Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

O altfel de școală la Oradea prin Fondul Științescu și Fundația Comunitară

Științescu Oradea, ediția I

O altfel de școală la Oradea prin Fondul Științescu și Fundația Comunitară

Fundația Comunitară Oradea a lansat la sfârșitul anului trecut prima ediție a programului Științescu în Oradea, din dorința de a stimula interesul şi de a dezvolta abilitățile și potențialul tehnic al elevilor din județul Bihor prin finanțarea de proiecte educaționale ce propun o abordare multi-disciplinară și aplicată a științelor.

Pentru prima ediție a programului Științescu Oradea am primit proiecte din toate ariile STEM (științe, tehnologie, inginerie, matematică), cuprinzând activități diverse și interesante. După o sesiune îndelungată de lucru, adunat și scăzut de puncte, treisprezece idei de proiecte au primit votul de încredere al juriului pentru a primi finanțare.
Proiectele care au fost finanțate sunt:
1.Științescu cercetează mediul urban - activități de investigare a mediului urban pe raza oraşului Oradea, analizând fenomene fizice, chimice, biologice şi ecologice studiate doar din punct de vedere teoretic. Proiectul este inițiat de Liceul Greco-Catolic ,,Iuliu Maniu" în parteneriat cu Facultatea de Protecția Mediului;
2.Chem4FUN - proiect inițiat de elevul Andrei Bădulescu (Colegiul Național ,,Emanuil Gojdu") care prevede organizarea unor ateliere de experimente distractive pentru elevii de gimnaziu din Oradea și Bihor cu ajutorul unui laborator mobil;
3.Viața peste care călcăm - inițiat de un grup de profesori din cadrul Colegiului Național ,,Iosif Vulcan", proiectul propune activități care vizează studierea stratului superficial al solului și impactul antropizării asupra acestuia;
4.CoderDojo Oradea - echipa de mentori propune desfășurarea unor ateliere săptămânale de inițiere și învățare programare pentru tinerii din Oradea și Bihor cu vârste cuprinse între 7 și 15 ani;
5.Gojdiștiința - inițiat de un grup de profesori din cadrul Colegiul Național ,,Emanuil Gojdu", proiectul propune activități de cercetare prin care elevii de gimnaziu să-și formeze deprinderi de studiere şi prevedere a fenomenelor meteorologice şi a efectelor acestora în activitatea de zi cu zi;
6.Peța în eprubetă - propus de o echipă de proiect din cadrul Liceului Teoretic ,,Onisifor Ghibu", vizează efectuarea unor analize periodice fizico-chimice ale apei pârâului Peța pentru a putea stabili vulnerabilitatea ecosistemului;
7.Generația Z Inventatorii viitori - ateliere de cercetare privind energia alternativă regenerabilă și ateliere de creație animații, inițiate de profesori din cadrul Liceului Teologic Romano-Catolic ,,Szent Laszlo";
8.RobotEm - cerc de robotică în cadrul căruia elevi din clasele VII-IX de la Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" vor participa la activități de inițiere în programare și electronică;
9.Play with Statistic - echipa de liceeni ,,Emi Team Idei" de la Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" propune realizarea unor activități pentru elevii de gimnaziu din Oradea care să-i inițieze și să-i învețe elementele de bază ale statisticii;
10.Experimente distractive în Lumea Piticilor Talentați prin Bihor - ateliere de experimente științifice adresate copiilor între 6 și 8 ani din mediul rural, propuse de clubul ,,Lumea Piticilor Talentați";
11.Știința ad-hoc - inițiat de studentul la Mecatronică, Teodor Furtos, proiectul vizează activități de programare și robotică prin familiarizarea cu tehnologia de tipărire 3D în liceele teoretice „Onisifor Ghibu" și „Lucian Blaga";
12.IT pentru copii - club de programare pentru elevii din Oradea cu vârste cuprinse între 11 și 15 ani, propus de CoderDojo Oradea @Cantemir;
13.Educație prin distracție - echipa de liceeni de la Colegiul Național ,,Octavian Goga" Marghita își propune desfășurarea unor experimente distractive pentru elevii din clasele I-VIII din Marghita.
Valoarea fondurilor destinate finanțării proiectelor câștigătoare ale primei ediții a programului este de 112.930 lei (26.900 USD). Jumătate din această sumă este oferită de Romanian-American Foundation sub forma unei contribuții egale cu suma mobilizată de Fundația Comunitară Oradea de la finanțatorii locali: Decitex RO, CITR, Raiffeisen Bank, Celestica, Sema Express, Inteva, Faist Mekatronic, Qubiz, Holcim, Asociația Selina, Inovativ Logistic, Best Consulting, Partizan Security, Consult Center, EGV Trust.
Prima ediție a programului se va încheia la sfârșitul lunii iunie, urmând ca cea de-a doua ediție să fie lansată în toamnă.
Pentru mai multe detalii, accesați: http://oradea.stiintescu.ro/ sau https://www.facebook.com/stiintescuoradea/ .
Claudia Abrudan - director executiv
director@fundatiacomunitaraoradea.ro
 
Despre Fundația Comunitară Oradea
Fundația Comunitară Oradea este o organizație non-guvernamentală, apolitică și non-profit, care își propune îmbunătăţirea vieţii locuitorilor din judeţul Bihor prin mobilizarea şi distribuirea de resurse pentru iniţiative locale. Facem posibil acest lucru prin încurajarea spiritului filantropic și de responsabilitate socială al organizaţiilor non-guvernamentale, companiilor și persoanelor fizice/grupurilor de iniţiativă, cu scopul de a acoperi nevoile mereu în schimbare ale comunității.
Fundația Comunitară Oradea face parte din programul național de ,,Fundații Comunitare", inițiat de Asociația pentru Relații Comunitare, în parteneriat cu Fundația pentru Parteneriat și Fundația Pact, cu sprijinul financiar al Charles Stewart Mott Foundation, Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe și Romanian-American Foundation.

 

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 23:00:44 Ora de vară a Europei de Est