Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cursul ,,Desenul şi comunicarea prin imagini”

Eveniment „TopFormalis”

Cursul ,,Desenul şi comunicarea prin imagini”

Asociaţia pentru Educaţie şi Formare „TopFormalis" din Oradea, în colaborare cu Casa Corpului Didactic Bihor, a organizat cursul cu tema: Desenul şi comunicarea prin imagini, în perioada 25-26 februarie 2017 la Mânăstirea „Izvorul Tămăduirii" din localitatea Petrova, judeţul Maramureş, în zona pădurii Hera.

Motivaţia alegerii acestei locaţii a fost dată de dorinţa de a asocia o temă care, prin specificul ei, este apropiată sufletului, cu un cadru natural şi spiritual deosebit conferit de o mânăstire amplasată într-un loc încărcat de frumos şi istorie.
Cursul s-a adresat studenţilor şi cadrelor didactice care au dorit să îşi îmbunătăţească abilităţile de a comunica prin imagini şi de a realiza desene sugestive destinate acestui scop.
Formatori au fost prof. Mircea Botog și conf. univ. dr. Ramona Novicov.
Pe traseu au fost vizitate Cimitirul Vesel de la Săpânța și Memorialul din Sighetu Marmației.
Justificare
În zilele noastre, comunicarea are loc preponderent pe cale vizuală. Fără să vrem, ne-am obişnuit să preluăm informaţii vizuale de la televizor sau de pe internet. Percepţia imaginii se realizează rapid, aproape instantaneu, dar realizarea ei, construcţia imaginii, necesită timp şi respectarea unor reguli. Aceste reguli de construcţie a imaginii le-am studiat în cursul de anul trecut. Pe baza lor înţelegem un mesaj pe care îl primim sau vrem să îl transmitem pe cale vizuală. Este vorba de reguli de compoziţie plastică sau de gramatica limbajului vizual, pe care mulţi dintre noi le folosim, fără să conştientizăm acest lucru în mod prealabil. Cursul de faţă îşi propune să ajute profesorii de diferite specialităţi, să îşi îmbogăţească posibilităţile de comunicare vizuală, pornind din domeniul desenului, spre nevoile lor curente de exprimare şi vizualizare a ideilor personale sau a materiei pe care o predă. 
Orice desen artistic pentru ca să poată fi perceput, „citit" şi înţeles corect, trebuie să aibă o coerenţă în exprimarea plastică, o legătură între elementele vizuale și mesajul transmis. Vom ajuta cursanţii să cunoască și să deprindă elementele de bază ale desenului, în creion grafit şi cărbune, dar şi să realizeze propriile lor lucrări. În cadrul cursului de faţă, vom arăta care sunt tehnicile de desen care au fost folosite în diferite perioade istorice. Vom încerca să analizăm şi să înţelegem mesajul desenului, dar și să ne exprimăm propriile idei. Cursul se adresează atât începătorilor, cât și celor avansaţi. Se poate lucra pe grupe sau în echipă. Materialul cursului va fi prezentat vizual în PowerPoint. Cursanţii vor avea asigurate materialele de desen: bloc de desen, creion grafit, cărbune de desen, radieră.
Scopul cursului a fost acela de a ajuta cursanţii să înţeleagă mesajul unui desen, dar şi să îşi exprime propriile idei prin parcurgerea celor două stadii:
Analiza imaginii grafice- un stadiu
Desen, tehnici de desen - un stadiu
Competenţe vizate
Cunoașterea elementelor de bază ale desenului, cunoașterea tehnicilor de bază ale desenului,
realizarea unor desene după model dat şi realizarea unor desene personale, planificarea pe module tematice:
Modul I: Elemente de bază ale desenului. Analiza plastică făcută pe imagini reprezentative
Modul II: Organizarea compoziției plastice Mijloace, tehnici, materiale
Modul III: Realizarea unor desene după model dat
Modul IV: Discuţii, dezbateri, propuneri etc.
Modulul V: Realizarea unor desene personale. Transmiterea unui mesaj vizual-plastic prin mijloace grafice proprii.
Vă aşteptăm cu drag la un nou eveniment marca TopFormalis!
Alin Crețu
Pentru mai multe poze (42 de poze), accesați Galeria foto: Cursul ,,Desenul şi comunicarea prin imagini”.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 13:56:01 Ora de vară a Europei de Est