Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Stagii de practică în străinătate pentru elevii de la ,,Ioan Ciordaş” Beiuş

În cadrul unui proiect Erasmus

Stagii de practică în străinătate pentru elevii de la ,,Ioan Ciordaş” Beiuş

În perioada 9 - 27.01.2017, 15 elevi din clasa a X-a, de la Colegiul Tehnic ,,Ioan Ciordaş" Beiuş, calificarea Tehnician în activităţi de comerţ şi doi profesori însoţitori au efectuat o mobilitate de formare profesională în Montijo - Portugalia, în cadrul proiectului ERSMUS+ cu titlul ,,European Mobility for European Students", referință proiect 2016-1-RO01-KA102-023354, coordonat de Liceul Tehnologic de Turism şi Alimentaţie Arieşeni.

Grupul țintă căruia i se adresează proiectul este reprezentat de 71 de elevi aflați în formare inițială în cadrul a patru unități de învățământ profesional și tehnic din județele Deva, Bihor și Alba, în clasele a X-a, a XII-a și anul II școală profesională, domeniile Turism și alimentație și Comerț. Activitățile vizate de proiect sunt activități de formare profesională, activități de pregătire lingvistică și activități de pregătire culturală prin vizite culturale în Lisabona și împrejurimile acesteia. Plasamentele de formare durează  trei săptămâni și sunt parte integrantă a ciclului de formare profesională a participanților astfel încât rezultatele învățării dobândite de ei în stagiu vor fi transferate, validate și recunoscute în România.
Cei 15 elevi beiuşeni participanți la proiect şi-au desfăşurat stagiile de practică în patru mari supermarket-uri: E.Leclerc, O Azeiteiro, Continente-Modelo și Loja do Helder.
Rezultatele înregistrate de elevii noștri pot fi sintetizate astfel:
*15 elevi de la Colegiul Tehnic ,,Ioan Ciordaș" Beiuș au dobândit într-un mediu de muncă multicultural competențe și abilități corespunzătoare unităților de competențe cheie ale calificării Tehnician în activităţi de comerţ, certificate prin instrumente europene, Documentul de mobilitate EUROPASS și incluse în calificare prin instrumente ECVET (European Credits for Vocational Educational Training).
*15 elevi au acumulat experienţe practice deosebite, într-un mediu de muncă european, a căror certificare îi va susține în viitor într-un mediu concurențial la angajare.
*15 elevi au folosit limbile străine (engleza și portugheza) în diverse contexte profesionale și sociale, îmbunătățindu-și astfel abilitățile de comunicare, relaționare și comportamentale, devenind mai ,,europeni". 
Impactul preconizat al proiectului este reducerea absenteismului şi a abandonului şcolar, creșterea succesului educațional și a ratei de tranziție spre niveluri de învățământ superioare, sporirea interesului participanţilor față de domeniul de calificare ca premise pentru o bună inserție viitoare pe piața muncii.
Monenciu Rodica

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 21:28:40 Ora de vară a Europei de Est