Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Creştere economică, excedent bugetar de 48 de milioane de lei

Raport al Direcţiei Economice a Primăriei Oradea pe 2016

Creştere economică, excedent bugetar de 48 de milioane de lei

Directorul executiv al Direcţiei Economice din Primăria Oradea, Eduard Florea, împreună cu directorii adjuncţi Nadia Haş şi Sorin Iacob au prezentat ieri, 25 ianuarie 2017, într-o conferinţă de presă, raportul de activitate al Direcţiei Economice pe anul 2016.

Raportul Direcţiei Economice arată că în 2016, mai mult de jumătate din bugetul de investiţii de 116 milioane de lei al Municipiului Oradea a fost alocat reabilitării sistemului de termoficare (39%) şi modernizării străzilor (20%), o sumă importantă revenind promovării turismului (8%).
Ca urmare a faptului că în anul 2016 s-au încasat mai mulţi bani decât s-au cheltuit, excedentul bugetar a fost de 48 de milioane de lei, a arătat directorul Eduard Florea. Această sumă va fi alocată în 2017 în întregime investiţiilor.
Din cauza numeroaselor lucrări la proiectele pe fonduri europene, care necesitau finanţare şi din bugetul local, gradul de îndatorare a municipiului în 2016 a fost ridicat (104 milioane de lei). În cursul anului au fost rambursate creditele către UE şi CEC, iar creditul ING a fost renegociat, astfel că datoria publică a oraşului scade în 2017 la 76 de milioane de lei.
Directoarea Nadia Haş a prezentat activitatea Direcţiei Economice, începând cu enumerarea activităţilor care intră în competenţa acestei direcţii şi continuând cu  indicatorii de performanţă pentru anul 2016, evoluţia încasărilor din cote IVG, veniturile bugetului local, structura cheltuielilor de investiţii, datoria publică şi situaţia economică a oraşului Oradea văzută de Agenţia internaţională Fitch Ratings.
,,Anul 2016 nu a fost un an atât de greu ca cel din 2015. Anul 2016 a fost un an marcat de rambursarea creditului CEC, credit contractat pe un an de zile pentru susţinerea financiară a plăţilor pe proiectele europene. Totodată, având în vedere modificările aduse de Codul fiscal, a trebuit să organizăm mai multe sesiuni de instruire a personalului. În ceea ce priveşte situaţia veniturilor proprii, anul trecut am înregistrat o creştere a acestora cu 10% faţă de anul 2015. Dacă ne referim la calificativele de rating acordate de Agenţia internaţională Fitch Ratings, acestea arată o economie în dezvoltare, continuitate politică la nivel local, performanţe financiare solide şi un cadru legislativ stabil", a spus directoarea adjunctă a Direcţiei Economice Nadia Haş.
În continuare, dl. Sorin Iacob a arătat că anul 2016 a adus schimbări importante în ceea ce priveşte principiile de impozitare, fapt care a dus şi la o creştere a numărului de contribuabili, atât persoane fizice, cât şi persoane juridice.
,,Astfel, dacă în 2015 se impozitau doar terenurile concesionate de la stat, din anul 2016 se impozitează şi clădirile concesionate de la stat. Acest fapt a dus la creşterea numărului de contribuabili la bugetul local, astfel că de la începutul anului 2016 şi până la mijlocul său a trebuit să ne ocupăm de lărgirea bazei de date. În ceea ce priveşte situaţia încasării creanţelor fiscale, în anul 2016 s-a înregistrat o creştere a debitelor, dar şi a masei impozabile. Orădenii în continuare fac cele mai multe plăţi prin casierie, fapt care face ca numărul persoanelor care stau la coadă să crească.  Ne-am bucura dacă sistemul online ar fi mult mai folosit de către orădeni", a spus directorul adjunct Sorin Iacob.
În final, directorul executiv al Direcţiei Economice Eduard Florea a prezentat obiectivele avute în vedere pentru anul 2017. ,,Un prim obiectiv este îmbunătăţirea relaţiei cu contribuabilii prin suplimentarea personalului de la ghişee în anumite intervale orare, implementarea unui sistem de numere de ordine pentru gestionarea fluxului de persoane la ghişee şi încasarea online a abonamentelor de parcare şi notificarea clienţilor prin SMS şi e-mail în privinţa datei de expirare. Un alt obiectiv este promovarea mijloacelor de plată online, eventual găsirea unei modalităţi de bonificare a celor care efectuează astfel de plăţi. Totodată, Direcţia Economică va desfăşura acţiuni concentrate în cazul societăţilor aflate în insolvenţă şi care deţin  bunuri imobile", a spus dl. Eduard Florea. (B.P.)

Trimite email
joi, 6 noiembrie 2025, 02:22:59 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Phoenix la Hard Rock Cafe, București,
miercuri, 12 noiembrie 2025, ora 21.00...