Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

S-a semnat un acord de parteneriat cu o grădiniță din Turcia

Vineri, la Grădinița nr. 28 din Oradea

S-a semnat un acord de parteneriat cu o grădiniță din Turcia

Asistent univ. drd. Simona Laurian, de la Universitatea din Oradea, a facilitat încheierea unui acord de parteneriat între Grădinița nr. 28 din Oradea și grădinița coordonatoare a Universității Canakkle Onseikz Mart din orașul Terzioglu (Turcia).

 Astfel, vineri (24 octombrie 2008), o delegație din partea Universității și grădiniței din Turcia (condusă de prof. Ebru Aktan Kerem, consultant educațional) a făcut o primă vizită  la Grădinița nr. 28 din Oradea, prilej cu care  s-a și semnat acordul de parteneriat, după cum am aflat de la directorul grădiniței, prof. Cornelia Româneac.
„Prin acest acord de parteneriat, am convenit derularea unor acțiuni comune între grădinițele noastre în cadrul proiectului „Împreună în Europa”, în vederea stabilirii unei bune comunicări, a realizării a tot ceea ce se înțelege prin trainice prietenii și a creșterii prestigiului celor două unități de învățământ din Oradea și Terzioglu (Turcia)”, ne-a declarat directoarea grădiniței.
Vineri, deci, delegația din Turcia a vizitat grădinița, a oficializat parteneriatul, s-au purtat discuții pe marginea celor două sisteme de învățământ, cu referire expresă la curricula învățământului preșcolar, iar la plecare, gazdele au și înmânat delegației circa 50 de lucrări ale copiilor din cele zece grupe ale grădiniței, elaborate anume în lumina acestui parteneriat, pe tema prieteniei copiilor de pretutindeni. Trebuie să precizăm faptul că lucrările copiilor de la Grădinița nr. 28 din Oradea vor fi expuse, pe 23 aprilie 2009, în și de Ziua copiilor din Turcia, la grădinița parteneră, alături de lucrări ale copiilor din mai multe țări. În Turcia, Ziua copilului se sărbătorește pe 23 aprilie, începând din 1928. În măsura în care partenerii orădeni vor dispune de finanțele necesare, s-ar putea să onoreze invitația lansată de prof. Ebru Aktan Kerem de a participa la manifestările care vor avea loc în orașul Terzioglu.
În pozele pe care vi le supunem atenției, veți putea constata deschiderea europeană a copiilor de la Grădinița nr. 28, crâmpeie de suflet vibrând sub pensula micilor pictori. (Ov. D.) 
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:  S-a  semnat un acord de parteneriat cu o grădiniță din Turcia.       

Trimite email
luni, 15 decembrie 2025 la 03:18:42 Ora standard a Europei de Est