagiat la Şcoala și la Casa de Cultură ,,Miron Pompiliu” din Ștei

Luni și vineri

Mihai Eminescu a fost omagiat la Şcoala și la Casa de Cultură ,,Miron Pompiliu” din Ștei

În 1850, pe când iarna îşi rotunjea fulgii, la mijloc de ianuarie, se năştea geniul poeziei româneşti, Mihai Eminescu.

Anul acesta, se împlinesc 167 de ani de la naşterea Luceafărului poeziei româneşti, prilej cu care elevii Şcolii Gimnaziale ,,Miron Pompiliu" Ştei au omagiat prin cântec şi vers personalitatea marcantă a poetului nepereche. Activitatea dedicată marelui poet s-a desfăşurat vineri, 13 ianuarie 2017, la Casa de Cultură ,,Miron Pompiliu" Ştei, iar luni, 16 ianuarie, în cadrul Centrului de Documentare şi Informare al școlii.
,,De ce nu-mi vii"
Vineri, la Casa de Cultură, elevii  școlii noastre au fost protagoniştii unei ample activităţi dedicate zilei de naştere a poetului nostru național. Ei au recitat poezii sugestive şi au interpretat magistral două cântece: ,,De ce nu-mi vii" şi ,,Pe lângă plopii fără soţ", interpretate de grupul coral ,,Tinere mlădiţe", alcătuit din elevele: Elena Şerba, Anton Carina, Vanesa Guler, Miruna Andru, Alberta Fărcuţa, Adrina Secui, Maria Isai, Mihaela Moş, Giulia Torok și Daria Nistor, îndrumate de prof. Rada Daniela și Gheorghe Drăgan; Coste Alexia şi Manea    Alexandra  din clasa a VII-a B au recitat ,,Călin, file din poveste"; Turturo Veronica şi Secui Adriana din a V-a A - ,,Şi dacă..."; Andru Miruna din a V-a D a recitat ,,Trecut-au anii", iar Bobin Andra din  clasa a VII-a A a rostit (o) ,,Rugăciune"; recitalul lor a fost coordonat de  profesorii:  Simona Pantea, Adelina Mangra, Ioana Toth, Sanda Merce, Alina Văgâi și Ileana Tomescu.
Luni - Medalionul literar ,,La steaua"
Luni, în cadrul Centrului de Documentare şi Informare, elevii şcolii au intrat, preţ de o oră, în lumea magnifică a poeziei eminesciene, prin intermediul Medalionului literar ,,La steaua", ajuns la cea de-a XVI-a ediţie. Viața și  opera poetului au fost ilustrate cu gust și măiestrie printr-un material PowerPoint. Aceleași ,,Tinere mlădițe" ne-au sensibilizat și acasă, cu  piesele ,,Pe lângă plopii fără soţ" şi ,,De ce nu-mi vii", în acompaniamentul realizat de dl   prof. Gheorghe Drăgan.  Din lirica eminesciană au fost recitate cele mai frumoase poezii cu concursul elevilor menţionaţi anterior, coordonaţi de profesorii de limba şi literatura română şi echipa pedagogică a C.D.I.
,,Somnoroase(le) păsărele" au fost prezente în recital prin glasul școlarilor din clasa I C, îndrumați de prof. Cristian Bunta şi Bogoşel Voichiţa. ,,La un semn deschisă-i cale și s-apropie de cort/ Un bătrân atât de simplu, după, vorbă, după port". Adriana Secui, Andreea Avram, Denis Cocoş şi George Scorfan, din a V-a A, au pus în scenă un fragment memorabil din ,,Scrisoarea III", coordonați de bibl. inst. Tomescu Ileana şi prof. docum. Cristina Andru. ,,Sara pe deal, buciumul, turmele, stelele, apele și salcâmul au fost invocate prin vocea caldă a Dariei Carțiș (din a IV-a A), pusă în undă de prof. Făşie Romulus. Un rebus completat la final a făcut dovada  că ,,vuietul de valuri" și ,,mișcarea naltei ierbi", ,,mersul cârdului de cerbi" au reverberat în sufletele școlarilor ,,cu ochi negri și cuminți".
După fapte și răsplată. Întotdeauna, doamna director (prof. Simona Pantea) nu lasă nerăsplătite efortul și implicarea, şi împreună cu doamna consilier educativ (prof. Adelina Panici-Mangra), a felicitat artiștii și profesorii coordonatori, mulțumindu-le pentru  omagiul adus voievodului limbii române la ceas aniversar.
Cristina Andru & Ileana Tomescu
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Mihai Eminescu a fost omagiat la Şcoala și la Casa de Cultură ,,Miron Pompiliu" din Ștei.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 21:46:37 Ora standard a Europei de Est