Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Abilități pentru viață și carieră dezvoltate la gimnaziu și liceu

Înscrieri la programe internaționale de educație

Abilități pentru viață și carieră dezvoltate la gimnaziu și liceu

Elevii și profesorii, prin programele Junior Achievement (JA), participă la proiecte naționale și internaționale unde întâlnesc antreprenori și profesioniști voluntari din comunitatea de afaceri.

Elevii înscriși la programele de antreprenoriat beneficiază gratuit de webinarii și mentorat de la profesioniști din sectorul de business și au acces la burse și competiții la nivel național și european.
Compania JUNIOR, programul central de antreprenoriat al Junior Achievement, ce se desfășoară în peste 100 de țări ale lumii, a fost declarat BEST PRACTICE, de către Comisia Europeană.
Junior Achievement (JA) România lansează înscrierile pentru anul şcolar 2017-2018 la programele internaţionale de educaţie pentru viaţă şi carieră, prin Curriculum la Decizia Şcolii (CDȘ) sau Curriculum în Dezvoltare Locală (CDL), în toate instituţiile de învăţământ preuniversitar, pentru clasele 0-XII.
Elevii din România (6-19 ani) pot urma gratuit 17 programe internaționale de tip ,,learning by doing" testate și implementate în 39 de țări din Europa și 123 de țări din toată lumea. Adaptate pentru fiecare nivel de studiu, cele 17 programe JA îi ajută pe elevii din clasele 0-XII să-și dezvolte abilitățile de viață, folosind metodologia ,,learning by doing" ce cuprinde scenarii, jocuri de rol, dezbateri, studii de caz, lucru în echipă și chiar proiecte de afaceri. 
 „Îmi doresc să implementez programele Junior Achievement la clasă, pentru că le aplic din anul 2009 și consider că au un efect pozitiv asupra pregătirii elevului pentru societate. Simt că le lipsește elevilor la clasă acest gen de activități, learning by doing, în care ei se implică în mod real, cu pasiune, cu multă muncă, cu dăruire pentru a obține în final - rezultatul muncii lor. Ei învață să lucreze în echipă, să-și asume resposabilități, dezvoltându-și competențe esențiale pentru viața profesională și personală", a declarat Neaga Florica, profesoară la Liceul Tehnologic Nr.1 din Salonta, Bihor.
Profesorii și elevii beneficiază GRATUIT, prin participarea la fiecare program JA implementat la clasă sub forma CDȘ/CDL de:
*training și consultanță pentru implementarea activităților la clasă;  
*programă și set gratuit de materiale tipărite: ghidul profesorului, manualul elevului, materiale auxiliare (fișe, postere, suport online etc.);
*instrumente de evaluare: PRE-TEST și POST-TEST;
*activități individuale și în echipă;
*certificare pentru profesor și elevi;
*participare la competiții și proiecte naționale și internaționale
Programele JA sunt implementate în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice în baza Protocolului nr. 10184/14.05.2003, în peste 1.400 de şcoli publice din întreaga ţară, putând fi implementate sub formele Curriculum la Decizia Școlii (CDȘ)/Curriculum în Dezvoltare Locală (CDL).
În perioada 2 februarie - 1 martie, profesorii din toată țara pot opta pentru implementarea gratuită a programelor JA în anul școlar 2017-2018. Informații despre procesul de înscriere sunt disponibile pe www.jaromania.org/profesori
 
Despre Junior Achievement România
Junior Achievement România este o organizație non-profit, având ca misiune dezvoltarea în România a programelor internaționale JA de educație economică, antreprenorială și financiară, de etică și responsabilitate socială, de sănătate și viață activă. În prezent, 39 de țări din Europa și 123 de țări din toată lumea urmează programele JA. În România, activitățile JA sunt urmate gratuit un sfert de milion de elevi din 1.400 de școli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice și prin susținerea financiară din partea comunității de afaceri.
Web: www.jaromania.org  | www.facebook.com/JuniorAchievementRO
Alice Duțu

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 12:32:46 Ora standard a Europei de Est