Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

O nouă linie de tramvai va asigura o legătură directă între Ioşia, zona Universităţii şi Cantemir

Dl primar ing. Ilie Bolojan

O nouă linie de tramvai va asigura o legătură directă între Ioşia, zona Universităţii şi Cantemir

În şedinţa Consiliului Local de ieri, 26 ianuarie 2017, au fost aprobaţi indicatorii pentru obiectivul de investiţie: ,,Realizarea legăturii pe cele trei direcţii ale liniilor de tramvai în intersecţia dintre străzile Primăriei - Decebal - Calea Aradului şi extindere linie nouă de tramvai pe traseul Calea Aradului - Str. Făgăraşului - Atelierelor (cu acces depou OTL) şi legătura pe toate direcţiile cu Str. Dimitrie Cantemir".

În cadrul conferinţei de presă, primarul Ilie Bolojan a precizat următoarele, referitor la acest proiect: ,,Proiectul extinderii liniei de tramvai, care va genera o legătură mult mai bună între cartierul Rogerius - Ioşia - zona Universităţii şi Cantemir, face parte din pachetul de proiecte care urmează să fie finalizate din fonduri europene, în acestă nouă sesiune de finanţare. Proiectul presupune extinderea liniei de tramvai cu peste 7 km, astfel încât de pe Calea Aradului, acolo unde astăzi linia de tramvai intră în zona Ioşia - cartierul de case, linia de tramvai să meargă pe mijlocul Căii Aradului către ieşirea spre Arad, apoi, imediat ce se trece Pârâul Peţa, se virează la stânga şi pe malul stâng al Peţei, prin spatele magazinului Auchan, piaţa de vechituri, Universitate, unitatea de jandarmi se ajunge pe Str. Atelierelor, în zona depoului OTL, iar apoi se închide această buclă nouă prin Cantemir. Lucrarea este dublată şi de execuţia unui nou braţ al tramvaiului în intersecţia din giraţia de la Biserica Emanuel, astfel încât tramvaiul să poată să circule pe toate cele trei direcţii şi prin urmare să se închidă direcţia Rogerius - Calea Aradului, pentru o mai bună legătură".
Proiectul de extindere a liniei de tramvai presupune, aşadar, două lucrări: o cotă mică o va reprezenta rezolvarea circulaţiei în giraţia din intersecţia Decebal - Calea Aradului - Str. Primăriei, cea mai mare parte a proiectului fiind alocată extinderii liniei de tramvai pe aliniamentul menţionat.
În ceea ce priveşte momentul începerii lucrărilor, primarul Ilie Bolojan a spus: ,,Urmează să pregătim documentaţia pentru demararea procedurii de licitaţie, în aşa fel încât la sfârşitul lunii februarie să poată fi organizată licitaţia. Urmează două luni de zile, timpul de aşteptare pentru depunerea ofertelor şi probabil o lună sau două, partea de evaluare/contestaţii. Dacă nu sunt probleme deosebite, în vara acestui an ar trebui să începem lucrările".
Acest proiect va fi depus spre finanţare în cadrul Programului Operaţional Regional (2014-2020), Axa prioritară 4 - Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investiţie 4.1 - Mobilitate urbană durabilă.
Titularul şi beneficiarul acestei investiţii va fi Oradea Transport Local S.A.
Amplasamentul investiţiei vizează străzile: Calea Aradului, Făgăraşului, Atelierelor, Aleea Salca şi Nufărul.
Valoarea totală a investiţiei va fi de 53.365.727, 45 lei (inclusiv TVA), iar durata de realizarea a lucrărilor se va întinde pe 30 de luni.
Acest proiect urmăreşte o mobilitatea urbană durabilă, iar efectele implementării lui se vor reflecta în limitarea creşterii emisiilor de gaze cu efect de seră. Acest lucru se va vedea în scăderea emisiilor de noxe provenite din transport, fapt ce va fi realizat prin oferirea opţiunilor de transport alternativ şi descurajarea utilizării autoturismelor personale.
Noul traseu va avea opt staţii de tramvai
Extinderea liniei noi de tramvai se va face pe traseul Calea Aradului - Str. Făgăraşului - Str. Atelierelor (cu acces depou OTL) şi legătura pe toate direcţiile cu Str. D. Cantemir, iar lungimea totală a traseului va fi de 3.840 m pe firul I (sens de mers) şi 3.820 m pe firul II (sens de mers).
Potrivit ing. Nicolae Găgeanu, proiectant la firma S.C AQUACONS S.R.L, cea care a elaborat documentaţia tehnică, noua linie de tramvai va fi formată din opt tronsoane, care presupun opt staţii de tramvai, după cum urmează:
- Tronson Calea Aradului - cuprins între Str. Aviatorilor şi podul peste Pârâul Peţea - lungime 535 m
- Tronson complex comercial - cuprins între podul peste Pârâul Peţea  şi Str. T. Blajovici - lungime 680 m
- Tronson Str. Făgaraşului - cuprins între Str. T. Blajovici şi Str. Universităţii - lungime 710 m
- Tronson Str. Făgăraşului - cuprins între Str. Universităţii şi intersecţia cu Str.Făgăraşului - lungime 480 m
- Tronson Cartier Ceyrat - cuprins între intersectia cu Str. Făgăraşului şi Str. Ronald Reagan - lungime 520 m
- Tronson Str. Ceyrat - cuprins între Str. Ronald Reagan şi Str. Thurzo Sandor - lungime 162 m
- Tronson Str. Atelierelor - cuprins între Str. Thurzo Sandor şi Aleea Salca - lungime 408 m
- Tronson Aleea Salca - cuprins între Str. Atelierelor și Str. Cantemir - 395 m
Toate cele opt intersecţii urmează să fie semaforizate cu semafoare inteligente cu senzori. De menţionat că cea mai mare parte a investiţiei va viza partea de automatizări şi semafoare. În ceea ce priveşte macazele, acestea vor fi toate automate.
Liniile de tramvai vor fi în totalitate ecologice, ele vor sta pe traverse îmbrăcate în gazon prevăzut cu sistem de irigare. (B.P.)

Trimite email

luni, 24 februarie 2020