Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Proiectul „Poliţistul de frontieră - factor de educaţie pentru prevenirea consumului de droguri

Curs în colaborare cu Centrul de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Bihor

Proiectul „Poliţistul de frontieră - factor de educaţie pentru prevenirea consumului de droguri

În contextul protocolului de colaborare dintre Centrul de Prevenire, Evaluare şi Consiliere (CPECA) Bihor și „Şcoala de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu" din Oradea - Catedra de Pregătire Specifică, în perioada 6.03 - 17.05. 2017, specialiştii celor două instituții derulează proiectul „Poliţistul de frontieră - factor de educaţie pentru prevenirea consumului de droguri".

Obiectivul general urmărit este familiarizarea participanţilor cu denumirile și caracteristicile principalelor categorii de droguri, efectele acestora, factorii de protecţie şi de risc asociaţi consumului de droguri, precum și conceptele de bază utilizate în prevenirea consumului de droguri.
În acest context, odată cu modificările survenite pe scena socio-economică şi politică a lumii, a intervenit nevoia extinderii ariei curriculare a elevilor școlii noastre şi abordarea unor subiecte de actualitate în vederea pregătirii astfel încât să poată ocupa la terminarea şcolii funcţii cât mai variate şi pentru a putea evolua cât mai uşor în carieră. Şcoala noastră este considerată o instituţie de elită a învăţământului de ordine publică din România, care a stabilit legături cu instituţii europene de profil şi şi-a perfecţionat în permanență resursa umană ţinând pasul cu trendul educaţional al U.E., prin alinierea curriculum-ului elevilor noștri la Common Core Curriculum şi participarea la schimburi de experienţă şi cursuri de perfecţionare în străinătate, atât prin traineri, cât şi prin elevi.
O problemă de actualitate a societăţii româneşti o constituie creşterea nivelului cererii de droguri în rândul populaţiei şi, îndeosebi, în rândul tinerei generaţii, iar acest demers urmăreşte creşterea nivelului de cunoştinţe ale beneficiarilor cursului - 140 de elevi anul I ai Şcolii de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu" din Oradea cu privire la influenţa drogurilor ilegale asupra consumatorilor, aceştia fiind familiarizaţi cu aspecte precum: tendinţele fenomenului consumului şi traficului de droguri în România, principalele categorii de substanţe şi efectele acestora, noţiuni utilizate în domeniul drogurilor, semnele consumului de droguri, cadrul legal şi sistemul de coordonare a politicii în domeniul drogurilor, sistemul de asistenţă destinat persoanelor dependente de droguri în România, noţiuni şi concepte teoretice utilizate în prevenirea consumului de droguri (factori de risc şi protecţie, etapele unei campanii de prevenire, evaluarea unei campanii de prevenire, prevenirea în mediul şcolar etc), fenomenul substanţelor noi cu efecte psihoactive etc.
La terminarea cursului, elevii vor primi - pe lângă informaţii şi cunoştinţe suplimentare despre acest subiect - şi diplome de participare.
De altfel, Strategia Naţională Antidrog pune accentul pe responsabilitatea instituţională şi are în vedere implicarea proactivă a tuturor instituţiilor cu atribuţii pe această linie. Alături de societatea civilă şi de alte instituţii publice de profil, rolul Poliţiei de Frontieră este unul determinant în elaborarea şi aplicarea documentelor şi politicilor publice antidrog.
Comisar de poliţie Micheş Eugen

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:17:50 Ora standard a Europei de Est