Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Junior Achievement România a lansat programul „Piața de capital”

Ieri, la C.T. „M. Viteazul” și Univ. Oradea

Junior Achievement România a lansat programul „Piața de capital”

Din 1993, organizația Junior Achievement România (JAR) ”investește în educație”, adică implementează programe de educație economică și antreprenorială adresate tinerilor. Pe 30 septembrie 2008, reprezentanții JAR (Luiza Marina Cristea și Daniela Staicu), în parteneriat cu reprezentanți ai Bursei de Valori București (Oana Năstase – director marketing și Iulian Lupu – expert financiar-bancar) și compania Vanguard, au demarat un turneu național - „JA in a Day” - în patru orașe (Bacău, Timișoara, Oradea și Cluj-Napoca, centre cu comunități educaționale puternice, cu istoric și rezultate notabile în implementarea și dezvoltarea programelor JAR), pentru lansarea programului de educație financiară “Piața de capital”.

Ieri (joi, 30 octombrie), echipa JAR și partenerii s-au întâlnit cu elevii, studenții și profesorii orădeni (bihoreni), în sala festivă a Colegiului Tehnic “Mihai Viteazul”, respectiv în amfiteatrul F 205 al Facultății de Științe Economice.
 “Scopul acestor manifestări este familiarizarea elevilor de liceu, studenților și profesorilor cu mecanismele pieței de capital din România. Pe lângă sesiunile informative susținute de reprezentanți ai Bursei de Valori București și companiei Vanguard, în cadrul conferinței, va fi lansat programul Junior Achievement de educație financiară „Piața de capital” fiind prezentate, totodată, manualul elevului și cel al studentului, ghidul profesorului și al consultantului și competiția de tranzacționare bursieră online pentru elevi și studenți”, ne-a declarat Luiza Cristea. La întâlnirea cu echipa JAR au răspuns prezent elevi și profesori de la colegiile tehnice orădene “Mihai Viteazul”, “Traian Vuia”, “Dimitrie Leonida” și “Ioan Ciordaș” din Beiuș, Colegiul Economic “Partenie Cosma” și Colegiul Național “Mihai Eminescu”. Sesiunile interactive (de la C.T. “Mihai Viteazul” și Universitatea Oradea) au fost urmate de competiția de tranzacționare bursieră online, cu participarea a șapte echipaje – companii (șase de elevi și una de profesori), care produc stiloul cu memorie (echopen) și care aveau de luat cinci decizii pentru obținerea unor profituri cât mai mari. În plus, profesorii au participat la trainingul cu tema: “Educația economică prin programele Junior Achievement - metodele “learning by doing”.
În amfiteatrul Universității orădene, oaspeții au fost așteptați cu interes de studenți ai Facultății de Științe Economice, specializarea finanțe – bănci, și profesori ai catedrei respective (conf. univ. dr. Daniela Zăpodeanu – șeful catedrei, prof. univ. dr. Ioan Dan Morar, lector univ. dr. Emil Chirilă și Mariana Farcaș, asis. univ. Diana Sabău-Popa și Diana Balaciu și preparator univ. Sorina Coroiu).
La finalul manifestărilor, Luiza Cristea s-a arătat mulțumită de reușita întâlnirilor cu elevii, studenții și profesorii bihoreni și a dorit să mulțumească gazdelor pentru ospitalitate și partenerilor pentru sprijin (cu deosebire dlui prof. Ruben Filimon - directorul C.T. “Mihai Viteazul”, conf. univ. dr. Daniela Zăpodeanu și dlui ing. Florian Mieluț, reprezentantul Inspectoratului Școlar).
În 17 noiembrie, “caravana” Junior Achievement România se va afla la Cluj-Napoca. (Ov. DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Junior Achievement România a lansat programul „Piața de capital” .

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 10:07:01 Ora de vară a Europei de Est