Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Expoziția ,,Mărțișoare, flori și soare”

În cadrul proiectului educativ județean ,,Copiii, prietenii soarelui”

Expoziția ,,Mărțișoare, flori și soare”

În cadrul proiectului educativ județean ,,Copiii, prietenii soarelui" au fost confecționate mărțișoare și felicitări, iar lucrările au fost expuse în holul Școlii Gimnaziale ,,Octavian Goga" din Oradea.

Vorbim despre un proiect de educație ecologică și de protecție a mediului. Proiectul urmărește dezvoltarea capacităţii de cunoaştere şi înţelegere a mediului prin stimularea curiozităţii pentru investigarea şi transpunerea în activităţi plastice a realităţii înconjurătoare. Scopul se va realiza prin intermediul a cinci obiective specifice: formarea unor atitudini pozitive faţă de natură prin realizarea unor activităţi de educaţie ecologică; formarea,   consolidarea şi perfecţionarea unor abilităţi practice în scopul realizării unor obiecte funcţionale, practic - utilitare, cu materiale din natură, reciclabile sau refolosibile; conceperea unor lucrări ce implică originalitate, creativitate, imaginaţie din partea educabililor şi a cadrelor didactice; dezvoltarea competenţelor şi abilităţilor practice - aplicative şi literare ale copiilor şi elevilor în procesul creaţiei; cunoaşterea modului de organizare a concursului şi simpozionului online ce urmează a se desfăşura (în luna mai 2017).
În structura sa, proiectul cuprinde două secţiuni: 1.Activităţi artistico - plastice, care se adresează preşcolarilor şi elevilor din clasele pregătitoare până la clasele a IV-a; 2.Simpozion  online: poezii și compuneri.
Cele mai reușite lucrări artistico-plastice vor fi expuse la C.C.D. Bihor
Lucrările artistico-plastice realizate de elevi vor fi jurizate pe secţiuni, pe categorii de vârstă/clasă. Cele mai reuşite lucrări artistico-plastice vor fi adunate într-o expoziţie în holul Casei Corpului Didactic a judeţului Bihor. Grupul țintă al proiectului vizează sute de elevi și profesori (ca beneficiari direcți): 200 de elevi şi 11 cadre didactice de la Şcoala Gimnazială „Octavian Goga"; 120 de copii preşcolari şi 12 cadre didactice de la Grădiniţa Nr. 42 Oradea; 63 de elevi şi trei cadre didactice de la Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller"; 33 de copii preşcolari şi trei cadre didactice de la Grădiniţa Nr. 50; 51 de elevi şi trei cadre didactice de la Şcoala Gimnazială „Dimitrie Cantemir"; 75 de elevi şi trei cadre didactice de la Şcoala Gimnazială „Avram lancu"; 50 de elevi şi trei cadre didactice de la Şcoala Gimnazială „Puiu Sever" din Ineu.
Responsabilii de proiect sunt directorul Școlii Gimnaziale ,,Octavian Goga", dl profesor Ioan Mocan, și directorul adjunct, doamna profesor Delia Coste, profesor la Grădinița Nr. 42 (structură a Școlii Gimnaziale ,,Octavian Goga"). Coordonatorul proiectului este doamna prof. Maria Tănase, iar coordonatorul asistent, doamna prof. Adelina Moga.   
Din echipa de proiect fac parte responsabilii desemnați din partea instituțiilor partenere: prof. Trofin Mariana, bibliotecar C.C.D. Bihor, prof. Bratiș Dorina, Liceul Teoretic German ,,Friedrich Schiller" Oradea, prof. Ile Laura, Grădinița Nr. 50 Oradea, prof. Stanca Melinda, Școala Gimnazială ,,Dimitrie Cantemir", prof. Velimirovici Cosmin, Școala Gimnazială ,,Avram Iancu" Oradea, prof. Luncan Andreea, Școala Gimnazială ,,Puiu Sever" din Ineu (județul Bihor).
,,Soarele îmbrățișează Pământul"
Cadrele didactice implicate în proiect sunt următoarele: prof. Moca  Elena, Şandra Florica, Purtan Monica, Ţărău Ramona, Petruţa Ileana, Seica luliana, Vaş Floare, Pop loan, Gaja Alexandra, Lemnian Gherghina, Toth Claudia și bibliotecar Petru Mariana (de la Școala Gimnazială ,,Octavian Goga"), prof. Antal Dorina, Cucu Senta, Bocşe Maria, Horga Adela, Jurcuţ Ligia, Jurjuţ Denisa, Negrău Elena, Orban Maria, Popa Maria, Petruş Ileana, Simu Svetlana și Ungur Liliana (de la Grădinița Nr. 42); Bratiş Dorina, Huza Emilia și Imre Ramona (de la Liceul Teoretic German ,,Friedrich Schiller");  prof. Toader Monica, Cozma Aurica și Jurcău Loredana (de la Școala Gimnazială ,,Avram Iancu" Oradea); prof. Stanca Melinda, Vidican Diana și Sabo Liana (de la Școala Gimnazială ,,Dimitrie Cantemir"); prof. Ile Laura, Sîrb Ana, Oşvat Laura și Drincec Floare (de la Grădinița Nr. 50); prof. Luncan Andreea, Suciu Petronela, Karacsony Zoiţa și Hodişan Mădălina (de la Școala Gimnazială ,,Puiu Sever" din Ineu).
Următoarea activitate de proiect va avea loc în luna aprilie: plantare de flori și arbuști, sub genericul ,,Soarele îmbrățișează Pământul".
Prof. Maria Tănase

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 23:40:14 Ora de vară a Europei de Est