Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Raport pe anul 2016, proiecte pentru 2017

Instituția Arhitectului-Șef

Raport pe anul 2016, proiecte pentru 2017

Viceprimarul Mircea Mălan a susținut ieri, 9 februarie 2017, alături de directorul executiv Adriana Lipoveanu, arhitectul-șef al orașului, o conferință de presă în care a fost prezentat Raportul de activitate pe 2016 a Instituției Arhitectului-Șef.

La conferință au participat şi Lucia Iacob - şef serviciu autorizări, precum și Carmen Cioflan - şef birou GIS.
În deschiderea conferinței de presă, viceprimarul Mircea Mălan a vorbit despre rolul esenţial jucat de Instituția Arhitectului-Șef pentru orașul nostru, fie că e vorba de proiectele de reabilitare a clădirilor monument-istoric, fie de eliberarea autorizațiilor de urbanism sau de impunerea regulamentului de publicitate. „Din cifrele pe care le avem se poate observa că în anul 2016 Instituția Arhitectului-Șef a avut o activitate intensă în toate domeniile de activitate. În ceea ce privește numărul documentelor eliberate, se poate observa o creștere semnificativă, ceea ce arată că orașul Oradea se dezvoltă în mod semnificativ,  respectiv că încercăm să ne adaptăm nevoilor concrete ale cetățenilor", a menționat Mircea Mălan.
Mai multe construcţii, mai puţine demolări
În continuare, arhitectul-șef al orașului, Adriana Lipoveanu, a prezentat Raportul de activitate al instituției pe care o conduce, subliniind că față de anii anteriori se poate constata o creștere numerică a tuturor cererilor pentru emiterea actelor specifice: certificate de urbanism, autorizații de construire, autorizații de desființare, ceea ce este un indicator urban foarte bun pentru dezvoltarea orașului.
,,Deoarece Primăria Oradea permite cetățenilor și solicitarea actelor specifice și în regim de urgență, activitate introdusă în anul 2014, numărul solicitărilor pentru emitere în regim de urgență și-a continuat trendul crescător, ceea ce ne întărește convingerea că a fost o inițiativă bună, numărul documentelor emise în regim de urgență crescând cu 22% față de anul 2015. De asemenea, și obiectivul propus pe anul trecut, de a scurta perioadele de emitere și pentru regimul normal la 7 zile pentru certificatele de urbanism, respectiv de 15 zile pentru autorizațiile de construire s-a îndeplinit în majoritatea cazurilor", a adăugat dna Lipoveanu.
Totodată, Adriana Lipoveanu a precizat că din analiza cifrelor statistice se poate observa continuarea trendului crescător în ceea ce privește construcțiile noi/extinderile construcțiilor, astfel că față de anul 2015 se înregistrează o creștere de 41%, iar față de media ultimilor 5 ani se înregistrează o creștere de 57%. Astfel, toți indicatorii urbani înregistrează creșteri, cu excepția adeverințelor de desființare a construcțiilor, ceea ce arată faptul că în anul 2016 s-a demolat mai puțin cu cca. 20% decât în anul 2015.
În ceea ce privește activitatea Comisiei Municipale de Urbanism și Amenajarea Teritoriului (CMUAT), anul trecut au fost analizate 116 documentații de urbanism, 90 PUZ-uri și 26 PUD-uri, iar ca documentații promovate și aprobate de către Consiliul Local, în 2016 au fost înaintate spre discuție și aprobate de către Consiliul Local un număr de 29 documentații de urbanism: 21 PUZ-uri și 8 PUD-uri.
Arhitectul-șef a enumerat și câteva dintre documentațiile care au vizat proiecte foarte importante ale Primăriei Oradea, analizate și avizate în cadrul ședințelor CMUAT, precum: sala de sport polivalentă, restaurarea casei Darvas-La Roche, reabilitarea și refuncționalizarea imobilului Clădirea Manejului din Ansamblul Cazarma Husarilor, construirea podului rutier peste Crișul Repede între străzile Plevnei și Szigligeti Ede, drum de legătură între Strada Suişului și Calea Bihorului, drumuri colectoare Calea Sîntandrei - Calea Aradului etc.
Continuă reabilitarea faţadelor în centrul istoric
În ceea ce privește proiectele importante pentru anul 2017, acestea privesc atât continuarea proiectelor de dezvoltare locală începute în anii anteriori, care continuă sau se vor finaliza în anul 2017, cât şi și lucrări noi.
Astfel, se are în vedere elaborarea PUZ constituire drumuri colectoare, însoțitoare ale șoselei de centură, elaborare PUZ zona construită protejată Centru Istoric, elaborare PUZ urbanizare și creare drumuri colectoare adiacente șoselei de centură Calea Ogorului şi preluarea documentațiilor de urbanism în format online. Directorul executiv al Instituției Arhitectului-Șef a mai amintit printre proiectele majore pe anul 2017 valorificarea potențialului ambiental al malurilor Crișului Repede prin realizarea unităților de alimentație publică cu terasă  în zona Podului Sf. Ladislau, refacerea zonelor publice cu impact major asupra vieții și imaginii urbane (proiect de reabilitare Pasaj Madach, amenajarea piațetei peste parcarea subterană din Strada Independenței), respectiv proiectul ,,Protejarea și promovarea patrimoniului art-nouveau", finanțat în cadrul programului ,,Transnațional Dunărea", având o valoare de 1.649.559 euro, din care Municipiului Oradea îi revin 320.711 euro.
În ceea ce priveşte reabilitarea fondului construit din zona centrală prin programul multianual, Adriana Lipoveanu a arătat că în acest an va continua reabilitarea faţadelor unor clădiri, începută în anii 2015 şi 2016: palatele Stern, Moskovits Miksa şi Apollo, precum şi clădirile de pe Republicii Nr. 13 şi din Piaţa Unirii Nr. 6. Urmează ca în 2017 să înceapă şi reabilitarea palatelor Fuchsl, Adorjan I şi II, Ullman, Casa Deutsch şi alte 11 imobile de pe Strada Vasile Alecsandri, precum şi imobilele din Piaţa Ferdinand Nr. 1 şi 3. (B.P.)

Trimite email
sâmbătă, 1 noiembrie 2025, 18:53:40 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Duminică, 23 noiembrie,
AZTECA - Lansare ,,ÎNGER & D3MON" la Quantic, București.
Deci: duminică, 23 noiembrie 2025, de la ora 19.00 - Înger și demon...