Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

A.S.C.O. a prezentat benefiiciile, serviciile și programele sociale derulate în 2016

Miercuri,

A.S.C.O. a prezentat benefiiciile, serviciile și programele sociale derulate în 2016

Viceprimarul Municipiului Oradea, dl. Florin Birta, în calitate de coordonator al Administrației Sociale Comunitare Oradea, împreună cu directorul general al instituției, dna. Arina Moș, au susținut ieri, 18 ianuarie 2017, o conferință de presă, în care au prezentat raportul de activitate al instituţiei pe anul 2016.

În deschiderea conferinţei, directorul ASCO a mulţumit tuturor colegilor și colaboratorilor pentru sprijinul oferit  în vederea realizării obiectivelor propuse și a salutat prezența viceprimarului Florin Birta.
Conform precizărilor directorului ASCO, Arina Moş, ,,2016 a fost un an în care s-a muncit, având în vedere faptul că în spatele fiecărui act emis de către instituție stă povestea de viață a unui om, a unei familii sau a unui copil. Administrația Socială Comunitară Oradea a reușit să-și realizeze unul dintre obiectivele asumate, respectiv achiziționarea celui de-al treilea unit dentar, pentru a putea dezvolta servicii stomatologice gratuite la standarde europene pentru elevii din Municipiul Oradea, având în vedere faptul că mulți părinți nu își permit să acceseze servicii stomatologice private. Astfel, în luna septembrie, Administrația Socială Comunitară Oradea a dat în funcțiune cel de-al treilea unit dentar care a fost instalat la cabinetul stomatologic din cadrul Liceului Teoretic ,,Onisifor Ghibu". Acesta deservește, alături de celelalte două, situate în cabinetele școlare stomatologice din cadrul Colegiului Național ,,Mihai Eminescu" și al Liceului Teoretic ,,Aurel Lazăr", toţi elevii care frecventează unităţile de învăţământ din Municipiul Oradea. ,,Când poți să înființezi un serviciu care să vină în sprijinul celor mai puțin norocoși este cea mai frumoasă parte a asistenței sociale", a precizat Arina Moș. În ceea ce privește eficientizarea Centrului de Îngrijire şi Educaţie Timpurie - creşe, pornind de la premisa că educația este procesul prin care se realizează formarea și dezvoltarea personalității umane, având la bază principii și valori, ca educația continuă, fiecare copil fiind unic, cu nevoile lui particulare, fiecare act de îngrijire fiind un demers educativ, în anul 2016, s-a desfășurat programul ,,Școala părinților". Obiectivul principal a fost prezentarea principiilor cheie care îi vor ajuta pe părinți să înțeleagă mai bine nevoile copiilor și să dezvolte o relație de atașament cu copii lor, într-o formă ușor de asimilat și într-un context suportiv, iar temele abordate au fost: neascultarea, încăpățânarea, anxietatea de separare, cum să construiești o relație pozitivă cu copilul, dezvoltarea psiho-motrică a copilului mic și convulsiile febrile la copilul mic.
Centrul de Îngrijire de Zi Oradea, serviciu care funcționează în structura Administrației Sociale Comunitare Oradea, începând cu luna mai 2016, a găzduit anul trecut un număr de 80 de copii din familii aflate în situație de risc social, dezorganizate, asistate social care au beneficiat de serviciile centrului, două mese pe zi, activități de îngrijire, educație, recreere-socializare, consiliere și orientare școlară.
De serviciile oferite în cadrul Centrului de Reintegrare Socială  (Str.Vămii Nr.34/A), în 2016, au beneficiat 95 de persoane, în decursul anului 8 beneficiari fiind reintegrați în familie. Centrul oferă servicii de asistență socială, servicii de cazare, alimentație adecvată, servicii de îngrijire personală, consiliere psihologică și juridică, asistență medicală și activități de socializare.
