Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Prima întâlnire a unui nou proiect Erasmus +

Delegația C.T. ,,Mihai Viteazul” a participat în capitala Estoniei, la

Prima întâlnire a unui nou proiect Erasmus +

În perioada 1 - 4.03.2017, s-a desfășurat în frumoasa capitală a Estoniei, Tallin, prima întâlnire a proiectului Erasmus + ,,Motivating and Meaningful Education (in a reach learning environment)", cu numărul de înregistrare 2016-1NL01-KA201-022915.

Țările partenere ale acestui proiect sunt: Olanda, Bulgaria, Estonia și România, țara noastră fiind reprezentată la nivel național de Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" din Oradea, după cum am aflat de la domnul director, prof. dr. Filimon Ruben, managerul de proiect.
De asemenea, pentru o diseminare la o scară cât mai largă a conceptelor acestui proiect,  Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" are ca partener local (județean) Inspectoratul Școlar Județean Bihor.
Scopul acestui proiect este stoparea abandonului școlar prin reorganizarea didacticii și a clasei, având la bază strategia celor șapte principii care vin în întâmpinarea unei mai bune dezvoltări a abilităților secolului XXI și facilitarea procesului de învățare prin implicarea activă a comunității.
Beneficiarii acestui proiect sunt în primul rând profesorii și implicit elevii, ca indici de evaluare și, de asemenea, mediul local educațional, prin implicarea directă în activitățile educaționale la nivel local a ONG-urilor, asociațiilor și a instituțiilor locale.
Astfel, la prima întâlnire, care a avut ca scop introducerea și dezvoltarea conceptului de ,,comunitate de practică", a indicatorilor de calitate la nivelul sistemului educațional și identificarea modalităților lor de abordare, au participat din partea Colegiului Tehnic ,,Mihai Viteazul", coordonatorul de proiecte internaționale, prof. Mela Delia și directorul adjunct, prof. Filip Marinela, iar din partea Inspectoratului Școlar Bihor, inspectorul școlar pentru educație permanentă și activitate educativă formală și non formală, prof. Sopota Daniela.
Următoarea întâlnire de proiect va avea loc în luna mai 2017, în Bulgaria, urmând ca în luna noiembrie 2017, Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" să fie gazda ultimei întâlniri din acest proiect.
Prof. Delia Mela
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Prima întâlnire a unui nou proiect Erasmus+

Trimite email
vineri, 19 decembrie 2025 la 21:14:54 Ora standard a Europei de Est