Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Elevii Școlii Gimnaziale ,,Dacia” au câștigat 61 de premii și mențiuni

La cea de-a XX-a ediție a Concursului național Lumina Math, din 26 nov. 2016

Elevii Școlii Gimnaziale ,,Dacia” au câștigat 61 de premii și mențiuni

Și la ediția din 2016 a Concursului național Lumina Math, elevii Școlii Gimnaziale ,,Dacia" din Oradea s-au numărat printre marii câștigători ai competiției naționale, cu cele 61 de premii și mențiuni cucerite.

Eforturile depuse și performanțele obținute au fost răsplătite ieri (joi, 23 februarie 2017) de către domnul director, profesor dr. Florian Hava, și coordonatorul pe școală al acestui concurs, doamna profesor Diana Curilă, care le-au înmânat diplomele, în prezența unui număr mare de elevi, cadre didactice și părinți.
Clasa a III-a B, prof. Diana Zlibuț - 19 premii și mențiuni
La nivel de școală, cele mai multe și mai valoroase premii le-au adus elevii clasei a III-a B; ei confirmă, repetând și în 2016, performanța din 2015... și ceva în plus. Dacă în clasa a II-a, elevii doamnei profesor Diana Zlibuț obțineau 15 premii, în 2016 au ridicat ștacheta la 19. Și au făcut o tradiție din a câștiga și Tabăra de la Poligrafu, oferită de organizatori elevului cu cel mai mare punctaj din județ. Dacă în 2015, marele premiu a fost cucerit de Ema Constăngioară, în 2016, Tabăra de la Poligrafu a fost câștigată cu brio de colegul Emei, Luca Ardelean.
Secretul succesului!
-Există un secret în obținerea unor asemenea rezultate? am întrebat-o pe doamna profesor Diana Zlibuț.
-Elevii trebuie motivați, determinați să învețe, sprijiniți să o facă, atât la școală, cât și acasă, controlați și încurajați în permanență. Pentru că drumul spre performanță cere implicare totală din partea celor trei actori, în principal, sârguință și efort propriu susținut din partea elevului, care este piesa de bază pe tabla de șah. Noi ne alăturăm lui cu responsabilitate și dăruire, îi dăm aripi și îl îndrumăm cu bucuria pe care el trebuie să o simtă, iar recompensa pentru efort și performanță trebuie să vină obligatoriu pentru a-l motiva, a întreține arderile și forța sa interioară, dorința de a persevera și a se angaja la noi eforturi...  
La nivelul clasei a III-a B, din cei 19 laureați: opt au obținut premiul I, cinci - premiul al II-lea, doi - premiul al III-lea și patru mențiuni.
Premiul I: Ardelean Luca - 94,02803 p.- locul I - Tabăra de la Poligrafu; Zdrehuș Adrian - 91,52702 p. - locul II; pe locul III, cu același punctaj, s-au clasat trei elevi: Morozan David -91,02702 p., Madi Mihai - 91,02702 p. și Constăngioară Ema - 91,02702 p.; Curț Lavinia - 88,52403 p. - locul IV; Șereș Albert - 85,02502 p.- locul V; Cocoș Raluca - 83,52403 p. - locul VI; premiul  al II-lea: Iova Casian, Nagy Alexandra, Danșa Daria, Cătană Sara și Curț Diana; premiul al III-lea: Timiș Elena și Băcioiu Bianca; mențiuni: Duluș-Gaboraș Andrei, Ștefan Georgiana, Popovici Ștefan și Cighir Raul.
Celelalte 42 de premii și mențiuni
Clasa a II-a A, prof. Simona Cobe - șase premii și mențiuni
Băican Vlad, premiul I, Sandor Sara - II, Negruțiu Sorina - III, și trei mențiuni: Câmpan Ayanna, Stanciu Francesca și Duluș Elisa.
Clasa a III-a A, prof. Simona Fabian - șase premii și mențiuni
Paruș Ștefan - premiul I, Sturza Mihnea și Matei Iulia - III, și trei mențiuni: Cuc Iustin, Leucea Mihnea Luca și Cosma Guler Vlad Ștefan.
Clasa a IV-a A, profesor Amalia Ciorba - șase premii și mențiuni
Cioban Alexandru și Harn Daria - premiul al II-lea, Barbeș Alexandru și Verdeș Diana - III, și două mențiuni: Lazău Luca și Ovănescu Vlad.
Clasa a IV-a C, profesor Aurora Feier - cinci premii și mențiuni
Aron Luca, Horj Ayanna și Nicola Alessia - premiul al II-lea, Mihuța Mara și Vulpe Luca - mențiuni.
Clasa a II-a D, profesor Maria Floruț - cinci premii și mențiuni
Haneș Mihai - premiul al II-lea, Mazilescu Mara și Andre Stephanie - III, Husaru Șerban și Lupșe Dragoș - mențiuni.
Clasa a III-a D, profesor Viorica Iancu - patru premii și mențiuni
Sturz Miruna - premiul I, Dragoș Sebastian și Galea Adrian - III și Pop Amalia - mențiune.
Clasa a IV-a B, profesor Paula Vidican - trei premii și mențiuni
Bănică Diana - premiul al II-lea, Botău Maria - III și Ianc Antonia - mențiune.
Clasa a II-a E, profesor Lucia Leț - două premii
Bungău Ștefan și Szabo Sara - premiul al III-lea.
Clasa a II-a B, profesor Gabriela Negruț - un premiu și o mențiune
Gligor Andrei - premiul I, Ciaca Dragoș - mențiune.
 Clasa a IV-a D, profesor Maria Iagăr - o mențiune
Corbu Octavian - mențiune.
La gimnaziu, s-au obținut două mențiuni
Berce Darius, cls. a V-a C, profesor Monica Berce și Gânțe Patrick, cls. a VII-a D, profesor Diana Curilă.
Felicitări celor 61 de elevi, profesorilor îndrumători și părinților!
Moise-Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Elevii Școlii Gimnaziale ,,Dacia" au câștigat 61 de premii și mențiuni.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 09:13:27 Ora standard a Europei de Est