Compartimentul Cabinete Medicale Şcolare din cadrul Serviciului Programe Sociale, a asigurat în anul 2016 asistenţa medicală preventivă și curativă pentru preşcolarii, elevii şi studenţii care frecventează cele 44 de grădiniţe, 37 de şcoli şi licee publice din Municipiul Oradea şi facultăţile din cadrul Universităţii din Oradea.
În cadrul Adăpostului de Noapte de pe Str.Gutenberg Nr.8, au beneficiat de cazare un număr de 178 de persoane, din care 12 s-au angajat, iar 7 persoane s-au reintegrat social, mutându-se în chirie, datorită îndrumărilor și consilierii din partea personalului adăpostului. 40 de persoane au fost sprijinite în vederea întocmirii actelor de identitate, 32 au beneficiat de sprijin în vederea unui consult medical și obținerea medicației necesare.
La Centrele sociale cu destinaţie multifuncţională, Dignitas şi Candeo, 69 de persoane au beneficiat de servicii de cazare şi de consiliere psiho-socială individuală. ASCO a derulat anul trecut, alături de cele menționate mai sus, şi alte programe: distribuirea ajutoarelor alimentare provenite din stocurile de intervenţie comunitare prin programul POAD, organizarea Zilei Persoanelor Vârstnice, în cadrul căreia au fost serviți cu o masă caldă aproximativ 100 de vârstnici, iar în cadrul acțiunii ,,Prânzul pe roți pentru oamenii străzii", în perioada decembrie 2015 - martie 2016, au fost împărțite 800 de porții de hrană caldă și ceai persoanelor fără adăpost. Cu ocazia Zilei Veteranilor de Război, în luna aprilie, Administraţia Socială Comunitară Oradea a dăruit celor 46 de veterani de război, diplome de recunoştinţă şi pachete cu fructe şi dulciuri.
„Unul dintre obiectivele majore ale Administrației Sociale Comunitare Oradea, pentru anul 2017, este dezvoltarea unui centru social rezidențial pentru persoane adulte. De asemenea vom continua să depunem toată diligența pentru creșterea calității serviciilor sociale care va determina creșterea gradului de independență a beneficiarilor, pentru creșterea calității serviciilor sociale acordate persoanelor fără adăpost cazate în Adăpostul de noapte. Dorim dezvoltarea unor programe de sănătate care au ca scop prevenirea unor afecţiuni cu incidenţă crescută în rândul copiilor de vârstă școlară, și nu în ultimul rând promovarea imaginii instituției în relația cu cetățenii și familiarizarea în permanență a publicului cu beneficiile și serviciile oferite de către instituție", a mai spus Arina Moș.
La  finalul conferinței, viceprimarul Florin Birta a precizat: ,,Acesta este primul raport de activitate la care particip în calitate de viceprimar. Dacă până acum, administrației locale i se punea eticheta de a nu fi foarte prietenoasă cu zona socială, eu m-am convins, în urma proiectelor prezentate de către ASCO, că Oradea este chiar un oraș social. O felicit pe d-na Arina Moș pentru tot ce face. Munca ce se desfășoară aici este o muncă grea, dar sunt convins că mulțumirea este pe măsură, mai ales când proiectele sunt duse la bun sfârșit. Indiferent ce proiecte de infrastructură a derulat Primăria Oradea, s-a avut în vedere și acordarea unui ajutor pentru realizarea proiectelor sociale, iar acest lucru se vede în cele șase centre sociale, în condițiile oferite de creșele orădene, dar și în alte domenii sociale. Vreau să precizez că am găsit și vom găsi în continuare resursele necesare pentru a sprijini serviciile și programele sociale ale comunității, vom încuraja întotdeauna munca și nu vom sprijini nemunca. Vă doresc mult succes în continuare și vă asigur de tot sprijinul în vederea dezvoltării unor noi servicii în comunitate". (B.P.)

Trimite email
marți, 16 aprilie 2024, 21:17:44 Ora de vară a Europei de Est