Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Cursul ,,Desenul şi comunicarea prin imagini”

Eveniment „TopFormalis”

Cursul ,,Desenul şi comunicarea prin imagini”

Asociaţia pentru Educaţie şi Formare „TopFormalis" din Oradea, în colaborare cu Casa Corpului Didactic Bihor, a organizat cursul cu tema: Desenul şi comunicarea prin imagini, în perioada 25-26 februarie 2017 la Mânăstirea „Izvorul Tămăduirii" din localitatea Petrova, judeţul Maramureş, în zona pădurii Hera.

Motivaţia alegerii acestei locaţii a fost dată de dorinţa de a asocia o temă care, prin specificul ei, este apropiată sufletului, cu un cadru natural şi spiritual deosebit conferit de o mânăstire amplasată într-un loc încărcat de frumos şi istorie.
Cursul s-a adresat studenţilor şi cadrelor didactice care au dorit să îşi îmbunătăţească abilităţile de a comunica prin imagini şi de a realiza desene sugestive destinate acestui scop.
Formatori au fost prof. Mircea Botog și conf. univ. dr. Ramona Novicov.
Pe traseu au fost vizitate Cimitirul Vesel de la Săpânța și Memorialul din Sighetu Marmației.
Justificare
În zilele noastre, comunicarea are loc preponderent pe cale vizuală. Fără să vrem, ne-am obişnuit să preluăm informaţii vizuale de la televizor sau de pe internet. Percepţia imaginii se realizează rapid, aproape instantaneu, dar realizarea ei, construcţia imaginii, necesită timp şi respectarea unor reguli. Aceste reguli de construcţie a imaginii le-am studiat în cursul de anul trecut. Pe baza lor înţelegem un mesaj pe care îl primim sau vrem să îl transmitem pe cale vizuală. Este vorba de reguli de compoziţie plastică sau de gramatica limbajului vizual, pe care mulţi dintre noi le folosim, fără să conştientizăm acest lucru în mod prealabil. Cursul de faţă îşi propune să ajute profesorii de diferite specialităţi, să îşi îmbogăţească posibilităţile de comunicare vizuală, pornind din domeniul desenului, spre nevoile lor curente de exprimare şi vizualizare a ideilor personale sau a materiei pe care o predă. 
Orice desen artistic pentru ca să poată fi perceput, „citit" şi înţeles corect, trebuie să aibă o coerenţă în exprimarea plastică, o legătură între elementele vizuale și mesajul transmis. Vom ajuta cursanţii să cunoască și să deprindă elementele de bază ale desenului, în creion grafit şi cărbune, dar şi să realizeze propriile lor lucrări. În cadrul cursului de faţă, vom arăta care sunt tehnicile de desen care au fost folosite în diferite perioade istorice. Vom încerca să analizăm şi să înţelegem mesajul desenului, dar și să ne exprimăm propriile idei. Cursul se adresează atât începătorilor, cât și celor avansaţi. Se poate lucra pe grupe sau în echipă. Materialul cursului va fi prezentat vizual în PowerPoint. Cursanţii vor avea asigurate materialele de desen: bloc de desen, creion grafit, cărbune de desen, radieră.
Scopul cursului a fost acela de a ajuta cursanţii să înţeleagă mesajul unui desen, dar şi să îşi exprime propriile idei prin parcurgerea celor două stadii:
Analiza imaginii grafice- un stadiu
Desen, tehnici de desen - un stadiu
Competenţe vizate
Cunoașterea elementelor de bază ale desenului, cunoașterea tehnicilor de bază ale desenului,
realizarea unor desene după model dat şi realizarea unor desene personale, planificarea pe module tematice:
Modul I: Elemente de bază ale desenului. Analiza plastică făcută pe imagini reprezentative
Modul II: Organizarea compoziției plastice Mijloace, tehnici, materiale
Modul III: Realizarea unor desene după model dat
Modul IV: Discuţii, dezbateri, propuneri etc.
Modulul V: Realizarea unor desene personale. Transmiterea unui mesaj vizual-plastic prin mijloace grafice proprii.
Vă aşteptăm cu drag la un nou eveniment marca TopFormalis!
Alin Crețu
Pentru mai multe poze (42 de poze), accesați Galeria foto: Cursul ,,Desenul şi comunicarea prin imagini”.

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:37:44 Ora standard a Europei de Est