Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Fluturi pentru fluturi

Copiii sunt ca fluturii care zboară în văzduh

Fluturi pentru fluturi

Săptămâna 27.02. - 3.03.2017 a fost săptămâna ,,Școala altfel" la Liceul Tehnologic Nr. 1 Salonta.

Miercuri, 1.03.2017, în cadrul acestei săptămâni s-a desfășurat activitatea din cadrul proiectului educațional cu titlul ,,Fluturi pentru fluturi", în colaborare cu Liceul Tehnologic ,,Ioan Bococi" Oradea și coordonat de către profesoarele Szatmari Diana, Liceul Tehnologic Nr. 1 Salonta, Todor Eleonora și Olteanu Elena de la Liceul Tehnologic ,,Ioan Bococi" Oradea.
Proiectul a avut următorul motto: ,,Copiii sunt ca fluturii care zboară în văzduh. Unii se înalță mai sus ca alții, însă fiecare zboară cât de bine poate. De ce să-i compari între ei? Fiecare este diferit. Fiecare este special. Fiecare este frumos".
A instrui şi a educa prin textul literar constituie o importantă dimensiune valorică a şcolii, pe care dascălul trebuie s-o construiască prin simţiri autentice şi prin esenţializări menite să-i deschidă elevului universul viu al cunoaşterii şi al trăirilor semnificative estetic. Pornind de la entuziasmul prin care elevii mi-au vorbit, în urma lecturii, despre romanul Fluturi, de Irina Binder, m-am gândit să le propun o activitate pornind de la acest roman.
Scopul proiectului a fost: responsabilizarea socială a elevilor prin stimularea spiritului civic, al toleranței și înțelegerii diferențelor dintre indivizi prin organizarea unei activități comune cu elevii de la învățământul special; stimularea spiritului competitiv, al lucrului în echipă și conștientizarea elevilor prin asumarea responsabilităților.
Copiii cu nevoi speciale sunt ca fluturii cu o aripă rănită. Sunt la fel de frumoși ca și ceilalți, dar au nevoie de puțin ajutor pentru a-și desface aripile.
La activitate au participat 20 de elevi selectați din clasele IX-XI de la Liceul Tehnologic Nr. 1 Salonta și 20 de elevi de clasa a IV-a de la Liceul Tehnologic ,,Ioan Bococi" Oradea.
Activitatea a fost gândită transdisciplinar: biologie, limbă și comunicare și literatură, muzică și arte plastice și va ajuta la dezvoltarea mai multor competențe cum ar fi: cultivarea interesului pentru lectură şi a plăcerii de a citi, a gustului estetic în domeniul literaturii contemporane; stimularea creativităţii, a curiozităţii intelectuale, a comunicării și deschiderii culturale ca elemente constitutive ale personalităţii elevilor; educarea intelectuală, morală și estetică a tinerilor, pregătindu-i pentru o viaţă cu noi şi multiple provocări; stimularea gândirii autonome, reflexive şi critice în raport cu diversele mesaje receptate.
În prima parte a activități,i d-na profesor de biologie, Brata Nicoleta, le-a prezentat elevilor mai mari informații interesante despre fluturi din perspectiva biologiei. Coordonați de către d-na prof. Szatmari Diana, în urma informațiilor primite elevii au avut de redactat un text informativ, precizând ulterior trăsăturile stilului tehnico-științific folosit în text. Elevii au interpretat apoi citatele selectate de ei din romanul Fluturi, de Irina Binder, exprimându-și opiniile prin prisma propriilor valori și a propriei experiențe de lectură. Aceștia au fost încurajați să tragă niște concluzii asupra discuțiilor avute accentuându-se asupra rolului educativ al textului literar.
În partea a doua a activității elevii din clasele mari le-au prezentat elevilor de clasa a IV-a, învățământ special, simbolistica mărțișorului și legenda acestuia
și împreună cu ei au confecționat mărțișoare-fluturi prin tehnica quilling-ului.
Activitatea comună desfășurată cu acești copii de la clasele de învățământ special care funcționează în cadrul școlii noastre a avut un impact puternic asupra elevilor care au învățat să fie toleranți, să dăruiască și să se ajute unii pe alții.
La finalul activității elevii Liceului Tehnologic Nr.1 Salonta au oferit, în centrul orașului, felicitări cu mărțișoare cu ocazia zilei de 1 Martie.
Prof. Szatmari Diana
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Fluturi pentru fluturi.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 20:29:10 Ora de vară a Europei de Est