Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Raport pe anul 2016, proiecte pentru 2017

Instituția Arhitectului-Șef

Raport pe anul 2016, proiecte pentru 2017

Viceprimarul Mircea Mălan a susținut ieri, 9 februarie 2017, alături de directorul executiv Adriana Lipoveanu, arhitectul-șef al orașului, o conferință de presă în care a fost prezentat Raportul de activitate pe 2016 a Instituției Arhitectului-Șef.

La conferință au participat şi Lucia Iacob - şef serviciu autorizări, precum și Carmen Cioflan - şef birou GIS.
În deschiderea conferinței de presă, viceprimarul Mircea Mălan a vorbit despre rolul esenţial jucat de Instituția Arhitectului-Șef pentru orașul nostru, fie că e vorba de proiectele de reabilitare a clădirilor monument-istoric, fie de eliberarea autorizațiilor de urbanism sau de impunerea regulamentului de publicitate. „Din cifrele pe care le avem se poate observa că în anul 2016 Instituția Arhitectului-Șef a avut o activitate intensă în toate domeniile de activitate. În ceea ce privește numărul documentelor eliberate, se poate observa o creștere semnificativă, ceea ce arată că orașul Oradea se dezvoltă în mod semnificativ,  respectiv că încercăm să ne adaptăm nevoilor concrete ale cetățenilor", a menționat Mircea Mălan.
Mai multe construcţii, mai puţine demolări
În continuare, arhitectul-șef al orașului, Adriana Lipoveanu, a prezentat Raportul de activitate al instituției pe care o conduce, subliniind că față de anii anteriori se poate constata o creștere numerică a tuturor cererilor pentru emiterea actelor specifice: certificate de urbanism, autorizații de construire, autorizații de desființare, ceea ce este un indicator urban foarte bun pentru dezvoltarea orașului.
,,Deoarece Primăria Oradea permite cetățenilor și solicitarea actelor specifice și în regim de urgență, activitate introdusă în anul 2014, numărul solicitărilor pentru emitere în regim de urgență și-a continuat trendul crescător, ceea ce ne întărește convingerea că a fost o inițiativă bună, numărul documentelor emise în regim de urgență crescând cu 22% față de anul 2015. De asemenea, și obiectivul propus pe anul trecut, de a scurta perioadele de emitere și pentru regimul normal la 7 zile pentru certificatele de urbanism, respectiv de 15 zile pentru autorizațiile de construire s-a îndeplinit în majoritatea cazurilor", a adăugat dna Lipoveanu.
Totodată, Adriana Lipoveanu a precizat că din analiza cifrelor statistice se poate observa continuarea trendului crescător în ceea ce privește construcțiile noi/extinderile construcțiilor, astfel că față de anul 2015 se înregistrează o creștere de 41%, iar față de media ultimilor 5 ani se înregistrează o creștere de 57%. Astfel, toți indicatorii urbani înregistrează creșteri, cu excepția adeverințelor de desființare a construcțiilor, ceea ce arată faptul că în anul 2016 s-a demolat mai puțin cu cca. 20% decât în anul 2015.
În ceea ce privește activitatea Comisiei Municipale de Urbanism și Amenajarea Teritoriului (CMUAT), anul trecut au fost analizate 116 documentații de urbanism, 90 PUZ-uri și 26 PUD-uri, iar ca documentații promovate și aprobate de către Consiliul Local, în 2016 au fost înaintate spre discuție și aprobate de către Consiliul Local un număr de 29 documentații de urbanism: 21 PUZ-uri și 8 PUD-uri.
Arhitectul-șef a enumerat și câteva dintre documentațiile care au vizat proiecte foarte importante ale Primăriei Oradea, analizate și avizate în cadrul ședințelor CMUAT, precum: sala de sport polivalentă, restaurarea casei Darvas-La Roche, reabilitarea și refuncționalizarea imobilului Clădirea Manejului din Ansamblul Cazarma Husarilor, construirea podului rutier peste Crișul Repede între străzile Plevnei și Szigligeti Ede, drum de legătură între Strada Suişului și Calea Bihorului, drumuri colectoare Calea Sîntandrei - Calea Aradului etc.
Continuă reabilitarea faţadelor în centrul istoric
În ceea ce privește proiectele importante pentru anul 2017, acestea privesc atât continuarea proiectelor de dezvoltare locală începute în anii anteriori, care continuă sau se vor finaliza în anul 2017, cât şi și lucrări noi.
Astfel, se are în vedere elaborarea PUZ constituire drumuri colectoare, însoțitoare ale șoselei de centură, elaborare PUZ zona construită protejată Centru Istoric, elaborare PUZ urbanizare și creare drumuri colectoare adiacente șoselei de centură Calea Ogorului şi preluarea documentațiilor de urbanism în format online. Directorul executiv al Instituției Arhitectului-Șef a mai amintit printre proiectele majore pe anul 2017 valorificarea potențialului ambiental al malurilor Crișului Repede prin realizarea unităților de alimentație publică cu terasă  în zona Podului Sf. Ladislau, refacerea zonelor publice cu impact major asupra vieții și imaginii urbane (proiect de reabilitare Pasaj Madach, amenajarea piațetei peste parcarea subterană din Strada Independenței), respectiv proiectul ,,Protejarea și promovarea patrimoniului art-nouveau", finanțat în cadrul programului ,,Transnațional Dunărea", având o valoare de 1.649.559 euro, din care Municipiului Oradea îi revin 320.711 euro.
În ceea ce priveşte reabilitarea fondului construit din zona centrală prin programul multianual, Adriana Lipoveanu a arătat că în acest an va continua reabilitarea faţadelor unor clădiri, începută în anii 2015 şi 2016: palatele Stern, Moskovits Miksa şi Apollo, precum şi clădirile de pe Republicii Nr. 13 şi din Piaţa Unirii Nr. 6. Urmează ca în 2017 să înceapă şi reabilitarea palatelor Fuchsl, Adorjan I şi II, Ullman, Casa Deutsch şi alte 11 imobile de pe Strada Vasile Alecsandri, precum şi imobilele din Piaţa Ferdinand Nr. 1 şi 3. (B.P.)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 23:28:54 Ora de vară a Europei de Est