Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Mama mea gătește cel mai bine... desert!

De 8 Martie

Mama mea gătește cel mai bine... desert!

La Școala Gimnazială Internațională Agora, ziua de 8 Martie a fost una specială, elevii fiind antrenați într-un concurs culinar în care și-au pus la încercare talentul, pasiunea și dragostea pentru bucatele dulci pe care le adoră.

Inițiativa acestui proiect a pornit de la ideea că mamele pot petrece clipe minunate alături de copii în bucătărie, responsabilizarea acestora în îndeplinirea unor sarcini casnice, punerea în practică a orelor de educație tehnologică, creșterea interesului pentru arta culinară și bineînțeles manifestarea afectivității, a dragostei pe care mama o poartă față de copil și a copilului față de mamă.
Provocarea acestui an, a fost proiectul cu tema: ,,Mama mea gătește cel mai bine... ceva dulce". Astfel, mamele, împreună cu copiii lor, elevii noștri, au ales și preparat împreună, acasă, un desert, folosindu-se de ingrediente, imaginație, gust, arome, design, culoare, dar mai ales de originalitate și preferințe. Prăjiturile astfel rezultate din buna conlucrare a celor doi factori de decizie și execuție, au ajuns ieri (8 Martie) pe mesele din sala de expoziție, unde au fost prezentate de cei mai mici patiseri, în fața juriului și a colegilor.
Printre prăjiturile expuse s-au numărat câteva extrem de populare: tiramisu, oreo, rafaelo, tort de clătite, tort de mere, brioșe, tartă de fructe, eclere, missisippi, negrese și multe altele. Pentru o motivare aparte, prezentarea a îmbrăcat haina concursului, iar concursul s-a desfășurat pe două etape: finala pe clasă și finala pe școală, produsele fiind jurizate de cadrele didactice din școală, alternativ, astfel încât deliberarea să fie făcută în mod obiectiv. Fiecare clasă a fost jurizată de un număr de trei cadre didactice, care, după degustare, analiza conținutului și răspunsurile primite din partea copiilor cu privire la platingul și conținutul dulciurilor expuse, au alcătuit un clasament.
Câștigătorii pe clase au fost premiați astfel: Tănase Aris - din clasa pregătitoare - a primit un set de ustensile de bucătărie; Suciu Ianis - din clasa I - un set de ustensile de bucătărie; Corridoni Margot - clasa a II-a - tel pentru creme; Bungău Vlad  - clasa a III-a - lingură pentru servit înghețata; Pădureanu Kiss Alice - din clasa a IV-a - tel pentru spume; Pal Riccardo - clasa a V-a - linguriță pentru servit înghețata; Roșu Grau Quim - clasele VI-VII - un set pentru decorat prăjituri.
Pentru cel mai interesant și mai ,,haios" desert, cu un design aparte, juriul a acordat un premiu de popularitate celor două surioare din clasa pregătitoare, Pașaniuc Dalia și Pașaniuc Emilia, ele fiind premiate cu câte un set de forme de brioșe.
Emoțiile au crescut în intensitate la marea finală, la jurizarea celui mai grozav desert la nivel de școală; sarcina evaluării finale a fost transferată pe umerii unor persoane neutre, din cadrul personalului administrativ (doamnele Camelia Stănescu, Dana Popa și Roxana Herdelău). Cele trei doamne au ales drept câștigător desertul Tiramisu, aparținând elevei Margot Corridoni, din clasa a II-a, care a fost premiată cu o formă de tartă.
După concurs, toți copiii au servit pe săturate din bucatele prezentate, fiind felicitați, aplaudați și încurajați să continue să fie la fel de implicați în viitoarele proiecte care consolidează relația părinte-elev-școală.
Felicitări mamelor, copiilor și echipei Agora pentru această zi specială!
Vă dorim să aveți parte de o primăvară parfumată, plină de iubire!
LA MULȚI ANI, doamnelor, domnișoarelor și iubitelor noastre mame, bunici, surori, colege, școlărițe, cu ocazia zilei de 8 Martie!
Consilier educativ,
prof. Pașca Laura
Pentru mai multe poze (129 de poze), accesați Galeria foto: Mama mea gătește cel mai bine... desert!

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 02:19:59 Ora de vară a Europei de Est